Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Geboortecadeau als meter : 32 reacties (1/2) [Dagelijkse Onzin]

Geboortecadeau als meter

14/12/17 00:57
Binnen een tweetal weken bevalt mijn beste vriendin van haar eerste kindje, en ik mag meter worden! Alleen weet ik niks van wat er nu van mij verwacht wordt, wat ik kan geven als cadeautje, wat voor bedrag 'normaal' is om te spenderen, ... In mijn dichte omgeving is er ook niemand met kinderen of lijkt er niemand meter/peter te zijn, dus kan ik het niet echt navragen. Mijn beste vriendin heeft al aangegeven dat ik financieel niet te zot moet doen, maar ik weet dat de papa daar anders en 'traditioneler' over denkt. Maar wat is dan niet te veel en niet te weinig? Zijn er hier meters/peters die kunnen vertellen wat zij gaven bij de geboorte? Of mama's/papa's die kunnen vertellen wat ze gekregen hebben? Thank you!
14/12/17 06:19
Ik ben meter van mijn broer zijn kindje. 'k Had 50 euro in gedachten maar uiteindelijk heb ik er 80 ofzo aan uitgegeven. 'k Heb zelf een pampertrein ineen geknutseld. Was best cool maar redelijk veel werk. Op pinterest staan echt veel ideeën trouwens. :)
14/12/17 06:21
Elementary
Ik heb een deel van de suikerbonen betaald en ik heb zelf nog een pampertaart gemaakt
14/12/17 06:47
Ik denk dat ik een speelmat heb gegeven en een boekje waar de mama en papa over de kleine zijn eerste jaar kunnen schrijven.. Dat was iets van een 120 euro in totaal (maar mijn vriend, nonkel dus, heeft ook bijgelegd). Ik wou eerst de koets cadeau doe maar dat was echt teveel geld.
14/12/17 07:06
Ik heb deze speelmat cadeau gedaan toen mijn metekindje geboren was. M'n zus heeft me toen vaak gezegd dat dat een heel goed cadeau was en dat ze daar heeeeeeel lang plezier aan heeft gehad, ook nog toen ze wat ouder was.. toen kostte die wel nog 80 euro ofzo. Mijn vriend heeft dezelfde aan zijn petekindje gegeven en die waren daar ook heel blij mee.. Ik heb toen ook nog cupcakes gemaakt met de naam van mijn metekindje op of de eerste letter, die konden ze dan uitdelen aan het bezoek in het ziekenhuis. Daar was m'n zus ook heel blij mee want als ge pas bevallen zijt gaat ge zelf de energie niet hebben om voor zoiets te zorgen en tis toch altijd leuk als ge uw bezoek iets kunt aanbieden :)
14/12/17 08:55
Makara
Ik ben 5jaar geleden peter geworden en om eerlijk te zijn had ik ook geen idee wat te kopen.
Ik denk dat ik gewoon pampers heb gekocht. Lijkt stom maar dat is pokke duur en dat geraakt wel op.
Nuja, ik heb pas echt feeling gekregen met cadeaus te kopen voor mijn petekind als ze 1-2 jaar was :p .
14/12/17 09:03
Gewoon eens vragen wat ze nog goed kunnen gebruiken voor hun baby? En dan moet je ook niet blijven nadenken over wat je moet kopen!
14/12/17 09:11
Gryffindor
Ik ben drie keer meter.

Voor mn eerste was ik wel jong, dus heb ik een doudou gekocht, dat moest van mn zakgeld.
Bij de tweede heb ik een apparaat gekocht om flessen te steriliseren in de microgolf en schattige sloefjes.
en voor de derde heb ik een Relax gekocht, ook een doudou en een tuttenketting.
14/12/17 09:18
Drie metekinderen! Da’s veel onthouden, damn. :’ )
14/12/17 09:19
Makara
Ik wil ook uw metekindje zijn! Ale liever petekindje want mijn echte meter is tha best.
14/12/17 10:16
Gryffindor
quote door

Drie metekinderen! Da’s veel onthouden, damn. :’ )


ja en das dus drie keer sinterklaas, pasen, verjaardag, kerstmis, doopsel, communies,... haha :)
14/12/17 10:30
onverhuld
Hangt da ni ook van mama tot mama af? Kan me inbeelden dak graag praktische dingen wil ma bvb ook.fijn als mensen zich bekommeren om shit als ik een zware bevalling heb gehad. Dan wil ik gewoon honderd ovenschotels id diepvries of een poetsvrouw haha
14/12/17 10:31
DreamersCircus
Ja kraamkost is wel populair tegenwoordig eh!
14/12/17 10:32
Elementary
quote door



ja en das dus drie keer sinterklaas, pasen, verjaardag, kerstmis, doopsel, communies,... haha :)


Da kiest ge zelf. Mijn metekind krijgt niks van mij met sinterklaas en Pasen. Ik zie ook nie in waarom da wel zou moeten.
14/12/17 10:55
quote door



Da kiest ge zelf. Mijn metekind krijgt niks van mij met sinterklaas en Pasen. Ik zie ook nie in waarom da wel zou moeten.


Hier ook enkel op de verjaardag en met nieuwjaar dat er iets wordt gegeven.
14/12/17 12:25
Een degelijke meegroei eetstoel of autostoel of Plooibuggy vind ik interessant en nog wat 'bonnen als babysit ' ofzo.
14/12/17 16:50
Oja nog een tip, denk ook aan de mama! Want toen ik eens vroeg aan m'n collega's (die allebei mama zijn) wat ik zou kopen voor een vriendin die bevallen was zeiden zij dat ze het super fijn vonden toen zij hun kindjes kregen als iemand iets voor hun zelf mee had wat niks met die baby te maken had, want ge zijt super emotioneel van die bevalling en alle aandacht gaat naar dat kind en is dan blijkbaar wel leuk als ge zelf ook eens iets krijgt :) ik had toen voor die vriendin gewoon een rituals boxje gekocht en die was daar effectief wel suuuuper blij mee
14/12/17 17:22
Mijn vriend is peter van het kindje van zijn zus & wij hebben gewoon als cadeau bij de geboorte gevraagd wat zijn zus écht wou/nodig had van de lijst en wij hebben dat gekocht. Voor de rest kopen wij regelmatig kleren voor hem en proberen we zoveel mogelijk gewoon leuke dingen te doen met hem (gewoon regelmatig op bezoek gaan, spelen, gaan zwemmen,..) Ik ben er nog steeds van overtuigd dat gewoon aanwezig zijn in dat kind zijn leven en liefde geven belangrijk is dan cadeautjes :)
14/12/17 18:32
SMRC
Hmmm meter
Mss een thingie waarmee ge groei kunt meten, iets voor tegen een muur. Kunt ge ook zelf knutselen?

Dan kunt ge haar elk jaar meten.

En zijt ge een letterlijke meter.
14/12/17 18:40
SardaukarLevenbrech
quote door

Hmmm meter
Mss een thingie waarmee ge groei kunt meten, iets voor tegen een muur. Kunt ge ook zelf knutselen?

Dan kunt ge haar elk jaar meten.

En zijt ge een letterlijke meter.


dis is why I love you