vrijwilligerswerk of betaald vakantiewerk

04/08/08 09:15
judj
Ik doe beide..
Vier weken écht werk en dan nog twee weken liefde krijgen van de kindjes voor een hongerloontje ;)
04/08/08 09:17
Vakantiewerk! :D alleen vind ik da maar ni...
En ik ben ni goe me kindjes :p die willen altijd op mijn rug klimmen :D
04/08/08 09:29
VieEnPlastique
Ook vakantiewerk. Ik kan absoluut niet met kinderen om.:)

Wel knap van u (Vans dus) dat je resoluut voor vrijwilligerswerk gekozen hebt!
04/08/08 09:48
ikzelf heb 2 jaar vrijwillegers werk gedaan op St oda. Bijna elke dag ben ik er henen gegaan . hoeveeel liefde je daar wel niet van krijgt is geweldig. Nu wou ik op mega kamp gaan , maar ik kon niet die periodes . Helaas jammer . Nu ben ik bij de speelplein werking. Ik wistniet dat het betaald kreeg , maar deed het gwn voor ervaring , hoeveel plezier ik daar mee maak , zal ik ook nooit op een vakantie werk vinden.. Ja , ik ga nog altijd voor het vrijwillergers werk. Daar word je ook heel hard gewardeerd enzo .
04/08/08 09:53
Ik kan dus absoluut niet tegen de woorden: gehandicapte kinderen!
Het zijn: kinderen met een handicap!
Anders leg je de nadruk op gehandicapt en niet op het kind zelf, ik haat het als mensen dit gebruiken; Net alsof hun handicap het belangrijkste is en niet het kind zelf!
Zij hebben zelf ook veel liever dat je gewoon kind zegt ipv gehandicapte kinderen hoor!

Ma soit, on topic: ik kies beide! :) Ik heb 6 jaar op speelpleinwerking Oranje gestaan in Sint-Andries voor kinderen met en zonder handicap en daar verdiende ik maar 15 euro, dus bijna niet de moeite!
Wat doe ik of beter wat deed ik? Nu heb ik twee weken speelpleinwerking gedaan en nu in augustus heb ik een vakantiejob ook met kinderen dus!
Vriendschap en geld tegelijkertijd gaat dus ook!
04/08/08 10:06
StormInHeaven
vakantiewerk waar centjes kome bij kijken.
ne mens wil toch 'n "beloning" als em iets goe gedaan heeft :)
04/08/08 10:14
yannickkk
voor geld werken (in feite ik begin om 17u30 me mijn vakantiewerk straks :p )
04/08/08 10:17
utopiax
Geld natuurlijk
04/08/08 10:19
Eekhoorn
je kan beiden toch combineren, dus als je dat echt wilt, moet je niet eens kiezen.
04/08/08 10:31
Chemicalbeats
kinderen MET...

en trouwens je kan even goed vriendschap krijgen als het betalend is.
04/08/08 10:32
Possessed
Ik zou gewoon vakantiewerk doen om geld te verdienen in één maand
de andere maand zou ik gwn gratis of goedkoop als vrijwilliger werken in een ver land :o

Als zoiets lukt, is wel super zalig B)
(bij mij is het er nog niet van gekome :(
04/08/08 10:34
OnFile
Ik heb de eerste 2 weken van juli speelplein gedaan. Dat was niet te veel doen en toch geld verdienen dus dat vond ik wel fijn. En nu heb ik ook betaald vakantiewerk en dat vind ik veel fijner.
04/08/08 10:53
Betaald tiens, ik geef er de helft van mijn vakantie voor op seg :p
en liefde krijg je overal wel :]
04/08/08 10:57
sharreke00
Ik zou beide willen doen, maar omdat ik dit jaar wat laat begonnen ben heb ik enkel betaald kunnen vinden. Voor volgendjaar zoek ik zowel vrijwilligerswerk een maand als een maand betaald. Dan klopt het zo een beetje aangezien ik binnekort met de wagen ga rijden zal ik ook wel betaald moeten zoeken.
04/08/08 11:12
whiteNightmare
betaald.
vrijwilligerswerk is sowieso toch meestal te sociaal voor mij.
04/08/08 11:12
Hangt er van af wat het is.
04/08/08 11:14
jesss
ik wil toch graag geld verdienen, ik zou graag mijn spaarrekening wat vullen voor later ed

maar ik doe ook vrijwilligerswerk in het jeugdhuis, en daar hoef ik geen geld voor... soms is het heel hard werken, ik steek er bijna al mijn vrije tijd in, maar ik beschouw het meer als een hobby dan als werk :)
04/08/08 11:29
FlyyChanell
Ik zou graag vrijwilligerswerk doen in het buitenland, weeshuis helpen opbouwen ofzo.. Maar het probleem is.
Je moet daarvoor 1500 euro neertellen voor de reis naar daar + de maand kost en inwoon.
Dus je moet dan eerst al 'n maand gaan werken, en dan ga je waar je een maand voor gewerkt hebt uitgeven om te werken.
Anders zou ik vrijwilligerswerk willen doen. Maar enkel als het zoiets is:) . En ik weet dat er ook organisaties zijn waar je niets moet betalen, maar dan vraag ik me af waar jijzelf terecht komt:) . Je moet ook wel beetje zeker zijn van je eigen positie hé.
04/08/08 11:34
FlyyChanell
En ik denk dat dit bij velen ook afhangt van de financiële toestand thuis;) .
Als ik niet werk, heb ik geen vakantie, dan kan ik 2 maanden thuiszitten. En er zijn er andere die ook in zo'n situatie zitten, dus je kan niet zomaar zeggen dat als mensen voor het geld gaan werken, dat dat egoïsten zijn bijvoorbeeld. Omdat het soms nodig is;) .
Ik wil hier thuis vooral rekeningen helpen betalen, en mijn eigen kledij betalen, eigen uitstapjes, zakgeld krijg ik niet.

Want een tijd geleden vroeg iemand me ook, waarom doe je geen vrijwilligerswerk als je zo graag wilt werken?
Als ik dat antwoord gaf zei die me: 'Nogal egoïstisch om enkel aan jezelf te denken hé, terwijl er zoveel kinderen zijn die niets hebben.'

Maar ik wil het bij mij beter maken, en als het bij mij beter is, dan pas kan ik anderen helpen.
Die was niet akkoord met dat antwoord.

Wat ik dus wil zeggen is, het is niet omdat je betaald werk doet, dat je geen 'liefde' of 'vriendschap' wilt hé. Ik heb op mijn werk ook vriendschappen, maar niet met kinderen.
Moet dat dan met kinderen?
04/08/08 11:36
Darkevil
Beide!
Een paar weken betaald werk en dan op kamp als vrijwilligerswerk :]