Mirenaspiraal

08/09/10 18:39
Noxa,

ik ben op zoek naar meisjes die reeds een mirenaspiraal hebben laten plaatsen.
Aangezien ik heel veel last heb van aanhoudende migraine-aanvallen agv mijn menstruatie,
had mijn gyneacologe me aangeraden een mirenaspiraal te laten plaatsen.
Vandaag had ze dit geprobeerd, maar door baarmoederhalsverkramping kon ze het niet plaatsen zonder volledige verdoving en moet dit in het ziekenhuis gebeuren...

Nu werd ik heel ongerust - het heeft enorm veel pijn gedaan en ik voel het nog steeds,
vrouwen die al bevallen zijn geweest hebben dit probleem doorgaans niet, doch ik vroeg mij af of er nog meisjes waren die hetzelfde probleem hebben gehad of waar het net geen probleem was.

Graag had ik ook wat informatie of je er tevreden van bent en of je er bijwerkingen van ondervindt;
ik lees namelijk dat ook bij een spiraal zware hoofdpijn, gewichtstoename, rug en buikkrampen, ontstekingen e.d. 'regelmatige bijwerkingen' zijn. Dit klinkt doorgaans erger dan de pil ( ! )

Ik weet niet goed meer wat ik nu moet geloven en ik had gehoopt dat ik hier al iemand met ervaring zou kunnen vinden...

Alvast bedankt
08/09/10 18:49
Viscera
Misschien had je je beter eerst geïnformeerd en daarna pas dat spiraaltje laten plaatsen?
08/09/10 18:54
Extraction
Ze heeft toch al informatie ingewonnen bij haar gynaecologe, waardoor ze daaropvolgend het heeft proberen te laten plaatsen?
08/09/10 18:55
prikpil

uiteindelijk verdwijne u maandstonde bijna helemaal en dus ook alles errond
1.7 euro om de 3 maanden
08/09/10 18:55
MetalGirl
waar heb je die bijwerkingen gevonden? waarschijnlijk zijn dat zo dingen die ze er verplicht moeten bijzetten want normaal is dat minder dan bij de pil.
ge moet maar eens gewoon een random bijsluiter van eender welk medicament lezen. dan durft ge dat ook niet meer innemen.

mijn zus probeert mij nog altijd te overtuigen en zegt dat dat geweldig is. maar ik weiger.
ik ben heel blij dat iemand van mijn klas even wilde bevestigen dat het wel degelijk pijn doet, zelfs als ge al kinderen hebt gehad. maar goed daarna heb je wel 5 jaar van niks meer last.
verder ken ik 2 mensen die dat al kwijt gespeeld zijn en eentje daarvan is daardoor zwanger geworden. ok het is misschien 1 op de 1000 ofzo maar voor mij is dat er 1 te veel
08/09/10 18:56
SillyDreamer
Ik heb ook lang veel pijn gehad van mijn regels (buikpijn eerder en soms gemengd met hoofdpijn , flauw zijn) sinds ik de pil goed en regelmatig inneem is dit sterk gemindert.
Daarom heb ik ook nooit aan zo'n spiraaltje gedacht en heb ik het niet.
Neem je de pil of niet ? wss wel...
Ik heb een van de sterkste die er zijn ( elisa mylan een goedkopere versie vd diana pil)
met mijn 'gratis' pil van int begin ging dat ook niet weg.

Maar uiteraard is dit bij iedereen anders he
08/09/10 18:56
MetalGirl
quote door
prikpil

uiteindelijk verdwijne u maandstonde bijna helemaal en dus ook alles errond
1.7 euro om de 3 maanden

ja en heel veel vrouwen blijven lang onvruchtbaar als ze daarmee stoppen.
heel gezond zo een overdosis hormonen. zo iets is eigenlijk ontwikkeld voor gehandicapte mensen
08/09/10 18:59
Implanon.

Wetenschappelijke artikels gezocht over maandstonden die migraine veroorzaken.
08/09/10 19:04
Ik neem al 4 jaar de pil,
ik ben al 3 keer veranderd omdat ik gewoon enorm veel last heb,
het wordt echt gewoon ondraagbaar.
Ik wil gewoon geen hormonen meer in mijn bloed,
vandaar dat ik opteer voor het spiraal...
08/09/10 19:11
Ik denk dat mijn mama zo'n spiraal gehad heeft, en zij had daar totaal geen bijwerkingen van, echt niks. Ook had ze haar regels nog amper, 1 dag ofzo en gedaan. Zij had natuurlijk wel al kinderen toen ze het liet plaatsen...

edit: toen ze niks nam, had ze ook enorm veel buikpijn en hoofdpijn tijdens haar menstruatie, ze is zelfs eens flauw gevallen. Als je dus ook enorm veel last hebt, kan dit inderdaad een goed idee zijn.
08/09/10 19:14
De prikpil is echt niet zo veilig.

