Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Spel [voor ooit mss] - Weerorcsen : 7 reacties (1/1) [Weerwolven]

Spel [voor ooit mss] - Weerorcsen

18/06/19 16:29
Welkom bij ronde 20! Dit is een iets experimentelere ronde in afwachting van het volgende serieuze spel.


Algemene info:
Iedereen post een character, je mag een Hobbit, Mens, Dwerg of Elf zijn. Uw beschrijving mag beperkt zijn, maar je mag ook gewoon uw gehele D&D biografie posten. Wie ben je? Welke wapens heb je? wat zijn uw specialiteiten die het Reisgenootschap kunnen helpen? De mooiste (zelfgeschreven) tekstjes krijgen de meest opvallende dood.

Er is een optionele handleiding voor beginnende spelers -link- en een verplicht te volgen pledge -link- over hoe iedereen zich hoort te gedragen in dit spel. Kort gezegd, het gaat er wel eens hard aan toe, maar behandel iedereen met respect.

Deadlines worden gezet rond periodes waarin ik zeker online ben zodat alle last minute vragen beantwoord kunnen worden. Dit gaat niet altijd op hetzelfde moment zijn, sommige momenten gaan u goed uitkomen, anderen iets minder goed. Er zal altijd genoeg tijd voorzien worden om uw instructies/stemmen door te sturen. Het spel zal starten wanneer ~10 mensen ingeschreven zijn.


Spelverloop:
Het spelverloop is iets anders dan wat we gewoon zijn, een dag wordt opgesplitst in 3 delen, de ochtend, de avond en de nacht.
- In de ochtend wordt er een Leider gekozen, vergelijkbaar met de oude burgemeestersstemming maar dit dan dagelijks. Iedereen mag maximum 2 ambtstermijnen hebben, opeenvolgend of niet. De Leider heeft naast de beslissende stem ook de keuze waar we naar toe gaan. Meer info hierover volgt hieronder.
- Tegen de avond volgt er een lynchstemming, hier verandert niets.
- ’s Nachts worden de functies en de wolfkill uitgevoerd, ook dit blijft hetzelfde.

O1: Introductie
A1: Stemming zonder effectieve lynch, enkel …
N1: Geen wolfkill, geen eenmalige acties
O2: Eerste leider wordt gekozen, artefact wordt uitgedeeld
A2: Lynch enkel met absolute meerderheid
N2: Jachtseizoen opent, geen artefact stelen mogelijk
Vanaf dan normaal spel


Locaties:
Na elke nacht post de GM een beschrijving van 3 verschillende locaties. De Leider moet na zijn verkiezing doorgeven welke hij kiest voor die dag. De keuze zal steeds (vanuit burgerstandpunt) een positieve, een negatieve, en een kwestieuze locatie zijn. Er zullen enkel hints gegeven worden naar wat wat is, de volledige effecten worden pas vrijgegeven tegen de avond, als iedereen gearriveerd is.


Dan nog enkele belangrijke regels:
- Dit spel is gebaseerd op liegen en bedriegen, het is daarom verboden screenshots te gebruiken of gesprekken letterlijk te citeren. Dit geldt niet alleen voor een noxa PM, maar eveneens Telegram, Whatsapp, postduif, etc.
- Vertel niets over het spel aan mensen buiten het spel.
- Een minimum aan forumactiviteit is vereist van iedereen, na een waarschuwing volgt er een sanctie die uw stem ongeldig maakt tot ik terug genoeg activiteit van u zie. Je hoeft niet op alles te reageren, maar 1 post (met inhoud) per deadline zou toch moeten lukken. Ik hou geen rekening met communicatie via andere kanalen, je wordt afgerekend op uw forumactiviteit.
- Ik ga zo goed mogelijk proberen te helpen met vragen, uiteraard kan ik niet op alles antwoorden als dat iemand anders gaat verraden. Ik zal ook geen speltactiek aan- of afraden, al kan ik bij een nieuwe speler als eens een hint laten vallen als ik dat nodig acht.
- Ik kan ook al eens een fout maken, dan probeer ik dat zo eerlijk mogelijk op te lossen. Dank voor uw begrip.
- Als je een deadline niet kan halen of met vakantie gaat, laat iets weten en dan zoeken we een oplossing.
- Als je fractie is uitgeschakeld, mag je het spel niet meer beïnvloeden.


In-game regels die mogelijk verschillend van het vorige spel:
- Het is ofwel een kill, ofwel een functie. Een wolf die toch een functie doorstuurt, zal geen kill kunnen doen (ook al stuurde de opperwolf wel een kill door). Een kill gebeurt op alle mensen die die nacht in het huis verblijven.
- Tags zijn deels veranderd. Daarbovenop: Een kill wordt gezien als “Negatief-Verblijf”, iemand die niets doet is “Neutraal-Thuis”, het Artefact zoeken is “Neutraal-Bezoek” en het Artefact proberen te stelen is “Negatief-Bezoek”. Barricaderen is Positief-Thuis.
- Een hoop functies en rollen, vooral de Necromancer is uw volledige aandacht waard.
- Valsspelerij is een nieuwe nachtelijke optie
- Verrassingen
- Iedereen heeft een basisfunctie en een eenmalige functie. De eenmalige functie mag pas vanaf N2 gebruikt worden. De eenmalige functie is eenmalig te gebruiken, ongeacht of deze werkte of niet.


