Van job veranderen: minder loon en voordelen

20/07/17 07:40
Ah, ik had uw beginpost niet zo goed gelezen. Ge hebt inderdaad wel veel om rekening mee te houden. Is er echt geen andere optie dan een auto kopen gewoon voor aan het station te raken? Allez, ik weet natuurlijk niet hoe ver ge woont.. Maar een brommerke of een kleine motor als ge al lang uw rijbewijs hebt gaat een pak goedkoper uitvallen.
Hebt ge het er al met uw vriend over gehad? Mss is uw loon wel redelijk cruciaal voor uw levensstandaard te onderhouden.

Als het een job is die totaal niet binnen uw veld valt en waar ge dus weinig of geen ervaring mee hebt moet ge ook beseffen dat ge het mss volledig verkeerd inschat en het niks voor u is.
Als uw vorige job een is waar ge snel terug werk in vindt zou ik het misschien doen. Als de job die ge nu hebt one in a million is, toch maar dik eens nadenken.
20/07/17 08:59
Geen makkelijke keuze. Ik moet zeggen dat ik momenteel ook op mijn werk krijg omwille van de wagen en daar bovenop mijn sterk loon. Mocht dat er niet zijn was ik al weg, maar mijn voordeel is dat ik wel weet wanneer ik hier weg zal zijn (december dit jaar). Jij zit nu in een situatie waardoor je vast zit aan bepaalde zaken (zoals die lening). Indien jouw nieuwe job je meer voldoening geeft maar je verliest er veel zekerheid door..zou ik toch misschien afwachten tot je een gelijkaardige job vindt met meer zekerheid? Ik vind het ook wel een erg laag loon...zeker voor een bachelor verpleegkunde. Ik ken niemand met dat diploma die minder dan 1600 per maand verdient.
20/07/17 09:17
quote door

Ah, ik had uw beginpost niet zo goed gelezen. Ge hebt inderdaad wel veel om rekening mee te houden. Is er echt geen andere optie dan een auto kopen gewoon voor aan het station te raken? Allez, ik weet natuurlijk niet hoe ver ge woont.. Maar een brommerke of een kleine motor als ge al lang uw rijbewijs hebt gaat een pak goedkoper uitvallen.
Hebt ge het er al met uw vriend over gehad? Mss is uw loon wel redelijk cruciaal voor uw levensstandaard te onderhouden.

Als het een job is die totaal niet binnen uw veld valt en waar ge dus weinig of geen ervaring mee hebt moet ge ook beseffen dat ge het mss volledig verkeerd inschat en het niks voor u is.
Als uw vorige job een is waar ge snel terug werk in vindt zou ik het misschien doen. Als de job die ge nu hebt one in a million is, toch maar dik eens nadenken.

Ik zou met de fiets tot aan het station kunnen gaan, is ongeveer 20 minuten als ik goed doorfiets, maar dan ben ik aan een klein station waar ik maar om het uur een trein heb. Wil ik naar een groter station, is het al 45 min fietsen, minimum.
En mijn vriend staat in 3 ploegen waardoor ik veel alleen thuis zou zijn zonder wagen en dus niet eens zou wegkunnen aangezien ik in een boerengat woon.
Mijn job nu is als verpleegkundige wel een 'schoon' jobke, geen ploegen, geen weekends of feestdagen en rugsparend. Dus dat houdt me ook wel tegen. Ik zou direct terug een job vinden als verpleegkundige, maar dan zonder al deze 'voordelen'.
20/07/17 09:20
quote door

Geen makkelijke keuze. Ik moet zeggen dat ik momenteel ook op mijn werk krijg omwille van de wagen en daar bovenop mijn sterk loon. Mocht dat er niet zijn was ik al weg, maar mijn voordeel is dat ik wel weet wanneer ik hier weg zal zijn (december dit jaar). Jij zit nu in een situatie waardoor je vast zit aan bepaalde zaken (zoals die lening). Indien jouw nieuwe job je meer voldoening geeft maar je verliest er veel zekerheid door..zou ik toch misschien afwachten tot je een gelijkaardige job vindt met meer zekerheid? Ik vind het ook wel een erg laag loon...zeker voor een bachelor verpleegkunde. Ik ken niemand met dat diploma die minder dan 1600 per maand verdient.

