Interieurdecoratiewinkels

31/05/17 19:52
Etsy is met momenten interessant. :)
01/06/17 19:10
Zoals eerder gezegd, Wibra inderdaad. Die hebben altijd toffe dingen liggen. Ik moet mijzelf daar altijd inhouden :P
En Xenos (NL) is ook wel een leuke interieur-winkel. En kringloopwinkels!
01/06/17 19:55
quote door

Habitat Antwerpen/Woluwe shopping.

Maar vooral wat soort interieur spreekt je aan?

't is eigenlijk voor inspiratie voor een set interieur!
01/06/17 20:53
Relashio
Habitat doet uitleningen van materiaal aan journalisten en magazines... (ik heb er gewerkt) dus dan kunt ge meubelen en accessoires gaan uitlenen.
01/06/17 21:16
Zjoske
Kri gwinkel doet dat btw ook.ge kunt daar als vereniging spullen uit die hun stoxk lenen voor zo ee' toestanden.als commerxiele firma weet ik niet
01/06/17 21:40
de schoonste interieurs volgens mij, zijn van die bijeengesprokkelde. regelmatig kringloop checken, rommelmarkten, wibra, zeeman, marktjes, marokkaanse winkels in Brussel of Antwerpen,...en dan alles verzamelen da ge mooi vindt
01/06/17 23:17
Maar ben je bereid om te reizen? Allez buiten uw eigen provincie? Alluwel, heeft niet iedereen tegenwoordig een website. Pas op in het echt is het natuurlijk wel beter, dan krijgde een betere feeling :) Overstock in Hasselt heeft ook wel mooie dingen en die hebben ook solden geregeld, toch serieuse kortingen en kwaliteit daar :)
02/06/17 10:31
quote door

Mijn favoriet drooladres: Donum in Hasselt.

Haha ok qua drooladressen kan deze wel tellen ja. (ook in Antwerpen trouwens)
Nog een betaalbaar klein decoratiewinkeltje in Hasselt : Oui
02/06/17 12:43
Home24 !
02/06/17 22:40
quote door

Maar ben je bereid om te reizen? Allez buiten uw eigen provincie? Alluwel, heeft niet iedereen tegenwoordig een website. Pas op in het echt is het natuurlijk wel beter, dan krijgde een betere feeling :) Overstock in Hasselt heeft ook wel mooie dingen en die hebben ook solden geregeld, toch serieuse kortingen en kwaliteit daar :)

't is voor meermaals gebruik, lenen is niet echt een optie, als ik er een eindje voor moet gaan is het zeker geen probleem.
03/06/17 12:08
Ik ken een verkoopster in Donum Hasselt, het levert mij spijtig genoeg wel geen korting op. Je moet er is regelmatig gaan soms hebben ze ook kortingen. Zo kosten hun eames lounge chair ineens MAAR 7000euro in plaats van 8000 :p they're just giving it away! Er is nog ne hele mooie winkel in Hasselt, maar ik kan niet op de naam komen, ik zal maandag is kijken hoe die weer heet en vertel het u:)
03/06/17 12:27
pijlbord
Ik las 'ik ben een verkoopster in' en wist even niet wat denken, heel mijn realiteit onderuit zeg.

Als het gaat over kleinere stukken zoals bijzettafels, nachtkastjes, klein boekenrek etc. dan ga ik steeds online. Ge kunt makkelijk kwaliteitsvolle reproducties van klassiekers vinden, aan een fractie van de prijs. Of gewoon leuke designers natuurlijk, dan is de prijs wat hoger maar /care voor iets mooi.
03/06/17 15:37
HEEL uw realiteit nog wel? Ik wist niet dat ik zo een belangrijke pilaar was in uw bestaan.
En true! Ik heb zo een eames stoel, keicheap gehaald uit Italiƫ, juist voor de wet op fake-invoer nog niet goedgekeurd was :p
03/06/17 18:38
Ik vind replica's altijd zo jammer. Allez ik weet niet, omdat ik weet dat iets fake is vind ik dat ineens minder leuk. Sowieso gewoon psychologisch omdat ge meerde waarde toekent aan stukken die schaarser zijn, maar toch. Ik vind het leuke aan echt design ook net dat iemand de moeite heeft gedaan om iets moois te bedenken en dat uit te werken in duurzame materialen. Hoewel replica's zeker ook fijn zijn voor wie dat design niet kan/wil betalen daar niet van hoor.

God ik ben echt zo'n volwassen trutje geworden dat praat over design haha, maar ik vind mooie dingen (en die moeten niet duur of design zijn) gewoon wel echt vaak een meerwaarde in mijn leven.
03/06/17 18:59
pijlbord
Wat wat is fake he? Het is niet alsof op die stoelen, kasten,.. het logo/merk van de oorspronkelijke designer staat. Ik vind het toch nog iets anders dan een valse louis vuitton tas te kopen en te doen alsof die echt is.

Ik heb in ieder geval geen last van die psychologische val dat echte merken beter moeten zijn. Ik vind dingen mooi om de vorm en kwaliteit zelf, en dan zal het met weinig schelen of het een 'echt' stuk is of een replica. Ik vind het zelf moeilijk om over te praten in die termen.

Enfin, niet dat ik hier zoveel plaats heb voor meubilair dus niet alsof ik er zo hard mee bezig ben.
03/06/17 20:03
quote door

Ik vind replica's altijd zo jammer. Allez ik weet niet, omdat ik weet dat iets fake is vind ik dat ineens minder leuk. Sowieso gewoon psychologisch omdat ge meerde waarde toekent aan stukken die schaarser zijn, maar toch. Ik vind het leuke aan echt design ook net dat iemand de moeite heeft gedaan om iets moois te bedenken en dat uit te werken in duurzame materialen. Hoewel replica's zeker ook fijn zijn voor wie dat design niet kan/wil betalen daar niet van hoor.

God ik ben echt zo'n volwassen trutje geworden dat praat over design haha, maar ik vind mooie dingen (en die moeten niet duur of design zijn) gewoon wel echt vaak een meerwaarde in mijn leven.

Die stoel wat ik heb is wel even goed als de echte, en je betaald voor de naam EAMES vooral :) Maar ik snap u wel. Ik zou gewoon bang hebben om in superduur design te gaan zitten, de echte stoel kostte 8000 euro. Ik zou die gewoon nooit durven gebruiken, uit eerbied (ik ben kunsthistoricus, ik heb een drang om alle authentieke stukken perfect te onderhouden en bewaren) en uit angst om het te beschadigen en omdat ik mijzelf niet waardig vind om zoiets duurs te hebben :) njah dat klonk zieliger als het bedoeld was. Hoedanook, deze stoel durf ik wel gebruiken en zelf mijn kat mag erin, No Way dat mijn kat of ieder wie ook in de buurt van zo een echte stoel zou mogen komen als ik de eigenaar ervan was. En eerlijk ook, die wat ik heb is lichtjes anders dan de oorspronkelijke (anders zou het heel illegaal zijn blijkbaar) en ik vind de mijne mooier dan de echte :) serieus, ik zeg het niet enkel omdat ik hem nu toevallig heb.

Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.