Jouw Pukkelpopverhaal

19/08/11 17:21
EndlessxStory
Toen het zowa begon te druppe, ware wij gaan schuile in de marquee, aangezien we daarna toch naar panic! at the disco ginge zien. Echt net toen da bijna begon, begon het ergste. De marquee mag er stevig uit zien, ma kheb em toch zien bewege ze. Echt wel ne serieuze schrik gepakt ze.. Toen begon daar e meisje naast mij te hyperventilere , haar eerst nog geholpe. Toen het gemindert was, kwame ze ons zegge dat de optredes ff stopgezet werde voor de schade op te meten enz en da ze hoopte binnen een uur iets te kunnen zeggen. Dan begonne de mense in de marquee nog boe te roepe e? echt wtf.. Dus toen beslote we om buite is te gaan kijke, want elke mens me e beetje verstand kon wel bedenke da er gewonde zijn. & da zicht, toen we buite kwame, echt ongelofelijk. Die chateau, al die bome , die pilare,.. tot kei diep in de modder.. Echt iets da ge nooit vergeet
19/08/11 17:24
shotgunfuneral
ik stond met vriende onder da spanzeil tusse de dancehall en de boiler. ging effe pintjes hale, en onderweg begon et al wa te druppele. Ik dacht, fak, ma snel terug naar da zeil, voorda ik naat word. Iets na da ik daar terug onder stond begon het harder te regen. In eerste instantie dacht ik gewoon, hahaha, das veel regen, maar toen ik in de gate kreeg da de hoeke van da zeil watervalle ware geworde, en da zeil helemaal begon door te zake, wist ik da het ziet zomaar regen was. Toen opeens begon er vanbove zo ne dikke trus door te buige, en the next thing i knew, was da die door midde brak, en er mense onderlage. Toen ben ik daar naar toegelope en hebbe ze met veel volk da terug omhoog geduwd en die mense daar onderuit gehaald, ma der was 1 meiske wat bleef liggen en niet meer bewoog. Haar been zag er ook verbrijzeld uit. Toen ben ik daar ne hele tijd bij blijve staan buite onder die hagel. ik kon echt ni acceptere da die dood zou zijn. Daarna kwame de hulpdienste en hebbe ze haar weggedragen. Toen ben ik same met ne kameraad naar die lockers gegaan en daar geprobeerd iedereen terug te vinde. Toen we iedereen hadde zijn we allemaal door gegaan
19/08/11 17:27
Ayel
Vooral de momenten na de storm. Tijdens zijt ge gewoon bezig met "fuckfuckfuckfuckfuck". Erna komen de uitgebreidere gedachten...

Ge zit op de camping en ge weet van niks, buiten dat ge niet meer de wei op moogt want "er is vanalles gebeurd". Ge hoopt dat er nog muziek zal spelen die avond en ge hoort dat de Foo Fighters gaan optreden in de Boiler, en dan weer dat de Boiler de rest van het festival niet meer zal open gaan. Er zal nog muziek zijn, maar we weten niet wat. Hoezo, toch afgelast morgen?? Drink nog een pintje! Heeft er iemand een sigaret? Fuck, mijn lucifers zijn doorweekt.. Heeft er iemand Ward nog gezien, die missen we? De Foo Fighters spelen toch! Whattafuk, waar waart gij toen het gebeurde? Hou allemaal uw muil ze zijn het nieuws ah luisteren! Toch geen Foo Fighters meer? Damn, hebt ge gehoord dat er 6 dode zijn? Joeng, nie overdrijven da kunnen ze nog nie weten! Vooral nie panikeren eh manne, we hebben nog bier en cornflakes! Wie heeft de jenever? Serieus, hou allemaal uw bek zo weten we toch van niks! Wie rijdt er mee naar huis, kga hier nie blijven zeh. Ah fack, mijn tent is gans nat daar slaap ik nie in. ALS GE NU NIE ALLEMAAL ZWIJGT SLA IK UW MOND TOE!!

Toen was er adrenaline. Het "samen in de rats gevoel".
19/08/11 17:29
Wij waren op weg om naar Panic at the disco kijken toen het begon te hagelen. We zijn dan maar snel in de marquee gaan schuilen, duwen op droog te staan tegen de hagel en de wind.
Naar 't schijnt stond de Marquee ook te waggelen maar da heb ik niet gezien.
Gelukkig bleef die nog - als een van de weinige - rechtstaan.
Iedereen was in paniek aan 't bellen / smsen naar vrienden en familie, echt raar om te zien, iedereen in paniek.
Toen we een beetje deftig onder de marquee stonden en eens rondkeken zagen we dat de chateau ingestort was, en de pukkelpop-letters ook. Te raar voor woorden, want 5 mintuen eerder stond het allemaal nog mooi recht.
Ik durf bijna te zeggen dat dat de eerste keer was dat ik zo bang ben geweest. Zo'n weerstoestanden heb ik nog nooit meegemaakt.

