Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Autonoom werk : 10 reacties (1/1) [Kunst]

Autonoom werk

02/02/13 16:48
Hallo noxa,

Ik volg sinds dit jaar fotografie aan de Mad-Faculteit in Genk en ik moet een project uitwerken. Ik heb als onderwerp gekozen om bepaalde foto's die mijn vader vroeger gemaakt heeft opnieuw uit te werken. Specifiek gaat het over de foto's gemaakt in alle huizen waar ik gewoond heb (ik ben ongeveer 6 keer verhuisd).
Dus ik ga al de mensen benaderen die daar nu wonen en hopen dat ze dit toelaten (van sommige heb ik zelfs al toestemming).

Tot daar alles oké. Nu moet ik een onderzoek voeren, voorafgaande op het eigenlijke maken van de foto's. Dit houd in dat ik andere kusntenaars, fotografen, wetenschappers, zangers, ... moet bestuderen en hun werk laten reflecteren op mijn idee.
Buiten in de muziek en een aantal fotografen ben ik nog niet veel goeds tegengekomen.

Daarom mijn vraag of jullie misschien fotografen, kunstenaars, ... kennen die iets met dit onderwerp te maken hebben. Dit mag ook best ruim opgevat worden (niet té natuurlijk maar dat is moeilijk uit te leggen). Het is een onderwerp dat handelt over het terugvinden van vroegere herrineringen.

Hopelijk kunnen jullie me helpen want ik heb alvast enkele lange Google-uren er op zitten.

Bedankt alvast :)
02/02/13 16:52
pijlbord
Uw hele concept was vorig jaar toch redelijk hot? Ik heb zelfs op post (en in het fotoalbum hier) als foto's gezien die volgens dat concept werken. En daar was een blog rond blablabla. Misschien kunt ge dat allemaal is opzoeken.
02/02/13 16:53
bhaapvud
Proust (à la récherche du temps perdu)
02/02/13 17:13
astrozombie138
expermentele filmmakers: Resnais/Marker (veel te maken met menselijke herrinering en tijd in 't algemeen)
filosofen: Foulcault is misschien de moeite om te bekijken

en zoals hierboven gezegd wordt: Proust, Proust, Proust.
02/02/13 17:27
astrozombie138
Ja, lap, *Foucault dus.
02/02/13 17:42
Pijlbord, bedoelt ge foto's zoals deze : Dear photograph

Ik heb dit opgeschreven als iets waar het ongeveer te vergelijken mee is maar de foto's die ik ga maken zijn een zogezede kopie van de oude foto, ik ga die plaats fotograferen zoals die er nu uitziet, zoals die is ingericht door de huidige bewoners maar die nieuwe foto is wel het belangrijkste. Ik ben er nog over aan het nadenken om de oude foto in een kadertje te steken zodat het dan als een klein detail te zien is in de nieuwe foto maar die zal niet overheersen.

Bedankt al :)
02/02/13 17:44
pijlbord
quote door
Pijlbord, bedoelt ge foto's zoals deze : Dear photograph


Uhm, ongeveer, bij wat ik in gedachten had was het niet zo het foto in foto element, maar een kopie van de originele foto, alleen met de ouder geworden persoon. En die beide dan naast elkaar.
02/02/13 17:46
Deze?

Was ik ook al langsgekomen, waren 1 van de enigste fotografen die ik zelf had gevonden maar verder dan dit ben ik bijna niet gekomen.
Die hele hype bij het fotoalbum heb ik blijkbaar gemist dan :p
02/02/13 20:36
MooPoint
boltanski
buh
05/02/13 15:57
Bedankt voor die filosofen, kan ik goed gebruiken. Daar ken ik echt niets van.
Bedankt :D
17/05/13 22:29
ik weet de nam van de kunstenaar niet, maar denk dat het een belg was.. die ging bij mensen vragen of hij in hun huis mocht komen tekenen.. en da ging dan de rondei n heel de straat en dan tekende hij in/op ieders huis. waren nogal lineare en abstracte tekeningen (rechte lijnen dus). Maar helaas, naam vergeten!


Edit, het zou wel eens deze kunnen geweest zijn http://www.bartlodewijks.nl/


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.