Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Harde schijf kan formatteren niet voltooien : 6 reacties (1/1) [Computer en Elektronica]

Harde schijf kan formatteren niet voltooien

09/09/16 09:44
Hey allemaal!

Ik wil graag gebruiken maken van mijn externe harde schijf, maar die moet eerst geformatteerd worden. Ik heb al zowel met mijn laptop als met mijn computer geprobeerd, zowel met gewoon formatteren als snelformatteren maar ik kreeg steeds de melding 'kan formatteren niet voltooien'.

Volgens internet moest ik mijn partitie verwijderen en een nieuwe maken. Dit heb ik dan ook gedaan, maar bij het formatteren hierna kreeg ik opnieuw dezelfde melding. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Alvast heel veel dank!
09/09/16 10:37
De kans is groot dat je defecte sectoren hebt op je harde schijf, wat meestal geen goed teken is. Is het een nieuwe schijf?
09/09/16 15:02
ik ben niet zeker, maar ik denk dat ik dat ooit heb voorgehad, en dan heb ik mijn schijf 4 dagen lang laten defraggen... en dan kon ik wel weer formatteren.
09/09/16 20:55
cymianel
Harde schijf pret! Succes! :p
10/09/16 02:29
waarismijnbroek
1. klik op start en typ in computerbeheer
2. Ga naar schijfbeheer (onder opslag)
3. Rechtsklik op die externe schijf en kies eigenschappen
4. tabblad extra => controleren op fouten

Maar aangezien formateren zelfs niet lukt lijkt het mij maar een klein kansje dat dat het bovenstaande gaat werken. Je kan maar proberen.

Heb je die zo aangekocht of had je die al een tijdje?
10/09/16 23:24
Controleren op fouten had ik al geprobeerd dat lukt inderdaad niet.

Ik heb die al een tijdje maar had die nog nooit gebruikt... Ik zal dat defraggen eens proberen dan. Bedankt!
24/09/16 14:16
mijn advies is schijf wegsmijten... die is in haar deathspiral en nog gebruiken gaat een tikkende tijdbom naar totale fail.

Defraggen is het opnieuw ordenen van de bestanden in partities, als hem geen partities of format index kan maken (formatteren) heeft dat daar niets mee te maken.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.