Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
onterecht buizen op praktijk examen? : 34 reacties (1/2) [Verkeer en Technologie]

onterecht buizen op praktijk examen?

08/06/14 00:42
BRENDAPRINSESSHIT
Hallo,

Ik weet nu al dat het antwoord wrs 'nee' is maar ik probeer het toch maar eens!

Ik ben dus een held in buizen op mijn praktijkexamen, nu, de vorige keer was ik er wel zeker van dat het ging lukken. Alles ging super goed tot op de terugweg.
Situatie: In Bree is er een 90 baan die uitkomt op een 2x2 weg, ik kwam van die 90 baan en moest links afslaan. Op de rijschool heb ik geleerd: kijken of er van links iets afkomt en of er van rechts iemand afkomt met zijn pinker op om in te voegen in die middenstrook (ken de naam niet sorry!) zo niet? Dan mag ik tot het midden doorrijden (wel moet ik helemaal links staan, wat ik ook deed). Nu was ik zo goed als in die middenstrook zet er ineens een auto zijn pinker op = die moet ook op die strook komen te staan maar aangezien ik helemaal links stond heeft die plaats genoeg en hinder ik die niet.
Verder geen enkele fout, wel was ik gebuisd hierdoor. Aangezien ik echt overdonderd was geloofde ik die vrouw van het examencentrum op wat ze zei en mama is niet zo'n expert in het verkeer dus zij nam ook aan dat die vrouw gelijk had.

Nu vandaag had ik rijles en we kwamen aan op dat punt en die man (van de rijschool, een andere als die van mijn eerste rijlessen) zei 'waarom rij je nu niet door?, ik dit hele verhaal gedaan en ook hij zei dat ik helemaal niet in fout was.
Hij zei dat ik eigenlijk eens naar de hoofdexaminator moest bellen, maar nu vroeg ik me af: mijn examen is al meer dan een maand geleden, heeft dit dan nog nut?

Heel veel liefs een door de rijschool arm gemaakt meisje :D
08/06/14 02:04
imitosis
als uw instructeur zegt dat ge dat best zou doen moet ge maar gewoon daar naar luisteren eh. Hier gaat ge alleen maar ofwel bevestiging ofwel slechte raad krijgen.
08/06/14 08:04
PoundingSense
Ge zijt daar links afgedraaid.. Zijt ge daarna op het linker of rechtervak afgedraaid? Want als ge invoegt na da middenstuk op het linkse rijvak zijt ge gebuisd. Ge moet tot op het rechtse vak rijden he
08/06/14 09:52
Apocalips
Mss hebt ge uwe dode hoek niet gecheckt?
08/06/14 10:24
Ik ken het kruispunt (ik ben van Bocholt), heb daar ook examen moeten doen. En mij hebben ze ook geleerd dat ge inderdaad daar links moogt gaan staan als er niemand afkomt die pinkt. Ik zou net hetzelfde als u hebben gedaan...
08/06/14 10:51
BRENDAPRINSESSHIT
quote door
Ge zijt daar links afgedraaid.. Zijt ge daarna op het linker of rechtervak afgedraaid? Want als ge invoegt na da middenstuk op het linkse rijvak zijt ge gebuisd. Ge moet tot op het rechtse vak rijden he


Nee ben erna rechts ingevoegd! (: maar het gaat echt puur over wat er op dat middenstuk gebeurt is
08/06/14 10:52
BRENDAPRINSESSHIT
quote door
Ik ken het kruispunt (ik ben van Bocholt), heb daar ook examen moeten doen. En mij hebben ze ook geleerd dat ge inderdaad daar links moogt gaan staan als er niemand afkomt die pinkt. Ik zou net hetzelfde als u hebben gedaan...


Oke! (: mss dan toch eens subtiel bellen naar daar en vragen of ik nog wat kan doen!
08/06/14 10:52
Ge kunt toch altijd proberen? Als er nu een ieniemieniekans is dat ge uw rijbewijs toch krijgt dan pakt ge die toch.
08/06/14 11:59
Uw2ePersoonlijkheid
Ja whut. Ik heb op mijn praktijkexamen ne voorrang aan rechts gemist, (omdat ne fietser toch ook al aan het doorrijden was), en ik denk nog ergens een kleine fout, en ik was er toch door.

