Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
documentaires : 57 reacties (2/3) [Films]

documentaires

02/04/12 23:32
Fernando
Voor alle duidelijkheid, ik zal niet sterven als ik daar niet geraak. Dus nu weer on topic, ofzo, voor we straf krijgen!
02/04/12 23:38
Blanche
quote door

en Tarnation, absolute aanrader! - over en van Jonathan Caouette die zijn hele jeugd heeft gefilmd met Super8-camera's, zoals van zijn schizofrene moeder en hoe hij daarmee is omgegaan etc.


This. Zeer fascinerende beelden, heel speciale documentaire!:)
02/04/12 23:50
Goh, ik heb zo'n docu gezien waarin mensen zich als superhelden wanen en zich letterlijk ook verkleden (in een zelf gemaakt kostuum dan). Vrij zielig gefilmd. Maar ben vergeten hoe 'm heet.
02/04/12 23:58
quote door
Goh, ik heb zo'n docu gezien waarin mensen zich als superhelden wanen en zich letterlijk ook verkleden (in een zelf gemaakt kostuum dan). Vrij zielig gefilmd. Maar ben vergeten hoe 'm heet.

Gewoon superheroes
03/04/12 00:32
Terry Practchett - Choosing To Die

ongelofelijke harde maar prachtige documentaire over euthanasie en aftakeling. niet voor gevoelige zielen, je weent je oogkassen uit. maar schoon, zo schoon. onder andere de vrouw van Hugo Claus komt er in voor.
03/04/12 00:33
quote door

Gewoon superheroes


Too easy om daar aan te denken.
03/04/12 03:13
Clair, ik en mijn broer
03/04/12 08:17
TheDoctor
I'm not there over Bob Dylan is ook fantastisch. Maar dan echt fantastisch. linkje
03/04/12 08:25
TheDoctor
quote door
Terry Practchett - Choosing To Die

ongelofelijke harde maar prachtige documentaire over euthanasie en aftakeling. niet voor gevoelige zielen, je weent je oogkassen uit. maar schoon, zo schoon. onder andere de vrouw van Hugo Claus komt er in voor.


Die was ooit eens op koppen ofzo, niet?
03/04/12 10:39
Nu we er toch over bezig zijn.. Een paar maand geleden stond hier bij post een documentaire over Amerikanen die in het zuiden van de USA wonen, in trailers, zichzelf bijna volledig onderhouden met hun eigen regels en zich weinig aantrekken van de wetten van de US. Ik vond dat wel een goeie documentaire en ik geloof dat de titel de naam van de plek was waar die mensen woonden.
Kan iemand die zich toevallig nog herinneren? Ik vind ze niet meer.
03/04/12 11:06
TheDoctor
Ohja: I'm Still Here is een coole mockumentary. Het gaat over Joaquin Phoenix, over hoe hij hollywood getrolld heeft zeg maar.
03/04/12 11:51
quote door


Zeg, als we mockumentaries mogen aanhalen zeg ik toch gewoon c'est arrivé près de chez vous ze


ma das ni echt een mockumentary...

das gewoon een fictiefilm in mijn opinie...

mijn andere favo's waren trouwens ook mocku's xD

buiten borinage en nuit et broullaird ;D
03/04/12 11:57
ikbenlara
Mockuentaries in't algemeen?
religulous. dat heeft een duidelijk standpunt en is grappig.
Of iets van Dawkins, dat is de grootste stiff upperlip-sir-zen engelsman, en die praat met imams en rabbijnen met dit gezicht.
Virus of faith.
03/04/12 12:00
Tacoontjeuh
goede en informatieve documentaire is Earthlings met Joaquin Phoenix als vertelstem

een must see voor iedereen eigenlijk.
03/04/12 12:41
Partlyneon
quote door
goede en informatieve documentaire is Earthlings met Joaquin Phoenix als vertelstem

een must see voor iedereen eigenlijk.


Earthlings will change your life.
03/04/12 13:36
Epifyt
Wel als je even op documentary heaven alles bekijkt onder het genre "conspiracy" vind je pareltjes qua subjectiviteit. Daar zit zeker tussen wat je zoekt.

Bijvoorbeeld de eerste drie onder deze categorie:

New World Order: Blueprint of Madmen
Loose Change 9/11: An American Coup
Paul McCartney Really Is Dead: The Last Testament Of George Harrison
Did Aliens Build the Pyramids?

etc.
03/04/12 13:36
nullsleep
The Leader, His Driver and the Driver's Wife, van Nick Broomfield

En Nick Broomfield in het algemeen als ge op zoek bent naar de stijl van Louis Theroux en Michael Moore, beiden hebben veel van hun mosterd bij hem gehaald

Renzo Martens is ook een goed voorbeeld, als ge hem kunt uitstaan.
03/04/12 18:46
onmenselijk
Laatst "De wereld volgens Monsanto" gezien - hierzo (nederlands ondertiteld) te bekijken. Ontzettend interessant vond ik die, over Monsanto en genetische manipulatie.

En "Meat the Truth" vond ik ook heel erg interessant eigenlijk. Over de vleesindustrie, uiteraard.

Overlaatst ook nog ene gezien over de zapatisten, kan em niet meteen terugvinden maar die vond ik ook wel verschrikkelijk interessant.
03/04/12 21:05
onmenselijk
oeh, en natuurlijk Chasseurs de Skins, over enkele jongeren die gaan nazi-jagen in Parijs in de jaren '80. ;)
03/04/12 22:00
quote door
goede en informatieve documentaire is Earthlings met Joaquin Phoenix als vertelstem

een must see voor iedereen eigenlijk.


Heb 'm vandaag gezien en echt de ogen uit m'n kop gehuild. An sich niet zo'n fantastische docu, 't is ook nogal gericht op emoties meer dan echte waarheden heb ik de indruk, maar godverdomme wat een afschuwelijk triestige docu.