Stemmingen:
- Er wordt gestemd op het forum met “official vote: x”. Deze vorm is verplicht te gebruiken, anders telt de stem niet. Deze stem is definitief en kan niet meer gewijzigd worden. Men mag enkel stemmen op een nog levende medespeler of (bij een lynch) een "no lynch". Ik zal een opmerking over een ongeldige stem maken als ik het tijdig zie, maar het blijft de verantwoordelijkheid van de speler.
- Als de deadline 03u00 is, zal de laatste geldige stem op 2u59 forumtijd zijn.
- Bij geen of een ongeldige stem, zal ik de stem in het geheim veranderen naar wat ik de slechtste optie voor die speler acht. Daarbovenop krijgt die speler permanent een extra tegenstem. Dit cumuleert bij volgende overtredingen.


Nachtelijke opties, er mag er maar 1 gekozen worden:
- Basisfunctie
- Eenmalige functie indien nog niet gebruikt, niet mogelijk in N1
- Artefact stelen bij 1 persoon, niet mogelijk in N2
- Artefact zoeken bij 2 personen.
- Barricaderen tegen alle acties met tags bezoek of verblijf, dit kan niet twee nachten na elkaar gebruikt worden en een mislukte wolfkill vernietigt de barricade permanent.
- Valsspelerij waarbij je uw stem voor de lynch ook voor de leiderstemming gebruikt of omgekeerd. Je krijgt dan in feite twee stemmen voor het een en nul voor het ander. Dit kan niet twee nachten na elkaar gebruikt worden.
- Kill uitvoeren, dit moet in feite niet expliciet bevestigd worden, maar dit vervalt als een andere optie gekozen wordt.

Nachtelijke instructies worden via PM naar mij gestuurd voor de deadline. Deze mogen gewijzigd worden zolang de deadline niet verstreken is, ik behoud mij wel het recht om spelers van deze regel uit te sluiten als het de spuigaten uitloopt. De laatste geldige instructie zal uiteindelijk gebruikt worden. Met opnieuw de bedenking dat ik u zal verbeteren als er iets fout zit, maar dat ge een minuut voor de deadline geen tijdige feedback zult krijgen.


Leider en artefact:
- De Leider zal bij beide stemmingen de beslissende stem kunnen geven. Wanneer de Leider dood is op het moment van een stemming of er nog geen Leider gekozen is, zal dit willekeurig zijn.
- Deze beslissende stem zal vrij zijn van manipulaties. Wanneer een van de mensen met gelijke score reeds de official vote van de Leider had, zal deze automatisch gekozen worden. Wanneer de stem van de burgemeester op een derde partij was, zal de burgemeester zo snel mogelijk de beslissing aan de GM melden, zonder verder overleg met de medespelers.
- Na elke stemming moet het artefact meteen worden doorgegeven of vernietigd via een bericht aan de GM. Dit moet zo snel mogelijk gebeuren, zonder verder overleg met je medespelers.
- Fout doorgeven van een artefact of treuzelen met doorgeven, zal resulteren in de vernietiging van het artefact.


Functies en rollen:
TBA
18/06/19 17:55
Ik ben al niemeer mee
18/06/19 17:58
Oei. Iets specifieker?
19/06/19 00:04
quote door

het Reisgenootschap


Zijn we specifiek iets binnen Lord of the Rings universum? of gewoon algemeen fantasy, waarbij we toevallig ook een groep zijn die rondreist?


Naam: Ypsigorrr
Ras: Dwerg
Beroep: vakbondsmilitant (oorspronkelijk als vertegenwoordiger van een groep dwergen in een zilvermijn, maar nu als fulltime zelfstandige)
Gear: een gekleurd plastic vestje
Wapen: een fluitje (om lawaai te maken) en diverse lege bierflesjes (om mee te gooien)
Specialiteiten: onderhandeling-skills, in de weg lopen, lawaai maken, vage oppervlakkige kennis van de zilver-industrie
Bio-tekstje: maak ik misschien als ik merk dat de rest ook zoiets doet en ik daardoor onder groepsdruk bezwijk.
19/06/19 09:17
quote door

Zijn we specifiek iets binnen Lord of the Rings universum? of gewoon algemeen fantasy, waarbij we toevallig ook een groep zijn die rondreist?


Wij hebben onze eigen queeste. Ik ga die wat laten afhangen van de verhaaltjes die ik krijg.
19/06/19 10:03
Ik ga een spel moeten passen, er komen enkel festivals en een reis aan de komende weken, ik ga meer niet beschikbaar zijn dan wel
21/06/19 19:13
Zow ingewikkeld, ma kdoe sws wel mee.
21/06/19 20:26
Zelfde vraag als voor Nem, waar zit het probleem juist?

Ik vrees er trouwens voor dat ik op tijd ga kunnen beginnen, dus Nem en Posi mogen hun spel starten wanneer ze willen.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.