19/08/11 17:35
Pejer
quote door
Het "samen in de rats gevoel".

Dat heeft ook maar 10 minuten geduurd.
Toen besloot een van onze buren de ongelooflijke irritante zatlap uit te hangen en op tenten te gaan liggen om daarna dan ruzie te zoeken met de eigenaars. Dat gebeurde dan een keer of 3.

Mensen zijn soms echt klootzakken.
19/08/11 17:48
MrDOTHEBADTHING
Ik was op het moment dat het begon te regenen in de tent langs de boiler (het afdakje) helemaal vanvoor waardat uiteindelijk alles naar beneden is gekomen. Ik stond onder de tent totaal geshockt van de regen en het heftige weer tot mijn maat yannick mij wegtrok en riep 'WE MOETEN LOPEN HET GAAT INSTORTEN!.. Wij zijn toen naar rechts gelope richting de dancehal en meteen terug omgedraaid omdat de hagel zo pijnlijk was maar toen we terug onder het afdak stonden raakte deze door het vele water al bijna de vloer en toen zijn we op iedereen beginnen roepen dat ze moesten gaan lopen omdat het ging instorten. Mee dat we eruit renden zakte het achter ons door in.. Toen zijn we langs de dancehall nadarhekken gaan rechthouden met veel man om zo de hagel tegen te gaan.
Toen ben ik met yannick meteen teruggelopen om te gaan helpen mensen eronderuit te halen maar het eerste wat we zagen was een meisje waar ik de naam hier niet van ga noemen waar de constructie haar hoofd geraakt had.. Hierover ga ik niet te grafisch zijn wat het was echt een traumatisch beeld voor ons.. We zijn schreeuwend en totaal in paniek gaan lopen om yannick zijn vriendin te zoeken want zij werkte in de grote eettent die ook as ingestort.. We vonden haar niet maar hebben dan beslist te kijken wie er verplettert was onder de grote palen om zo te kunnen weten of ze nog leefde.. Ze lag er niet bij en we hebben haar uiteindelijk ongedeerd gevonden maar de blik van iemand die sterft of al gestorven is is iets was ik niet kan en zal vergeten.. Het was verschrikkelijk, onreeël gewoon!

Het speelt nogaltijd als een film in mijn hoofd, ik besef nog niet goed dat ik maar net optijd ben kunnen wegkomen want wij stonden dicht bij het meisje..
Ik verwijt de organisatie van pukkelpop helemaal niets omdat ik vind dat ze qua hulpverlening echt alles goed hebben doen verlopen. Er werden mensen voor mijn ogen gereanimeerd en verzorgd en ik vind het echt chapeau dat dit zo snel is kunnen gaan!

Ik wens zij die iemand verloren zijn veel sterkte toe.
19/08/11 17:56
DenTommm
quote door

Dat heeft ook maar 10 minuten geduurd.
Toen besloot een van onze buren de ongelooflijke irritante zatlap uit te hangen en op tenten te gaan liggen om daarna dan ruzie te zoeken met de eigenaars. Dat gebeurde dan een keer of 3.

Mensen zijn soms echt klootzakken.

Echte klootzak inderdaad, heeft daarna ook nog staan pissen tegen de tent van 1 van zijn maten.
19/08/11 17:58
hoor ook net dat een vriendin van me onder een geluidsinstallatie is geraakt... ligt in het ziekenhuis met gebroken/verbrijzelde rug
19/08/11 18:11
lamacore
Na de stormm ben ik samen met andere vrijwilligers gaan helpen met bomen weg te ruimen, maar het was echt hallucinant, de tenten die daaronder lagen... daar kon niemand levend uitkomen
19/08/11 18:14
sta heftig filmke op youtube, waar ge shower tore na benede zie ga.
19/08/11 18:18
Als ik de verhalen van vrienden hoor en de beelden zie, had het dodental echt nog veeeeel hoger kunnen zijn; Gelukkig is het dat niet.
19/08/11 18:23
quote door
sta heftig filmke op youtube, waar ge shower tore na benede zie ga.