En wa denk je van de nuvaring? Die moet je er insteken en dan na 3 weken er terug uithalen voor je weekje menstruatie. en na die week steek je een nieuwe erin. En da's even veilig als de pil maar 'gezonder' want tis met minder hormonen
08/09/10 19:19
Halcyon
amai ik voel mij zo goed als ik dit lees
ik dacht da ik 'last' had van mijn regels omdat het soms langer dan 4 dagen duurt :p
08/09/10 19:20
Ik heb de nuvaring gekregen omdat ik ook veel last heb van migraine.
08/09/10 19:20
MetalGirl
inderdaad van die nuvaring had ik ook geen migraine meer. met de plakpil eigenlijk ook niet.
met de gewone jammer genoeg wel
08/09/10 20:16
quote door

ja en heel veel vrouwen blijven lang onvruchtbaar als ze daarmee stoppen.
heel gezond zo een overdosis hormonen. zo iets is eigenlijk ontwikkeld voor gehandicapte mensen

ja tkan tot een jaar duren achteraf.
das voro vergeetachtige mense of mense die al kindere hebbe en nix meer van plan zijn.
prikpil is eve veilig als gwne pil
08/09/10 20:18
zo ne ring vind ik een zeeeeeer raar gedacht
08/09/10 20:26
MetalGirl
ik vind het gedacht dat het een jaar kan duren eer ik terug ongesteld wordt omdat er zoveel vetzakkerij in mijn lijf zit, anders ook maar een zeer raar en angstaanjagend gedacht
08/09/10 20:30
rede da ge mij zo aanvalt? of is da gwn typisch metalgirl?
sni echt vetzakerij in u lijf e, das gwn een spuit da langzaamaan hormone loslaat in u lijf, en u eige ritme moet da gwn trg overneme.
sorry ze maar een spiraal is koper in u lijf da u baarmoeder giftig maakt voor sperma. das nummer 1 van engheid
08/09/10 20:35

vergis je niet: spiralen bevatten ook hormonen, dus als je van hormonen af wilt is dit niet meteen de juiste oplossing.

zelf heb ik er geen, maar ik weet er een ietsiepietsie van.

volgens het internet is de mirena spiraal een hormoonspiraal, deze zouden er voor zorgen dat je na een paar maanden weinig of geen maandstonden meer krijgt. het enige nadeel is dat de maandstonden onregelmatig(er) zijn in de eerste paar maanden. wat ik wel al gehoord heb is dat de hormoonspiraal voor minder algemene pijn zorgt dan een koperspiraal. de verschillende pijnen die je opgenoemd heb komen meer voor bij een koperspiraal (dacht ik). dus ik zou sowieso al opteren voor een hormoonspiraal.

die ontstekingen kunnen nu eenmaal gebeuren: er wordt namelijk een "vreemd voorwerp" in jouw baarmoeder geplaatst.

het plaatsen ervan is pijnlijk (alles dat de baarmoederhals moet passeren trouwens). mijn mama zit al aan haar derde of vierde spiraal en ze zegt dat het plaatsen steeds pijnlijker wordt: zelfs na (meerdere) zwangerschappen. ook heeft een gynaecoloog mij afgeraden een spiraal te laten plaatsen als ik kinderen wil: een spiraal kan voor onvruchtbaarheid zorgen als je nog geen kinderen gehad hebt.

ik raad ook aan eens langs een "vrouwenforum" te gaan, daar vind je waarschijnlijk veel meer verhalen dan hier. en eveneens vragen stellen aan jouw gynaecologe als je er hebt: ze zal die vragen wel vaker krijgen, dus daar moet je al geen schrik voor hebben.
08/09/10 20:46
Mijn gyneacologe doet heel nuchter over alles:
- pijn nihil
- superveilig
- geen problemen achteraf
- onvruchtbaarheid is maar een fabeltje
ja als je dat te horen krijgt denk je toch ook van ze zal er niet om liegen,
daarom word ik altijd zo ongerust als ik het woord onvruchtbaar hoor
waar rook is is vuur en er bestaat een kans dat ik (erfelijk) meer problemen zal hebben met zwanger worden, ik wil dit risico absoluut niet vergroten door over te stappen naar het spiraal...
En ik opteer niet voor GEEN hormonen, maar voor geen hormonen in mijn bloed - die ervoor zorgen dat mijn spiegel verandert en waarvan ik migraine-aanvallen krijgen.