Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Noxa txt based rpg game? : 46 reacties (1/3) [Games]

Noxa txt based rpg game?

17/07/17 10:07
Muddy
Zijn er mensen met interesse in rpg games?
Ikzelf heb vroeger altijd een groep gehad waarmee we D&D , pathfinder en dat soort games speelde.
Zelf was ik altijd GM en heb talloze quests verzonnen die we evt kunnen gebruiken.
17/07/17 10:29
fantasfuckingtic
Open deur links.
17/07/17 10:38
AdrianHealey
Ik heb dat ook al voorgesteld (op telegram) maar nooit hier. Ik zou het wel zien zitten als gm. Ik denk wel dat het vrij traag zou gaan. :D

Het enige wat ik me afvraag is: hoe fucking traag zou combar zijn, haha.
17/07/17 10:39
ha ja kwil ook wel!
17/07/17 10:42
Muddy
Dat hebt ge wel met rpg games , en tis hoe da ge uw verhaal in elkaar steekt , kzou beginnen met makkelijke korte missies voor de mensen met de optie om solo of co-op te spelen , zo heeft edereen op zn eigen manier de kans het te ontdekken en ervaring op te doen , als gm moeten we nog regels opstellen ook , kwil het ongeveer gelijk pathfinder doen maar dan met een noxaanse touch als je begrijpt wat ik bedoel ;)
17/07/17 10:42
AdrianHealey
Gebruik eens 5e, jong. Veel simpeler
17/07/17 11:52
Adamm
bump
17/07/17 12:24
Warodon
Interesse
17/07/17 13:09
Ook wel interesse als het niet te veel tijd in beslag neemt. Daarmee bedoel ik het niet noodzakelijk elke dag moeten bijhouden.
17/07/17 13:18
AdrianHealey
Ik denk dat een manier om dat te doen is dat als wse een party zouden maken dat elke speler voor de 'hele' party mag beslissen.
17/07/17 13:29
USBfan
quote door

Gebruik eens 5e, jong. Veel simpeler


omg yes
17/07/17 13:38
Muddy
Dit is dus wat ik in gedachten had.
Een "txt based dungeon game"
Om de x dagen opent er een nieuwe dungeon , deze dungeons kun je verkennen en op zoek gaan naar verborgen schatten ,tijdens deze verkenning kom je ook monsters tegen en bijna iedere dungeon zal een boss fight bevatten.
Wanneer je in een dungeon bent zul je ook te horen krijgen wat je ziet en de mogelijke opties die je kunt uitvoeren in iedere gedeelte van de dungeon.
Na iedere overwinning zul je ook EXP en geld krijgen.
Met EXP verdien je rank-ups en met geld kun je items kopen die te gebruiken zijn in de dungeons , ook zal er een optie zijn om met andere spelers te handelen.
Je kan kiezen om alleen in een dungeon te gaan of met een groep.
Eens in een dungeon zal je deze wel moeten uitspelen , je raakt er alleen uit door de missies in de dungeon te voltooien of je moet een item in je bezit hebben die je toelaat een dungeon te verlaten in geval van nood...



Spelers zullen hun eigen character mogen samenstellen waardoor je unieke eigenschappen krijgt , je kan dan kiezen tussen 5 standaard jobs :

-Knight: De "tank" van de groep , deze drasgt een zwaar harnas en is bewapend met een zwaard en schild en kan heel veel slagen verdragen

-Berserk: De krachtpatser van de groep , draagt een halfzwaar harnas en is bewapend met een 2h zwaard , oorlogsbijl en richt enorm veel schade aan

-Rogue: Lenig , sneaky en snel . Dragen een licht harnas en zijn meestal bewapend met 2 dolken of pijl en boog , Kan vanop lange afstanden vechten of ongezien voorbij vijanden sluipen

-Mage: De magiër met enorm veel kennis van de basiselementen water , aarde , lucht en vuur , Draagt een magisch kleed en is bewapend met een staf . Zeer destructief en efficient tegen grotere groepen monsters , kan vanop langere afstand aanvallen

-Cleric: De genezers van de groep , dragen een halfzwaar harnass en zijn bewapen met een goedendag of hamer . Kunnen zichzelf en andere spelers genezen en buffen




Suggesties zijn altijd welkom natuurlijk!!!
17/07/17 13:40
Muddy
Maar ik dacht het nog even simpel te houden om erin te komen
17/07/17 13:42
Muddy
quote door

Ik denk dat een manier om dat te doen is dat als wse een party zouden maken dat elke speler voor de 'hele' party mag beslissen.

En dit is best wel een goed idee
17/07/17 13:51
pijlbord
Anders maakt ge ook nog een class noxahipster aan: Kan door sarcasme en venijn alle vijanden uitschakelen en kan in de broek geraken van andere wezens door het sturen van geheime boodschappen. PoepBerichten.

(ma nee, tof idee wel ,ik wist niet dat dat überhaupt nog gedaan werd, laat staan via het internet)
17/07/17 13:54
Muddy
quote door

Anders maakt ge ook nog een class noxahipster aan: Kan door sarcasme en venijn alle vijanden uitschakelen en kan in de broek geraken van andere wezens door het sturen van geheime boodschappen. PoepBerichten.

(ma nee, tof idee wel ,ik wist niet dat dat überhaupt nog gedaan werd, laat staan via het internet)

XD ill keep that one in mind , en thx.. het is wel zeldzaam maar het wordt nog steeds gedaan ja ;) het is gewoon ff bekijken hoe we dat hier evt kunnen organizeren
17/07/17 13:59
AdrianHealey
Ok, ik zou gewoon qua 'classes' de regels van d&d 5e pakken.
- Dat is poepsimpel
- Er zijn easy resources online die daarvoor super eenvoudig te gebruiken zijn
- Omdat het zo eenvoudig is, eenvoudig modificaties toevoegen om het online eenvoudiger te maken

Het grootste issue is: niet iedereen is tegelijkertijd online. Hoe lossen we dat op? Gewoon ermee akkoord gaan dat het traag gaat?
17/07/17 14:12
Muddy
quote door

Ok, ik zou gewoon qua 'classes' de regels van d&d 5e pakken.
- Dat is poepsimpel
- Er zijn easy resources online die daarvoor super eenvoudig te gebruiken zijn
- Omdat het zo eenvoudig is, eenvoudig modificaties toevoegen om het online eenvoudiger te maken

Het grootste issue is: niet iedereen is tegelijkertijd online. Hoe lossen we dat op? Gewoon ermee akkoord gaan dat het traag gaat?

Het moet voor iedereen speelbaar blijven natuurlijk , uhm verschillende dungrooms voor iedere party apart?
17/07/17 14:13
Muddy
Ik zou het zowiezo op die manier al doen om het overzichtelijk te houden , en zo kunnen we de moeilijkheidsgraad ook aanpassen
17/07/17 14:15
Muddy
en desnoods voorlopig uren op zetten dat de GMs dan aanwezig zijn ofzo? nu als we met wat meer GMs zijn kunnen we ook meer doen natuurlijk