En ja, gewoon proberen he. En niet te subtiel zijn, wel beleefd maar zeker van uw zaak.
08/06/14 13:14
ik begrijp niet goed wat je bedoelt eigenlijk, maar ik ben er toch vrij zeker van dat die examinator gelijk zal hebben (die zijn daar voor opgeleid). En anders : sommige examinators buizen voor heel kleine fouten omdat ze een reden moeten hebben om u te buizen als hij vindt dat je , ondanks dat je geen fouten maakt, nog niet goed genoeg kan rijden. Ik had verschillende fouten (pinker vergeten, ergens geen voorrang verleend waar dat moest en ergens 50 gereden in de zone 30) en was toch geslaagd. Reden : ik kon heel vlot rijden, was niet gestresseerd achter het stuur en had veel rijervaring. Ik maakte de fouten die een chauffeur die al lang met de auto rijd ook nog soms maakt. Misschien vond hij het gevaarlijk om u uw rijbewijs te geven omdat je nog niet 'vlot' rijdt? , enfin, ik ben van mening dat als ge er niet door zijt dat daar wel een (goede) reden voor zal zijn.
08/06/14 13:52
Equalya
quote door
ik begrijp niet goed wat je bedoelt eigenlijk, maar ik ben er toch vrij zeker van dat die examinator gelijk zal hebben (die zijn daar voor opgeleid). En anders : sommige examinators buizen voor heel kleine fouten omdat ze een reden moeten hebben om u te buizen als hij vindt dat je , ondanks dat je geen fouten maakt, nog niet goed genoeg kan rijden. Ik had verschillende fouten (pinker vergeten, ergens geen voorrang verleend waar dat moest en ergens 50 gereden in de zone 30) en was toch geslaagd. Reden : ik kon heel vlot rijden, was niet gestresseerd achter het stuur en had veel rijervaring. Ik maakte de fouten die een chauffeur die al lang met de auto rijd ook nog soms maakt. Misschien vond hij het gevaarlijk om u uw rijbewijs te geven omdat je nog niet 'vlot' rijdt? , enfin, ik ben van mening dat als ge er niet door zijt dat daar wel een (goede) reden voor zal zijn.


Te snel rijden is normaal gebuisd hoor. Dat was mijn enigste fout op mijn eerste keer en dat was dan op ne weg waar ge 70 mocht en ik reed 80. Dan vind k toch niet dat ge goed gereden hebt :D Zeker als ge 50 rijdt in een zone 30. Alé ja :D
en de reden van 'ik maakte de fouten die een chauffeur die al lang met de auto rijd ook nog soms maakt' is ma lame.

Ma bon. Als ik van u was, zou ik bellen, ne nee hebde en ne ja kunde altijd krijgen. Het is het proberen waard ;)
08/06/14 14:05
anteros
quote door
ik begrijp niet goed wat je bedoelt eigenlijk, maar ik ben er toch vrij zeker van dat die examinator gelijk zal hebben (die zijn daar voor opgeleid). En anders : sommige examinators buizen voor heel kleine fouten omdat ze een reden moeten hebben om u te buizen als hij vindt dat je , ondanks dat je geen fouten maakt, nog niet goed genoeg kan rijden. Ik had verschillende fouten (pinker vergeten, ergens geen voorrang verleend waar dat moest en ergens 50 gereden in de zone 30) en was toch geslaagd. Reden : ik kon heel vlot rijden, was niet gestresseerd achter het stuur en had veel rijervaring. Ik maakte de fouten die een chauffeur die al lang met de auto rijd ook nog soms maakt. Misschien vond hij het gevaarlijk om u uw rijbewijs te geven omdat je nog niet 'vlot' rijdt? , enfin, ik ben van mening dat als ge er niet door zijt dat daar wel een (goede) reden voor zal zijn.


De examinator zou er zelfs rekening mee moeten houden en weten dat als iemand wat minder vlotjes rijdt en stress heeft dat wel komt door het examen. Dus dat is geen reden tot buizen, tenzij het natuurlijk rampzalig is en er veel foutjes door gemaakt worden. Maar geen fouten zijn geen fouten. En het is best wel vreemd dat er mensen slagen zelfs als ze fouten maken zoals te hard rijden. Bon, ik ken mensen die onterecht gebuisd zijn en andersom ook helaas. Een eerlijk systeem is het niet.

