Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Onderzoek naar ’handen’ : 21 reacties (1/2) [Kunst]

Onderzoek naar ’handen’

06/02/12 15:12
Truelovewaits
Hallo Noxa!

In mijn 3e jaar grafisch ontwerp, is er in het tweede semester tekenen geen les meer maar moeten we met een eigen onderzoek starten. Ik heb al een aantal ideeën in mijn achterhoofd, maar ik vind het moeilijk om ze op papier te gaan zetten en zo uit niets te beginnen tekenen. Ik had het idee om iets met het thema 'handen' te doen. Niet zomaar realistisch handen tekenen, eerder interpreteren, handen gebruiken als penseel/stempel. Ik heb al zitten zoeken achter kunstenaars/mensen die hier al iets mee hebben gedaan, gewoon om me een beeld voor te stellen, maar het is tot nu toe niet echt op iets uitgedraaid. Ik dacht Noxa is een toch wel wat 'alternatief' sociaal netwerk, misschien dat mensen hier mij wel kunnen helpen... Ik zoek dus niet losweg realistische werken, maar interpretaties om ideeën op te doen en om achteraf mijn onderzoek te staven.

Alvast bedankt!

06/02/12 15:16
zoals dit?
06/02/12 15:32
Posca
Escher
Zoiets misschien?

Egon Schiele heeft ook altijd wel speciale handen vind ik, misschien ook eens bij hem kijken. Al snap ik eigenlijk niet zo goed wat je precies zoekt.
06/02/12 15:38
stateofextasy
woooooow
06/02/12 15:44
MMetamorphosis
Ik heb al zitten zoeken achter kunstenaars/mensen die hier al iets mee hebben gedaan, gewoon om me een beeld voor te stellen, maar het is tot nu toe niet echt op iets uitgedraaid.

you must be kidding me right? :p Dat is zelfs ondertussen geen origineel onderwerp meer. Ik zou voor een ander thema gaan moest ik van u zijn. Handen is een thema zoals 'ogen' ofzo qua originaliteit, but ok. En uw idee van het te gebruiken als 'stempel' of 'borstel' gaat heel kleuterklasachtig uitdraaien vrees ik.
06/02/12 15:58
Ki
dit

of jamies wang
of bruce nauman
06/02/12 16:00
astrozombie138
als ge het ruimer zou nemen zou iets van Yves Klein hier wel passen, in die zin dat het hele lichaam als penseel gebruikt wordt.
Of iets als het Wiener Aktionisme is ook mss nog interessant om iets rond te doen, die maken/maakten schllderijen met bloed.
Bon, ik heb wrs nog duizend en één ideeen, als ge wat hulp zoekt, laat dan iets achter op mijn gb ofzo
06/02/12 16:28
Truelovewaits
Het gaat echt geen anatomische studies worden zoals vele misschien denken. Echt interpretaties, eerder grafisch, lijntekeningen... Toch merci voor de reacties al.
06/02/12 17:42


Daar word ik misselijk van
06/02/12 18:09
Je moet in google is zoeken naar de handschilderingen van Egon schiele, echt geweldig!
En bij klimt zijn de handen ook altijd zeer belangrijk in het werk
06/02/12 18:41
MMetamorphosis
quote door
Het gaat echt geen anatomische studies worden zoals vele misschien denken. Echt interpretaties, eerder grafisch, lijntekeningen... Toch merci voor de reacties al.


Ge weet precies zelf nog nie goed waar ge heen wilt dan? of?
06/02/12 19:43
als je over kleuterachtige kunst spreekt, en met handen werken.. Misschien is dit iets in de aard dat je zoekt? http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/chaotic-putty-installation
Het gaat er hier vooral om dat het publiek de ruimte vormgeeft

06/02/12 20:07
Fucking hell, ik HAATTE dat 'eigen onderzoek'. Elke week wel een gezeik dat ge niet snel genoeg gaat of dat ge te hard afwijkt of BLA BLA BLA. Good luck
06/02/12 21:06
jesss
haha, handen als stempel.. Ik dacht aan dit: wilson!
06/02/12 21:29
xDxD
deze?
die is denk k ook niet echt wat ge zoekt ma vond hem wel leuk

dees?
snap niet echt wat ge zoekt zelf xp dus blijf ik hier maar links posten xp want ik vind niks fatsoenlijk xp

06/02/12 21:31
xDxD
lap net nog ene gevonden xp had te snel afgeduwt
lijnen
06/02/12 22:29
krasota
Renoir bond zijn penselen vast aan zijn artritische handen. Die negatie van handen als instrument kan je misschien ook gebruiken.
06/02/12 23:23
Truelovewaits
quote door


Ge weet precies zelf nog nie goed waar ge heen wilt dan? of?
Daarom heet het dan ook 'onderzoek'.
07/02/12 10:47
einherjar
Louise Bourgeois mss?

Ik begrijp ook niet helemaal uw bedoeling, maar ik zie dat iedereen wat vanalles post dus bij deze :p
Er zit ook een dieperliggend verhaal achter dat te maken heeft met haar jeugd en haar vader (zoals meestal/vaak bij haar werken).
Mss ben je er toch iets mee :)
10/02/12 19:42
Antwerpse handjes? :)