Bij mijn job nu is mijn loon zo laag omdat ik geen weekends of feestdagen werk en ook geen ploegen heb. Alle premies vallen dus weg. Als ik in een rustoord of ziekenhuis zou werken, zou ik een pak meer verdienen als nu, maar mijn gezondheid staat dit niet toe.
De job die ik zou willen doen, is niet berekend op mijn diploma, is een job als arbeider dat niks te maken heeft met mijn diploma. Vandaar ook het lage loon.
20/07/17 09:25
pijlbord
quote door

Ik zou met de fiets tot aan het station kunnen gaan, is ongeveer 20 minuten als ik goed doorfiets, maar dan ben ik aan een klein station waar ik maar om het uur een trein heb. Wil ik naar een groter station, is het al 45 min fietsen, minimum.
En mijn vriend staat in 3 ploegen waardoor ik veel alleen thuis zou zijn zonder wagen en dus niet eens zou wegkunnen aangezien ik in een boerengat woon.
Mijn job nu is als verpleegkundige wel een 'schoon' jobke, geen ploegen, geen weekends of feestdagen en rugsparend. Dus dat houdt me ook wel tegen. Ik zou direct terug een job vinden als verpleegkundige, maar dan zonder al deze 'voordelen'.

Koop u een elektrische fiets die 45 kan. op een.jaar werken hebt ge die terug verdiend met uw fietsvergoeding.
20/07/17 09:44
quote door

20 minuten fietsen is toch niks? Hoelang is de treinrit vanuit dit klein station?
20/07/17 10:11
How.. Gij werkt als verpleegkundige zonder ploegen en weekends, met auto en met 30 dagen verlof? You lucky one. Dat zou ik echt ni inruilen voor een job waarbij ik op zaterdag moest werken én minder verlof had.

Wilt ge weg uit uw sector als verpleegkundige? Is de job als arbeider rugsparend? Zoveel om rekening met te houden..
20/07/17 10:14
quote door

20 minuten fietsen is toch niks? Hoelang is de treinrit vanuit dit klein station?

Treinrit is ongeveer 30 min. Dat fietsen is geen probleem, maar ik heb hierbuiten ook gewoon een auto nodig omdat een auto delen met mijn vriend geen optie is.
20/07/17 10:16
quote door

How.. Gij werkt als verpleegkundige zonder ploegen en weekends, met auto en met 30 dagen verlof? You lucky one. Dat zou ik echt ni inruilen voor een job waarbij ik op zaterdag moest werken én minder verlof had.

Wilt ge weg uit uw sector als verpleegkundige? Is de job als arbeider rugsparend? Zoveel om rekening met te houden..

Ik zou er niks mee inzitten om uit de sector te gaan omdat ik nu ook al bijna geen verpleegkundige taken meer doe. Ik voer medische onderzoeken uit (oogtest, meten, wegen, soms een bloedname) en ga in bedrijven langs als preventieadviseur.
Ik weet dat ik nu heel veel voordelen heb, daarom dat ik zo hard twijfel. Maar mijn job die ik nu doe is gewoon echt niet uitdagend.
20/07/17 10:22
quote door

Ik zou er niks mee inzitten om uit de sector te gaan omdat ik nu ook al bijna geen verpleegkundige taken meer doe. Ik voer medische onderzoeken uit (oogtest, meten, wegen, soms een bloedname) en ga in bedrijven langs als preventieadviseur.
Ik weet dat ik nu heel veel voordelen heb, daarom dat ik zo hard twijfel. Maar mijn job die ik nu doe is gewoon echt niet uitdagend.

Zoek dan een verpleegkundige functie met uitdaging die niet belastend is?
20/07/17 10:25
quote door

Zoek dan een verpleegkundige functie met uitdaging die niet belastend is?

Ik heb al op enkele van die functies gesolliciteerd, maar tot nu toe geen succes.
En dan kwam de niet-verpleegkundige functie op mijn pad ;)
20/07/17 10:27
quote door

Ik heb al op enkele van die functies gesolliciteerd, maar tot nu toe geen succes.
En dan kwam de niet-verpleegkundige functie op mijn pad ;)

Ben je A1 of A2? Dagkliniek, nierdialyse? Ik werk als studieverpleegkundige/coördinator. Uitdaging is er, belasting totaal niet. En zo zijn er nog genoeg opties !
20/07/17 10:28
Ik zou, als ge nu goed zit, daar blijven tot er iets langskomt dat ECHT uw ding is.
20/07/17 10:34
quote door

Ben je A1 of A2? Dagkliniek, nierdialyse? Ik werk als studieverpleegkundige/coördinator. Uitdaging is er, belasting totaal niet. En zo zijn er nog genoeg opties !

