Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Marvel-comics : 13 reacties (1/1) [Literatuur]

Marvel-comics

15/09/15 15:18
Na een hele tijd Deadpool-dingen tegen te komen op allerhande social media besloot ik eens te checken waar al die fuzz over ging, en uiteindelijk ben ik helemaal in het Marvel-comic-universum gerold.
Omdat ik als kind wel de tekenfilmseries gezien heb en uiteraard de laatste jaren de films heb zien paseren, ken ik mijn weg wel een beetje met de Marvel-reeksen, maar de comics zijn massaal veel uitgebreider en ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed.
Daarom, welke reeksen, story-arcs, special events, ... moet je zeker gelezen hebben of zijn de moeite waard? Welke personages zijn jou favoriet (waarom?), ...



15/09/15 15:49
Lees The Walking Dead comics! :p
15/09/15 19:26
Frvno
De laatste jaren zijn ze wel zot aan het doen bij Marvel. Zelf ben ik altijd grandioze fan geweest van Venom, Carnage, Toxin en Mysterio. Recent ook meer beginnen uitbreiden met Deadpool. Thunderbolts zijn ook zeer fijn om te lezen. Wat ik wel kan aanraden zijn de collected editions. Veel handiger om die te kopen ipv de losse comics. Da's dan vooral van toepassing op de recentere reeksen. Zaterdag in Amsterdam was er een stock-sale bij de Henks comic store en dat was wel ff zwaar kwijlen. De Infinity reeks is wel aan te raden en recent ben ik begonnen aan de Battleworld; Marvel Zombies vs Age of Ultron, Spider Island (maar de huidige editie waar Agent Venom team-leader is) en de Secret Wars; Hail Hydra. een dikke aanrader is overduidelijk ook de Maximum Carnage omnibus.
Het valt een beetje te zien wie uw favorieten zijn: X-Men of Avengers, en daaruit uw personages een beetje kiezen.
Deadpool vs Carnage is ook een aanrader maar dat is omdat ik enorme fan ben van de symbiotes op zich. Ik zou zeggen, gewoon kopen en ontdekken. Weldra is er FACTS en daar hebben ze veel comics aan 1 euro, koop er desnoods daar enkele en begin te lezen. Of (al is dat minder cool) download de Marvel app. Elke maand zijn er enkele comics gratis om te lezen. Vaak de eerste uit een reeks en ideaal om uit te zoeken wat uw aanstaat en wat niet.
15/09/15 22:13
Geen superhelden gedoe, wel van DC: Fabels. De reeks, die nu al gestopt is, gaat over het soms behoorlijk agressieve/gevaarlijke/emotioneel verscheurende/hilarische/... leven van sprookjesfiguren die in de echte wereld terecht zijn gekomen en daar hun stad hebben gebouwd. Er is één vaste tekenaar - prachtig, echt, alleen voor de art zou je het moeten lezen - maar er zijn ook gasttekenaars en-schrijvers bij, wat voor variatie zorgt.
15/09/15 23:59
You should definitely read the Hellboy comics. Mike Mignola is a master in inking. I guess you should just grab a few low-cost Marvels at a local flea market to start. That's what I do :p
16/09/15 20:55
Mokeponn
quote door

You should definitely read the Hellboy comics. Mike Mignola is a master in inking. I guess you should just grab a few low-cost Marvels at a local flea market to start. That's what I do :p


Nu ben ik mij keihard aan het afvragen waarom gij dat in het Engels typt
16/09/15 23:19
Mijn excuses, old habit. gGamedesign meh :p
17/09/15 02:06
etangsnoirs
wtf @ hierboven.
19/09/15 02:57
Ze zijn bezig hun hele universum aan het rebooten, (ANAD, All New All Different) nadat ze al sinds eind mei met Secret Wars bezig zijn. Ideaal om te starten dus al heb ik geen idee wat aan te raden valt en wat niet. Hopelijk varen ze nu eens een stabiele koers want de laatste vijf jaar is het één grote puinhoop geworden.

