Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Jambon wil Belgische databank met vingerafdrukken. : 190 reacties (9/10) [Actualiteit]

Jambon wil Belgische databank met vingerafdrukken.

07/03/16 18:24
AdrianHealey
De privacy van miljoenen is belangrijker dan de misdaden van enkelen.

Also: wat is dit? 1920 waarin een naïef geloof ind e macht van vingerafdrukken het denken bepaalt? Jezus, minder Witse kijken.
07/03/16 18:31
pijlbord
"A far greater concern, say experts, is the protection of the personal information in government databases. Consumer Reports found in a 2008 investigation that at least 44 million consumer records were lost or exposed by all levels of U.S. governments over a three-year period.

While the biometrics industry says it's staying ahead of criminals trying to infiltrate government systems, Public Safety Minister Peter Van Loan recently likened Canada's cyber security battles to a new arms race.

"There isn't a day that goes by without someone somewhere trying to breach the Government of Canada's information systems," said Mr. Van Loan, who is responsible for CSIS, the RCMP and border protection."

Ffieuw ja, keigoed idee, biometrie. Oude zakken die niet eens weten hoe pakweg dropbox werkt die onze gegevens moeten beschermen tegen hackers.


En dus ja, voor de derde keer al, vingerafdrukken zijn geweldig niet betrouwbaar. In de mate dat experts zichzelf tegenspreken als ze twee keer dezelfde date voor zich krijgen.
07/03/16 19:39
Ok, dan gaan we voor een DNA-databank, dan zijn we voor 99,9% zeker dat we de juiste persoon hebben. Nee, again, biometrie moet samengaan met andere delen van een onderzoek en niet het enige bewijs uitmaken. Als hulpmiddel.

En again, wat is het verschil tss mijn foto of mijn vingerafdrukken? Dan kan je ook zeggen dat we blind vertrouwen in de identificatie van een gezicht. Dat gaat soms ook wel eens mis. Sommige mensen lijken keihard op elkaar en er is een one-in-a-million kans dat iemand als ergens aanwezig wordt bevonden terwijl het een look-alike was. Moeten we deze vorm van identificatie dan laten vallen?

En wat kunnen hackers met mijn vingerafdrukken doen? Ergens achterlaten om mij erin te luizen? Dat is me toch ook nogal Witse-achtig. Het is raar dat je zo zeker bent dat onbevoegden er alles aan doen om je gegevens te bemachtigen maar zo onzeker over de betrouwbaarheid van vingerafdrukken. Als meerdere mensen tot dezelfde conclusie komen aan de hand van meerdere afdrukken van meerdere vingers zitten we toch al aan grote betrouwbaarheid. Dan gebruiken we de wetenschappelijke methode: repliceerbaarheid. Als er onzekerheid is vallen we terug op reasonable doubt.
07/03/16 19:45
pijlbord
Uhm, hoeveel jaar zijn we nog verwijderd van de tijd dat ge met een vingerafdruk ergens binnen kunt (ik zeg maar iets, als onderdeel van de beveiliging op uw werk, of bij u thuis). Of gebruikt om toegang te krijgen tot uw bankgegevens of andere gevoelige informatie. Uw belastingsgegevens of gezondheidsgegevens.
Ik wil nog wel is iemand zien proberen toegang te krijgen tot mijn bankrekening met een foto van mij. (niet dat ik daarom blij ben dat de overheid een foto van mij heeft, ma bon)
07/03/16 20:04
AdrianHealey
Uw foto is publiek toegankelijk, maar, point of fact, ik ben daar ookt egen (en tegen paspoorten en visums, for that matter).
08/03/16 12:48
Vingerafdrukken zijn erg moeilijk te faken, moeilijker dan een identiteitskaart. Maar voor belangrijke dingen en om je persoonlijke informatie te beschermen ben je mss beter met een paswoord, een sleutel en/of een unieke magnetische kaart. Het hangt ook een beetje af van hoe paranoïde je bent. Iemand met slechte bedoelingen kan je vingerafdruk niet raden, stelen (tenzij met NSA-technieken waarbij je ervan uitgaat dat ze gehackt, gekopieerd en gefaket zijn en vingerafdrukapparaten misleid kunnen worden) en je kan ze niet kwijtraken. Je laat ze wel overal achter maar men heeft wel tijd, kennis en apparatuur nodig om ze ten eerste te vinden, een goed duplicaat af te nemen en ze te gebruiken.

