Mirenaspiraal

13/09/10 20:57
quote door
Por què?

Omdat dat een natuurlijk iets is en natuurlijke ietsen kan je best niet te lang tegen houden.
13/09/10 21:04
jesss
allemaal waar, maar dan heb je maar een paar keer per jaar last van regels (en migraine)

en met sommige andere middelen komen regels toch ook niet door?
13/09/10 21:17
Jaja, maar als het dan net superpijnlijk is, is 't ook niet tof. En ik had mijn regels toen ook een dikke twee weken, hoezee. Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar ik raad het niemand aan.

En goh, ge hebt anticonceptiemiddelen waar er veel kans is dat je na een tijd uw regels niet of nauwelijks krijgt, zoals bij het spiraaltje, de prikpil en het staafje, maar dat is een kans, he. Bovendien komen die eerst heel onregelmatig, en ge hebt weinig controle en zus en zo.
14/09/10 16:35
Het is een urban myth dat het slecht zou zijn om uw pil pakweg 1 jaar door te nemen. Het staafje werkt bvb 3 jaar en 20% vd gebruikers krijgen hun regels niet meer. Indien dat risicovol was dan bestond het staafje niet.
14/09/10 16:44
Ik ben er toch geen fan van. Ik heb eens drie strips doorgenomen en halverwege de derde had ik plots bloedverlies. Dat is voor mij een teken van "Dorien, we hebben hier lang genoeg gezeten, tis echt tijd dat we eruit gaan". En toen die strip gedaan was en ik mijn week had zonder pil had ik echt mijn regels veel harder dan normaal. Ja, nee, daar ben ik niet meer voor te vinden.
14/09/10 17:01
Urban myth, urban myth, benieuwd of gij het een urban myth zou vinden als er opeens en totaal onverwacht bloed uit uw geslacht zou komen. Een paar dagen bloedverlies in de vijfde maand pildoorslikken, een week in de zevende maand, en in de achtste, boem pattat, vijf weken bloedverlies, en dan tel ik mijn echte menstruatie nog niet mee. Ik weet niet of je me gelooft, he Koeny, maar mijn lichaam zei toen heel erg duidelijk dat ik mijn pilstop moest nemen, as soon as possible. En ja, misschien vind jij continu bloeden niet slecht, maar ik wel, dus no way dat ik die pil een jaar zou doornemen.
28/02/12 11:46
Ik heb ook last van hormonale migraine en mijn dokter zei dat je het best met de pil kan stoppen. En een spiraal kan je beter ook niet laten zetten, want als je nog jong bent kan je er onvruchtbaar van worden.
01/03/12 12:25
tigersushii
Ik heb een spiraaltje en ik heb nog geen kind. Het is geplaatst door een gynaecoloog in het ziekenhuis en ik heb hem nog eens expliciet gevraagd of dat nu echt gewoon kan, zonder dat je kinderen hebt / zwanger bent geweest. Hij zei dat dat kan, hoewel je iets meer pijn bij de plaatsing gaat hebben. Niet echt iets van gevoeld, eigenlijk. Achteraf doet dat wat pijn ja, maar ook niet zo lang.
02/03/12 18:32
PoundingSense
Ik slik mijn pil al 2 jaar 3 maanden achter elkaar door en ik heb nog nooit tussentijds bloedverlies gehad..
03/03/12 12:58
MetalGirl
Dus gij hebt al 2jaar en 3 maand geen maandstonden meer gehad? Ik zou mij toch zorgen beginnen maken om mijn vruchtbaarheid moest ik in uw plaats zijn
03/03/12 15:00
PoundingSense
sorry, komma vergeten.. ik bedoel dus dat ik al 2 jaar gewoon 3 strips achter elkaar en dan een stopweek.
En ik maak mij absoluut geen zorgen om mijn vruchtbaarheid want ik wil toch geen kinderen.
03/03/12 15:05
MetalGirl
ha op die manier. Dat klinkt al iets logischer.
03/03/12 15:09
PoundingSense
Dokter heeft het mij zelf voorgesteld aangezien ik altijd last had van pijnlijke maandstonden en telkens een zwaardere pil is ook geen optie.
Er zijn pillen (hier in Belgie weet ik het niet) die al volgens dat systeem werken. Gewoon 12 weken een pil innemen en dan een stopweek.
06/03/12 15:17
Ik heb dit nog niet zolang geleden laten plaatsen, ook onder volledige verdoving omdat ik dat toch sowieso moest omwille van een andere ingreep.
Ik ben daarna lang niet goed geweest omwille van veel bloedverlies dat ik al eerder had gehad, zeer laag ijzertekort etc, maar nu begin ik terug in orde te komen.
Wat voor last had ik van't spiraaltje? Moeilijk te zeggen. Heb wel wat last gehad van pijn in mijn buik maar dat kon evenzeer van de andere ingreep zijn. Nu heb ik soms nog wel eens een rare 'buikpijn' maar geen idee of het daarvan komt. 't is nog te vroeg om er iets over te zeggen.

>Wel enorm raar om nu geen pilletje te moeten slikken elke avond, heb nog altijd de neiging om m'n pil te zoeken en te nemen.

Edit: mijn gynaecoloog zei wel dat het stom was om een spiraal te kiezen als je tussen dit en pakweg anderhalf jaar zwanger wil worden omdat de kostprijs dan te hoog was...
06/03/12 15:19
quote door
Het is een urban myth dat het slecht zou zijn om uw pil pakweg 1 jaar door te nemen. Het staafje werkt bvb 3 jaar en 20% vd gebruikers krijgen hun regels niet meer. Indien dat risicovol was dan bestond het staafje niet.

Ik blijf het vreemd vinden dat gij hier als man wat komt vertellen over de gynaecologie van een vrouw. In ieder geval heb ik ook wel degelijk een probleem ontwikkeld door het te vaak doornemen van de pil en overslaan van stopweek. Nuja, ze kunnen niet 'zeker' zeggen dat het daaraan lag, maar hoogstwaarschijnlijk wel.
05/09/19 04:04
Zeg ladies die een spiraal hebben, zijn er onder jullie ook die al eens op hoge hoogtes (+3500m) geweest zijn?

Ik ben daar namelijk nu en heb precies wat bloedverlies (is de eerste keer in de 15 maanden da'k mijn spiraal heb) en ik vermoed dus dat dat gewoon te wijten is aan het hoogteverschil en de druk enzo?

Anyway, internet maakt me niet veel wijzer, enkel da'k me ni echt druk moet maken als het maar ffkes is, maar uit nieuwsgierigheid wil ik da wel weten eigenlijk, dus als er dokters in de zaal zijn! :)
06/09/19 13:19
ja ikke ma kben genen doktoor

Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.