welk filmpje?
19/08/11 18:32
Ayel
camping
19/08/11 18:41
daar stond ik dus ook te schuilen ongeveer, alleen stond ik aan de andere kant. Wel voos op terug te zien:s
19/08/11 18:44
wij sliepen ook heel dicht bij de shower tower echt enorm eng toen ik aan kwam op de camping! nog nooit echt zo veel schrik gehad..
en idd die beelden die vergeet ge echt nooit niet meer..
19/08/11 19:36
WoLLietjj
Wij stonden aan het podium in de Marquee. Terwijl mijn vrienden zo alert waren om helemaal tegen de hekken voor het podium te gaan staan, bleef ik stokstijf staan. Dankzij het lief van een vriendin ben ik dan toch 'veilig' bij hen geraakt, hoewel de marquee hevig aan het schudden was. We hadden geen idee van wat een ravage het op de wei zelf was en waren hevig geschrokken toen we alle stellingen/bomen/lichtpalen en de chateau tegen de grond zagen liggen. Ik heb no nooit zo staan bibberen op mijn benen en ik zat dan nog niet eens midden in de storm/chaos.. Zelfs nu nog als ik de beelden op tv zie.
19/08/11 19:45
Ik was er zelf gelukkig niet, maar heb wel vreselijk nieuws gehoord over een kennis van mij.. die zijn arm is af :s
'k Heb het horen vertellen door één van zijn vrienden, die zijn allemaal compleet in shock, nadat ze de arm van die jongen door de lucht hebben zien vliegen. Moet écht vréselijk zijn gewoon :s
19/08/11 20:07
BlueEgoBox
Mijn liefje en ik wouden om een regencape gaan in de tent. Daar hebben we eerst op ons gemakje gegeten en toen we ze terug openritsten was de lucht oranje en kregen we bakken water over ons. Toen de wind begon aan te sterken, waaide het achtereind van onze tent op, dus gingen we daar liggen om te voorkomen dat de wind onder ons tentje zou komen. Toen flapte het ineens plat, met ons erin, en moesten we met onze handen proberen om de tent van binnenuit staande te houden, terwijl de hagelbollen op onze handen sloegen.
Intussen konden we door het geraas van de hagel niks meer horen, behalve af en toe gegil uit de tent van onze buurmeisjes en de knal van de douchemast die vlakbij naar beneden kwam. Ik was ondertussen compleet hysterisch, we wisten niet wat ons overkwam.
Al bij al zijn we er goed vanaf gekomen, onze vrienden zijn ongedeerd, we hebben onze ouders kunnen verwittigen voor ze rampberichten te horen kregen, we hebben daarna droog kunnen slapen en die Quechuatentjes zijn gelukkig robuuster dan ze lijken.
19/08/11 20:09
MachtigAlsZeLacht
kstond net optijd onder een party tent op de camping bij vrienden. toen begon het te waaien en te regenen enn begaven de baren van de party tent het, ze braken gewoon in 2. probeerde met alle macht die tent vast te houden en kropen allemaal dichter bijelkaar omdat iedereen het ijskoud had,benen zien blauw van de hagel die er tegen kwam probeerde onze bene af te schermen met stoeltjes maar die vlogen gewoon weg.
twas mijn eerste festival.. en het zal er eentje zijn wat ik ook nooit meer vergeet.
19/08/11 20:49
Mrliz
Ik heb enorm veel chance gehad want ik heb de erge chaos niet van dichtbij beleefd... Ik hoorde bij de crew met nachtshift en wij hadden ons net goed aangekleed om te gaan eten, en daarna door te gaan naar Rise Against om daarna beginnen te werken. Wij kwamen aan in de catering om rustig te gaan eten, maar toen ons bord bijna leeg was begon het ineens gruwelijk donker te worden en een zwarte/groene lucht. De catering tent is echter wel een goeie robuuste tent die volledig gesloten is, en stond ook omgeven door andere bungalowtjes enz. Ik heb het onweer erger en erger zien worden door de 'ramen' maar eigelijk zaten wij best droog en veilig. Op de duur zag ik wel niets meer en toen kreeg ik wel bang, ik voelde dat dit niet ging komen, dan die hagelbollen, niet normaal... De tent heeft heel even gebeefd en aan de zijkanten regende het binnen, waardoor de regen op lampen/elektriciteit kwam en dat maakte zo'n sissend geluid. Maar verder was het vrij rustig in de tent, er was niet zóveel volk, de security hield de deuren dicht en de mensen bleven zelfs gewoon verder eten. Wij stonden gewoon goed afgeschermd... en hebben geluk gehad.

Toen we buiten kwamen zagen we eigelijk pas wat er aan de hand was, backstage dan. Bomen omgevallen, massa's water en modder. Snel onze tenten gaan checken, die waren gelukkig nog redelijk droog buiten enkele zaken (Quecha tenten zijn dus wel degelijk supertenten)!
Maar toen gingen we naar de wei... En alles was een ravage. Toen zijn we maar beginnen helpen om de shelter af te sluiten, en hebben we uren met mensen gepraat die continu aan ons kwamen vragen wat er nog ging gebeuren, maar wij wisten zelf van niets.

Ik word echt ziek als ik sommige verhalen lees en ik vind het echt super erg. Ik voel me zelfs een beetje 'schuldig' dat wij er zo goed vanaf zijn gekomen, terwijl het op de camping en de wei een echte hel en chaos en paniek was, ook al klinkt dit vreemd.