Database maken

05/02/18 14:37
Maar ja gratis gaat ge dus niks vinden. Een database krijgt ge nergens gratis.
06/02/18 14:09
Als ge die zelf maakt wel hee,, en daarom vraag ik dus raad :P
08/02/18 21:25
quote door

filemaker (pro)?

Ni doen, slechtste programma ooit ik kan een boek schrijven hoe slecht dit is.

Excell of access indien het basic level is, anders mysql als het echt als een service open moet staan.
08/02/18 21:27
quote door

MongoDb is een makkelijke programmeer taal om databases op te zetten.
Met mongodb stitch kun je dit makkelijk beheren.

Echter is dit wel onmogelijk om te doen zonder enige kennis.

Mongo db Stitch

Maar na wat googlen kom ik uit op sites zoals deze:

Zoho

Ik weet niet of het werkt maar dit lijkt mij een oplossing die goed is.

is mongo ni document oriented? das echt ni de beste suggestie voor iemand die van toeten nog blazen weet imo
09/02/18 09:53
quote door

Ni doen, slechtste programma ooit ik kan een boek schrijven hoe slecht dit is.

Excell of access indien het basic level is, anders mysql als het echt als een service open moet staan.

Indd, die filemaker (pro) is een RAMP !

En ik zit ondertussen in Acces, omdat het ├ęcht basic moet zijn, Open source is eigenlijk nie nodig.. dus Mysql nie, alhoewel dat die nog wel enkele handigheden blijkt te kennen..

09/02/18 11:01
Met dat een database niet gratis is bedoel dat ge ergens geheugen moet vandaan toveren & dat is niet gratis. Ik denk dat ik 25euro betaal voor 2GB database nu via uniweb (klein bedrijfje in Wolvertem). Dan nog doe ik alles zelf daaraan, dat is niet in die kost meegerekend.
09/02/18 11:37
quote door

Met dat een database niet gratis is bedoel dat ge ergens geheugen moet vandaan toveren & dat is niet gratis. Ik denk dat ik 25euro betaal voor 2GB database nu via uniweb (klein bedrijfje in Wolvertem). Dan nog doe ik alles zelf daaraan, dat is niet in die kost meegerekend.

Ik heb gegevens geimporteerd uit excel, in acces. Ik besef dat dit heel omslachtig klinkt.. maar het is eigenlijk vooral de tool, het programma dus dat gevormd moet worden, waar de gegevens dus aan gelinkt moeten worden, zowel nieuwe invoer, als wijziging, als alles

het moet ook een tool zijn waarin alles moet kunnen gebeuren, een beetje gelijk software van LISA (tool waar ik op mijn vorige job mee werkte), maar dat is te grootschalig.. het is voor een zelfstandige, die ik een zo simpel mogelijke oplossing wil geven, dat mij tevens ook gevraagd is om te maken
10/02/18 11:57
Als ik tijd had zou ik wel willen helpen, maar ik heb de eerste maanden geen tijd.

& als het een zelfstandige is dan vermoed ik dat een lokale database goed genoeg is, en da is wel gratis.

13/02/18 16:44
quote door

is mongo ni document oriented? das echt ni de beste suggestie voor iemand die van toeten nog blazen weet imo

Zoals hier al eerder vermeld is het zoiezo niet mogelijk zonder enige kennis. Maar ik denk dat document oriented gemakkelijker is dan een relational database. Wegens de uitbreidbaarheid achteraf en geen nood van kennis van relaties leggen met keys.

Dus als ge toch iets zou moeten leren, liever dat dan. (Maar de meningen zijn duidelijk verdeeld)
21/03/18 17:20
Misschien off-topic, maar ik heb is zwaar liggen nadenken, nu ik heel weinig tijd heb om daar heel erg veel rond te doen ... een CRM-systeem zou nog gemakkelijker zijn... iemand die dingen kan aanraden?

Het is lowbudget, voor ene 1manszaak, die dan vooral dient voor offertes, klantenrelaties, leverancier, producten, facturatie, ...

Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.