Er is geen deftige manier om met comics te beginnen. Gewoon: beginnen. Neem iets in je poten en lees. Je kan single issues kopen, of tradebacks, afhankelijk van hoeveel geld je er in wil pompen. Tradebacks komen goedkoper uit, en dan heb je meestal wel het hele verhaal.
Aangezien je de films wat volgt kan je volgende events lezen. Dan kan je in de cinema iedereen ambeteren door overal te wijzen waar het MCU de mist in gaat. Maar goed:

Civil War
Niet het meest evident om mee te starten, maar koop gewoon de Civil War bundel en begin met lezen. Het zal verwarrend zijn want het hele Marvel 616 Universum zijnde het primaire, meest bekende Marvel universum, vecht tegen elkaar nadat er twee kampen ontstaan. Reden: de regering is van plan superhelden te verplichten zich te registreren zodat zij controle over hen hebben. Daar gaat nog wel wat aan vooraf, maar in feite is de gebeurtenis in het begin van Civil War genoeg om de heisa wat te snappen. Ontzettend interessant event, zeker als je alle tie-ins zal lezen (wat tijd en geld in beslag zal nemen). Maar serieus, wat een event. Issue 2 had iets megazot waar mensen echt in rijen voor stonden te wachten om de comic op te halen.
Is momenteel ook in productie en het zal miserabel slecht zijn.

The Thanos Quest - Infinity Gauntlet - Infinty War - Infinty Crusade
Die eerste is wellicht moeilijker te vinden, de andere drie niet. Wordt ook verfilmd. Thanos heeft de Infinity Gems in zijn bezit en heeft alle macht, iedereen vecht, blabla. Zeker de moeite. In het MCU is Thanos (eerst met Loki en Ronan als onderdanen) al bezig met de Infinity Gems te verzamelen, en ik geloof dat Avengers: Infinity War in 2018 zal uitkomen.

Superior Spider-Man
Spoiler alert voor het einde van de 700 issues van The Amazing Spider-Man




Peter Park 'sterft'. Enfin. Otto Octavius nam controle over Peter Parkers lijf, en zei toen dat hij een superieure spider-man zou worden. Daar begint Superior Spider-Man. Otto, als villain, wil nu de goeie uithangen en tonen dat hij een betere spider-man kan zijn. Peter Parkers bewustzijn zit ergens nog in dat lijf en moet aanzien hoe Octavius alles waar hij zo lang aan werkte aan diggelen slaat. Ik vond het de moeite, en issue 30 (het voorlaatste voordat een onbekende hum hum terug als spider-man aan de slag zou gaan) heeft een van de beste panels die ik ooit in mijn leven zag.

Uncanny X-Force is ook de moeite, alsook Secret Invasion, House of M, de originele Secret Wars, Age of Apocalypse, ...


quote door

De laatste jaren zijn ze wel zot aan het doen bij Marvel.


De laatste jaren zijn ze alles naar de knoppen aan het helpen door event na event na event na event na ... uit hun botten aan het slaan. Original Sin was nog niet helemaal gedaan of Axis werd al door mijn strot geramd.
19/09/15 20:28
Frvno
quote door



Peter Park 'sterft'. Enfin. Otto Octavius nam controle over Peter Parkers lijf,



Er staat je wat leuks te wachten in Goblin Nation.
19/09/15 21:56
quote door



Er staat je wat leuks te wachten in Goblin Nation.


nieuw artwork! Daar was een van de issues razendsnel uitverkocht denk ik. ge moest die bijna gepreorderd hebben om aan een first print te raken.

trouwens, TS lees iets over Dr. Doom. die heeft altijd wel ergens de touwtjes in handen. verhalen zoals Emperor Doom, Unthinkable, Battle of The Baxter Building en natuurlijk Books of Doom wat min of meer zijn originverhaal is.
21/09/15 13:35
Merci alvast, ik heb al een mooie lijst kunnen samenstellen van dingen die ik wil lezen.

ik ben na mijn Deadpool-binge begonnen met Civil War, wat ik zeer de moeite vond. De tie-ins zal voor later zijn als ik wat meer tijd en geld heb.
Momenteel ben ik mij doorheen Avengers Dissasembled aan het werken en House of M is onderweg. Ik ben benieuwd!
26/09/15 00:56
En als ge hidige dingen wa wilt lezen, kunt ge Avengers Vol1 (Avengers World) en alle andere volumes + New Avengers vol1 (Everything dies) + andere volumes lezen + dan uiteindelijk Avengers: Time Runs Out vol. 1 lezen
tegen dat ge die gelezen hebt is er ook wel een bundel van Secret Wars uit, kunt ge dat ook lezen en hebt ge min of meer wel een beeld van hoe het nu in elkaar zit.
26/09/15 00:56
En als ge huidige dingen wa wilt lezen, kunt ge Avengers Vol1 (Avengers World) en alle andere volumes + New Avengers vol1 (Everything dies) + andere volumes lezen + dan uiteindelijk Avengers: Time Runs Out vol. 1 lezen
tegen dat ge die gelezen hebt is er ook wel een bundel van Secret Wars uit, kunt ge dat ook lezen en hebt ge min of meer wel een beeld van hoe het nu in elkaar zit.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.