Hoe vier jij Kerstmis (en hoe zou je Kerstmis willen vieren)?

23/11/18 19:10
quote door

Witte kerst

Heheh
23/11/18 21:23
Wij vliegen dit jaar naar Belgie om wat tijd door te brengen met mijn ouders. Dan rijden mijn ouders en ik en mijn man samen naar The New Forest (UK) om met mijn man zijn ouders kerst te vieren. Dit hebben we vorig jaar ook gedaan dus ik denk dat dat zowat een traditie wordt.

In Engeland is kerstavond niet echt een ding. Heel wat jongeren gaan naar de pub, volwassenen kijken meestal gewoon TV. Kerstdag is dan weer net heel erg belangrijk. Familie komt net voor de middag samen om pakjes open te doen. Dan volgt er tegen 1 a 2 een grote roast. Dit is vaak roast beef of roasted turkey met gebakken aardappeltjes, kool, spruitjes, geroosterde groentjes etc. Na het eten wordt er vaak een film gekeken of speelt de familie een spelletje.
En natuurlijk wordt er heel wat afgedronken!

Op Boxing day herkomt iedereen van kerstdag en gaat men over het algemeen vaak kerstmis vieren bij verre familie of goede vrienden - niet in ons geval omdat de hele familie naar mijn schoonouders komt. Geen idee wat we die dag gaan doen. Waarschijnlijk uitslapen!

De dag na Boxing day vertrekken we naar Beirut om nieuwjaar te vieren en van daaruit vliegen we weer naar huis!

Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.