Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Parfait van pistache met chocoladesaus (Culinair)

Parfait van pistache met chocoladesaus

19/09/05 15:33
plonserd
Ik ben er weer met een nieuw dessertje, dat wederom ongelooflijk makkelijk te maken is.

Ingredienten:
parfait: 6 eieren, 150 gram suiker, 1/2 liter room, pistachenootjes, pistache-essence (in iedere delhaize vind je dit)
chocoladesaus (deze versie van chocoladesaus kan superlang bewaren btw):

2 dl water, 150 gram suiker, chocolade (liefst puur), room


Bereiding:

Voor de parfait:

Scheid de eieren, klop het eiwit stevig op, klop de room half op, klop de eigelen met de suiker op. (alles apart)
voeg de room toe bij de eieren met suiker (ruban, zo als ik zei in het vanilleroomijstopic), meng goed, en voeg er dan het eiwit aan toe..

Klop alles nu tesamen nog ns op tot je een schuimige massa hebt..
hak wat pistachenootjes (naar eigen smaak), en meng ze door het mengsel..Voeg pistache-essence toe (ook naar eigen smaak, maar pas op, want dit is echt sterk spul..Begin met een beetje, en voeg telkens wat meer toe)

doe alles in glazen, en zet in de diepvries.


Voor de chocoladesaus:

breng het water met de suiker aan de kook.voeg chocolade toe en roer goed tot je een saus met een mooie glanzende donkerbruine kleur hebt.
Nu heb je een ongelooflijk zoete chocoladesaus..als je hem zo lekker vindt, laat hem dan zo, maar ik doe er nog altijd een scheut room bij om de smaak wat te verzachten.

Opdienen: Haal je pistacheparfait uit de diepvries, overgiet met chocoladesaus

smakelijk
19/09/05 15:34
plonserd
je kan voor chocoladesaus ook gewoon chocolade smelten en room toevoegen, maar dan bewaart ie minder lang, en hij glanst ook niet zo mooi


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.