Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
go-to gerechten : 34 reacties (0/2) [Culinair]

go-to gerechten

21/01/18 20:36
Yo,

Ben ik de enige die zo door periodes gaat waarin ze regelmatig hetzelfde klaarmaakt?

mijn go-to dingen van het afgelopen jaar:

chili sin carne; misosoep omdat ge daar alles in kunt gooien van groenten die ge liggen hebt ; vegetarische spaghettisaus met zo die glutenvrije pasta uit de albert heijn omdat ik da gwn lekkerder vind; ne zoete aardappel in de oven doen, laten garen, vullen en kaas erop; diezelfde pasta met allerlei groentjes erin, zongedroogde tomaatjes erin, kaas erop, oesterzwammekes erop, provencaalse kruiden en dan in de oven; groenten en zoete aardappel roosteren in de oven en da op een slaatje gooien.

SHARE JULLIE GO-TO GERECHTEN :D
21/01/18 20:46
eeeuf
Chili con carne, spaghetti bolonaise, lasagne met geitenkaas en butternut, indische curry, stoofvlees, Grieks slaatje, geitenkaasslaatje met spekjes, hartige pannenkoeken, stoemp (alle soorten), colakip, zalm met kerstomaten en olijven, serranohamkroketten
21/01/18 21:19
Als ik "kook" is het:
Spaghetti met mana-bolognese saus
Een bakske lasagne van comea casa
Rijst met currysaus
Een pastazakske van knorr
Pizza vier kazen van dr oetker
21/01/18 21:47
Biefstuk met pasta en champignons
Kippengyros met rijst of pasta
zalm met kruidenkaas
21/01/18 21:59
zegmaarwat
- Groentenwok met kokosmelk en curry met rijst en kip
- Wok met scampi’s en chilisaus en een of andere pasta
- Opgevulde courgette
- Vers gemaakte lasagne/spaghetti
- Of iets met aardappelen in de oven met tijm of rozemarijn is ook altijd wel ne winner.
- En soepen!
21/01/18 22:11
zoete aardappelfrietjes uit de oven met zelfgemaakte guacamole en vissticks.
&
Bloemkoolcouscous met groentjes
&
zelfgemaakte avocado maki sushi

Kan ni op de rest komen
21/01/18 22:17
Wraps, echt als ik te lui ben om te koken is het standaard wraps met kip en sla/wortel/komkommer, of met gehak en tomatensaus in de oven. Verder steekt heel mijne vriezer vol met spaghettisaus, dus dat wordt ook wel vaak gegeten, of gewoon een croque. Rijst met alle groenten die ik in huis heb en gehakt eten wij ook een beetje te vaak. Pasta met kippenblokjes, broccoli, en boursinkaassaus is mijn go-to eten als ik zin heb in iets extreem vettigs. :p

Ahja en wij hebben een soepmaker, dusja, soep.
21/01/18 22:27
zelf pizza maken
pasta met zalm en champis
wraps met kip, tomatensaus en guac
pita broodjes met pita vlees en dan sla/komkommer/whatever
couscous met feta. cashewnoten en paprika
risotto met champis en een stuk zalm
21/01/18 22:31
Jamie Oliver's chorizo carbonara pasta met geroosterde venkel
Thaise curry met allerlei groenten
Pasta met kerstomatensaus, spek en rucola
Chili con carne met rijst
Pasta met spinazie, look, salsiccia en parmezaan
Bolognaise
Yotam Ottolenghi's linzensalade met tomaat & gorgonzola
Pasta met geroosterde paprikasaus en mozzarella
En ik maak ook regelmatig basilicum/peterselie/rucola/waar ik het meest van in huis heb - pesto
21/01/18 23:34
Stoofpotjes van alle keukens, lasagne, chili con carne en goulash. Maar dat neemt altijd een hele poos in beslag, ik cheatte vroeger weleens en nam dan diepvries rösti's met wat spinazie en een groenteburger, snel eten, maar lang niet zoveel smaak en voldoening.
22/01/18 08:18
Gryffindor
Ik kook heel Belgisch als ik "normaal" kook.

- Pensen met rode kool en aardappelen ( of appelmoes)
- kotelet met erwten en wortelen en patatten
- pasta met spek, champignong, paprika , ...
- varkenshaasje met prinsessenboontjes met ajuin
- schnitzel met eendert wat
- hachis parmentier
- schar filet met spinazie puree
- ... en ga zo maar verder.
22/01/18 08:20
- pizza
- brood
22/01/18 10:41
-spaghetti
-thai curry
-wok met gebakken rijst
-stoemp met zelfgemaakte burgerkes
22/01/18 11:10
SardaukarLevenbrech
Soep soep en nog eens soep
Meestal is da getweakte wortelsoep met afwisselend gember en/of pastinaak en/of aardpeer en/of venkel en/of zoete aardappel met een lepel currypasta en kokosroom, lekker spicy met een shakira peper of hoe het noemt of cayennepeper

Spaghetti bolognese, ook lekker spicy

Curry met scampi en de groentjes waar ik zin in heb

Ciabatta met verse tomaat en mozzarella in de oven, met zeezout en zwarte peper erop achteraf

Bruschetta als ik meer tijd heb, verse tomaat in kleine blokjes, verse look, olijfolie, kruiden

Kerstomaatjes, ajuin, prei, kip in de oven met ricotta (en pasta of rijst erbij)
22/01/18 15:21
Ahja vergeten, als lunch maak ik vaak een snel stoofpotje van courgette met tomaat, kruiden met komijn etc en wat kikkererwten erbij.
22/01/18 15:22
Burgers op de grill
Wraps met weet-ik-veel tussen (ideaal om dingen op te werken die nog in de frigo liggen)
Spaghetti
22/01/18 15:25
LadyOfFlowers
als ik veel tijd heb: lasagne, groentecurry met 7 soorten groenten
voor de rest ook vaak chili sin carne, spaghetti, pasta pesto, risotto

dit jaar ben ik een boekje aan het bijhouden om elke week minstens 1 nieuw recept uit te proberen. So far so good.
22/01/18 17:42
DreamersCircus
quote door

Wraps, echt als ik te lui ben om te koken is het standaard wraps met kip en sla/wortel/komkommer, of met gehak en tomatensaus in de oven. Verder steekt heel mijne vriezer vol met spaghettisaus, dus dat wordt ook wel vaak gegeten, of gewoon een croque. Rijst met alle groenten die ik in huis heb en gehakt eten wij ook een beetje te vaak. Pasta met kippenblokjes, broccoli, en boursinkaassaus is mijn go-to eten als ik zin heb in iets extreem vettigs. :p

Ahja en wij hebben een soepmaker, dusja, soep.


Hoe werkt n soepmaker?
22/01/18 17:59
quote door


Hoe werkt n soepmaker?


Ge gooit de groenten die ge wilt daarin, doet er water en kruiden bij, en dat ding doet alles zelf blijkbaar.
Of dat is toch wat mijn vriendin mij wijs maakte toen ze zo iets vroeg voor Kerstmis
22/01/18 18:02
Huh? Whut? Voor gemixte soep dan of zo? Want zelf soep met stukjes groenten maken is toch poep-poep-poepsimpel? Groenten stoven, bouillon erop, wat kruiden erbij, laten pruttelen en klaar.