Ik ben A1. Die postjes ben ik momenteel nog niet tegengekomen. Vorig jaar, toen ik begon te werken, heb ik voor deze dingen wel allemaal gesolliciteerd maar hadden ze steeds iemand aangenomen met ervaring. Maar ik blijf zoeken! :) studieverpleegkundige lijkt me inderdaad ook tof!
20/07/17 10:39
quote door

Ik ben A1. Die postjes ben ik momenteel nog niet tegengekomen. Vorig jaar, toen ik begon te werken, heb ik voor deze dingen wel allemaal gesolliciteerd maar hadden ze steeds iemand aangenomen met ervaring. Maar ik blijf zoeken! :) studieverpleegkundige lijkt me inderdaad ook tof!

Ik zou met uw diploma en uw situatie afwachten op een betere optie. Die komt er sowieso en als je benadrukt dat je uitdaging zoekt zal je zeker iets vinden in wat je zoekt. Ogen en oren open houden, er zijn genoeg verpleegkundige functies die niet fysiek belastend zijn, studieverpleegkundige is er maar 1.
Maar goed, zo zou ik denken, ieder denkt voor zich.
20/07/17 11:54
Ik ben ook eerder geneigd om te zeggen dat ge er nog is goed moet over nadenken. Ik heb mezelf ook al een paar keer mispakt aan een job waarvan ik dacht dat die geweldig leuk ging zijn.
20/07/17 13:54
Kzou ook gewoon rustig verder zoeken, tot ge iets tegenkomt waarvan ge ECHT weet dat ge er uw huidige job voor wilt opgeven. Oke, uw job is ni uitdagend. Maar heeft wel x-aantal andere voordelen, katsjing. Dus zoek misschien verder tot ge een evenredige job vindt, maar dan met meer uitdaging?
20/07/17 14:50
quote door

Treinrit is ongeveer 30 min. Dat fietsen is geen probleem, maar ik heb hierbuiten ook gewoon een auto nodig omdat een auto delen met mijn vriend geen optie is.

Mja, als ge niet in een stad woont, is een auto wel een noodzaak natuurlijk. Ik vermoed dat er geen carsharing of cambiopunt bij u in de buurt is?

Welke conditie hebt ge eigenlijk dat ge geen fysiek belastend werk moogt doen? Allez, als ge dat wilt delen natuurlijk.
20/07/17 16:06
Het is zeker belangrijk dat je voldoening hebt van je job. Al bij al blijft het een mooi loon.

Ik ben van het standpunt dat je geen voldoening van je job nodig hebt als je geld krijgt, maar als je genoeg geld krijgt om te "overleven" en je niets te kort komt, en ok misschien een beetje moet inboeten met enkele dingen dan is een job waar je iets minder verdient maar je gelukkig bent het zeker waar.
Het ideale is beide te hebben. Je zegt hier zelf, grote kans op vast contract. Je maakt dan inderdaad een sprong maar misschien eens je het vast contract hebt, verdien je misschien meer, komen er meer voordelen, meer zekerheid en doorgroeimogelijkheden?
Dat zijn ook allemaal dingen om rekening mee te houden, niet?

Ik zelf ben nog student, maar ik heb al jobs gedaan die ik haatte, omdat ik geld nodig heb (alleen gaan wonen als student is niet makkelijk...)
Uiteindelijk ben ik ook terrecht gekomen met een studentenjob die ik heel graag doe en ik net iets meer mee verdien.
Het is allemaal een beetje zoeken, maar als je niets te kort komt, moet je zeker je hart volgen! Jammer van de auto en de 12 extra dagen vakantie, maar 20 dagen als beginneling is ook niet slecht.

Probeer eens een pro-con list op te stellen? en gooi dan een muntje op. Kop is je huidige job, munt is de mogelijke nieuwe. Als je blij of verdrietig bent met de uitkomst, dan weet je het wel :)

Veel succes!
20/07/17 16:15
pijlbord
quote door

Jammer van de auto en de 12 extra dagen vakantie, maar 20 dagen als beginneling is ook niet slecht.

Da's gewoon het wettelijke minimum?