Met AH is de discussie over want we zitten wel met fundamenteel andere opvattingen.
08/03/16 19:14
pijlbord
uhm, uw vingerafdruk kan elektronisch worden opgeslagen he. En dus ook zo gestolen worden en gebruikt worden

niemand is hier bezig over van die tv moorden waar ze uw vingerafdrukken namaken in latex en dan nalaten op een moordscene he. das belachelijk.
09/03/16 13:43
Een afbeelding ve vingerafdruk omzetten in iets bruikbaars is dicht bij onmogelijk. Het zou idd idioot zijn als je gewoon met een tweedimensionele afbeelding ervan ergens in zou kunnen geraken (terwijl dat met een foto op je identiteitskaart vaak wel kan). Je moet echt de richels hebben om een vingerafdrukapparaat succesvol te gebruiken.
09/03/16 15:03
Google gewoon eens wat over het stelen van vingerafdrukken en lees u wat in. In Amerika zijn er van 5.6 miljoen (!) mensen vingerafdrukken gestolen. En ja misschien kunnen die hackers daar nu weinig mee (misschien ook niet), maar ge weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Die 5.6 miljoen mensen weten nu dat iemand hun vingerafdrukken heeft, en da's niet bepaald iets wat ge gelijk een paswoord kunt veranderen ofzo, en daarmee mogelijk criminele dingen kan doen.

Om maar een paar voorbeelden te geven: die data kan gebruikt worden om te chanteren, in de toekomst zal biometrie steeds vaker gebruikt worden om uw identiteit te verifiëren (zoals nu al vaak op laptops/smartphones/sloten).. ge snapt toch dat die data heel belangrijk zijn? En dat veel mensen daar misbruik van willen maken (zelfs gesteld dat de regering gewoon heel braaf zijn burger blijft beschermen en niks verkeerd doet, ze kunnen niet voorkomen dat ze gehackt worden, aangezien het met die 5.6 miljoen al gebeurd is)

Ah en ten slotte: er zijn wel degelijk optische fingerscans, die geen rekening houden met druk/"richels". Het is trouwens belachelijk gemakkelijk om vingerscans te omzeilen (nee serieus, google het)


Hier zelfs een artikel van gisteren: http://www.theguardian.com/technology/2016/mar/08/samsung-and-huawei-fingerprint-scanners-can-be-fooled-using-an-inkjet-printer
Laat op zijn minst zien dat het mogelijk is.
09/03/16 17:48
PeterMartens
quote door

Tuurlijk maken overheden fouten. Moeten we daarvoor hele onderzoeksmethodes afschaffen? Met fouten doelde ik op het feit dat vingerafdrukken soms niet betrouwbaar zijn. Daarom moeten vingerafdrukken deel uitmaken van een uitgebreid onderzoek met meerdere bewijzen en niet het enige zijn waardoor iemand veroordeeld wordt. En als er redelijke twijfel bestaat wordt men vrijgesproken.


en ja juist vingerafdrukken zijn niks waard
09/03/16 17:52
Biometrie is vele malen moeilijker te misbruiken dat alle vormen van identificatie die nu om ons heen gebruikt worden. Als je zo bezorgd bent zou je beter ijveren tegen identiteitskaarten, keycards of wachtwoorden die veel makkelijker kunnen gefaket worden. Als men al mijn data die de overheid bezit zou stelen zouden mijn vingerafdrukken mijn laatste bekommernis zijn.
09/03/16 17:54
pijlbord
quote door

Een afbeelding ve vingerafdruk omzetten in iets bruikbaars is dicht bij onmogelijk. Het zou idd idioot zijn als je gewoon met een tweedimensionele afbeelding ervan ergens in zou kunnen geraken (terwijl dat met een foto op je identiteitskaart vaak wel kan). Je moet echt de richels hebben om een vingerafdrukapparaat succesvol te gebruiken.


Uhm, alles wat je zegt is verkeerd. Los van het feit dat je het wél kan omzeilen via een 2D beeld (danku Nakkeskud), heb ik het niet over omzetten in 2D.
Uw vingerafdruk wordt elektronisch opgeslagen he. Da's gewoon een serie 1'en en 0'en. Als ge die serie in handen hebt moet ge helemaal niks afdrukken blablabla. Ge geeft gewoon de serie 1'en en 0'en in (ge weet wel: hoe friggin' computers werken) en bam, het lijkt alsof uw vingerafdruk is ingegeven.
09/03/16 18:30
Het is ook wel een megasprong om de niet onfeilbaarheid van latente vingerafdrukken bij crime scenes door te trekken naar het "niks waard"-zijn van vingerafdrukken in het algemeen. Als je van iemand de tien vingerafdrukken neemt en deze persoon moet daarna terug dezelfde vingerafdrukken geven dan spreken we over een énorme betrouwbaarheid. Als een vinger 99% percent betrouwbaar is dan zijn 2 vingers 99,9% betrouwbaar en 10 vingers 99,999999999% betrouwbaar.