EN ja: bellen! Ge weet maar nooit. En uw moeder zat erbij, zij kan ook haar zegje doen.
08/06/14 14:11
imitosis
zo'n zone 30 kunt ge gemakkelijk gemist hebben, zeker als al de rest het negeert (is meestal zo). een bord met 80 dat bestaat gewoon niet. Of ge zou u vergist moeten hebben met een 90-bord, maar dat komt veel minder voor, en dan waart ge ook nog eens veel te traag aan't rijden als dat het geval was. Enfin, er zijn gewoon minder deftige excuses waarom ge 80 zou rijden op een 70-baan, dus ik zou begrijpen waarom 50 in zone 30 door de vingers wordt gezien.


Er is trouwens wel degelijk een systeem van een aantal fouten dat ge moogt maken waarbij ge er nog door zijt, ooit uitgelegd gekregen door mijn instructeur, maar te lang geleden om het mij te herinneren. But it made sense...somehow
08/06/14 14:53
quote door
Er is trouwens wel degelijk een systeem van een aantal fouten dat ge moogt maken waarbij ge er nog door zijt, ooit uitgelegd gekregen door mijn instructeur, maar te lang geleden om het mij te herinneren. But it made sense...somehow


Elke fout heeft een bepaalde waarde en ge moogt maar tot een bepaald aantal punten gaan. Als ge daarover zit, zijt ge gebuisd. Dus zo willekeurig is dat allemaal niet. Natuurlijk kunnen die zeggen wat ze willen als ge "niet goed gekeken hebt" en van die dingen.
08/06/14 14:53
kathleenbo
Heb je rijlessen genomen of niet? Want als je die niet neemt, buizen ze u quasi automatisch.
08/06/14 16:09
Ik was gebuisd omdat ik 1 voorrang gemist had (Was een "slecht" = onmiddellijk gebuisd). Tmaakt mij beetje lastig als ik dan zie dat mensen die dat deden er wel gewoon door waren. Stom systeem.
08/06/14 17:49
DeadAngell
gho, ja. rij-examens zijn nogal oneerlijk.
De eerste keer had ik goed gereden, niet geslaagd.
De tweede keer enorm veel kleine foutjes, geslaagd.
Ik denk dat het ook wel van de examinator afhangt.
08/06/14 20:21
Equalya
quote door
zo'n zone 30 kunt ge gemakkelijk gemist hebben, zeker als al de rest het negeert (is meestal zo). een bord met 80 dat bestaat gewoon niet. Of ge zou u vergist moeten hebben met een 90-bord, maar dat komt veel minder voor, en dan waart ge ook nog eens veel te traag aan't rijden als dat het geval was. Enfin, er zijn gewoon minder deftige excuses waarom ge 80 zou rijden op een 70-baan, dus ik zou begrijpen waarom 50 in zone 30 door de vingers wordt gezien.


Er is trouwens wel degelijk een systeem van een aantal fouten dat ge moogt maken waarbij ge er nog door zijt, ooit uitgelegd gekregen door mijn instructeur, maar te lang geleden om het mij te herinneren. But it made sense...somehow


Het was een overgangsbord van 90 naar 70, Dus ik was 90 aan het rijden maar kwam een bord voorbij van 70, maar ik zat aan de linkse kant te rijden omwille van een vrachtwagen dus ik had dat bord niet gezien. Dus dan reed ik te snel, dus dan is dat gebuisd.
Elephantdingske beweert, ondanks ze te snel reed in een zone 30, dat ze toch is geslaagd geweest 'omdat dat toch een fout is die een chauffeur kan maken' en dat vind ik fout. Zeker omdat een zone 30 bord vaak aangegeven wordt bij scholen.

Maarja dat is mijn mening en die mag ik geven.
08/06/14 23:37
naughtygames
Dat examen is vaak nogal oneerlijk. Ik zou bellen als ik u was, want slecht kan dat nooit uitpakken natuurlijk, maar veel hoop zou ik nu ook weer niet hebben. Maar je weet nooit, en wie weet zijn ze dan in het vervolg wat milder bij u omdat ze weten dat je dat nogal controleert. Een nee heb je, een ja kun je krijgen.
09/06/14 15:16
MDEP
quote door
Heb je rijlessen genomen of niet? Want als je die niet neemt, buizen ze u quasi automatisch.


Ja das dus een fabeltje. Al mijn vrienden zijn er van de eerste keer door, met de mama leren rijden. Ik van de tweede keer maar toch. Das bullshit.