Opnieuw: dezelfde bedenkingen die je bij vingerafdrukken hebt, heb je dan ook beter bij identificatie adhv foto's, wachtwoorden, magnetische kaarten, RFID, etc. maar dan in het kwadraat.
09/03/16 18:32
Het zou kunnen dat ge betere informatie hebt dan mij over scans van vingers, maar die meten volgens mij niet de exacte dieptes van uw groeven. Gewoon groef-dal. Dus dat is opzich al vrij 2d. En ge kunt ook gewoon 3d printen ze.


Allez waarom zou da bijna onmogelijk zijn om dat om te zetten?


Plus wat Pijl bord zegt. Digitaal naar digitaal zonder analoge stap tussen.
09/03/16 18:34
Hoe ga je die binaire code ingeven in een vingerafdrukscanner of een kaart waar inktafdrukken op worden genomen?
09/03/16 18:37
Met kabeltjes.

Dude ik weet niet wat het supers civiele scenario hier is.
Ik denk eerder aan fraude dan inbreken in hydra hoofdkwartier.
09/03/16 18:38
pijlbord
quote door

Hoe ga je die binaire code ingeven in een vingerafdrukscanner of een kaart waar inktafdrukken op worden genomen?


Zijt gij stom ofzo? Nee sorry ik snap het echt niet. Ge slaat gewoon de analoge stap over, hallo?

En ik wil wel graag is wat bronnen rond uw 99.99999 procent betrouwbaarheid. overigens is dat irrelevant, want als dieven mijn digitale afdruk hebben dan mag het systeem op zich nog 99.9999% betrouwbaar zijn, ze kunnen er nog altijd mee inbreken.
09/03/16 19:15
http://www.pnas.org/content/108/19/7733.full.pdf

Latente vingerafdrukken van slechts één vinger kunnen in 99,8% vd gevallen correct gelinkt worden aan de afdrukken in een database. Breidt dat uit naar meerdere vingers en you get the idea. En dat zijn latente afdrukken die onder niet gecontroleerde omstandigheden werden achtergelaten.

Als de politie je afdrukken neemt staan ze naast je en ben je niks waard met je binaire code die je niet bij je hebt en niet uit je hoofd kent. En vingerafdrukscanners hebben geen usb-ingangen of dergelijke hè jongens.

Ik vind het mega-ironisch dat ik eerder werd aangevallen omdat ik te veel waarheid zag in CSI of Witse etc. en nu gooien jullie met nog onwaarschijnlijkere en onmogelijker Mission Impossible-scenario's naar mijn kop.
09/03/16 19:21
pijlbord
Ma wat politie naast u. Daar gaat het niet om he. Ik wil best toegeven dat uw vingerafdruk handig is als ge in een luchthaven staat en blablablabla. Daar zijn we niet meer over bezig he.

het probleem (enfin, ik heb ook een probleem met dat eerste maar negeer dat even) stelt zich als mijn vingerafdruk wordt gestolen uit een database door criminelen, en die criminelen die vingerafdruk gebruiken voor criminele daden.

Stel u voor dat mijn amazon ooit gelinkt wordt aan mijn vingerafdruk. Met die data die ze gestolen hebben kunnen criminelen dan bijvoorbeeld mijn account openen en voor zichzelf leuke dingen kopen. Daar staat geen agent naast he. En daar moet ge geen fysieke indruk voor nalaten he, ge hackt gewoon in die dinges en ge stuurt mijn digitale vingerafdruk door. Ge slaat het analoge over, da's perfect mogelijk.
09/03/16 19:22
quote door

Het zou kunnen dat ge betere informatie hebt dan mij over scans van vingers, maar die meten volgens mij niet de exacte dieptes van uw groeven. Gewoon groef-dal. Dus dat is opzich al vrij 2d. En ge kunt ook gewoon 3d printen ze.


Allez waarom zou da bijna onmogelijk zijn om dat om te zetten?


https://en.wikipedia.org/wiki/Fingerprint_recognition#Fingerprint_sensors

En dan heb je ook al 3D-scanners. Misschien kun je supermegahoge resolutie vingerafdrukken printen en die gebruiken maar dat is nogal James Bond-stuff. Dat gebruik je niet om banale misdrijven te plegen maar om Fort Knox leeg te roven.