Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Trapist : 34 reacties (1/2) [Culinair]

Trapist

09/09/05 22:53
Cken
hey,

kennen jullie recepten, die jullie al gegeten hebben of zo, die je met trapist drinkt, en dan eerder Rochefort...(nee, niet de kaas ;) )

ik zoek dan vooral voorgerecht en dessert...(bier bij dessert vind ikzelf maar raar, morjah het moet :) )

alvast bedankt!
09/09/05 22:57
zmic
waarom heb je het nodig ? :p ik heb weinig gevonde op google:o
09/09/05 23:00
Cken
voor mijn GIP = eindwerk (voor het productgerichte deel)

ik zou begot nie weten waar ik moet beginnen met zoeken
is internet daar wel in te vertrouwen? :s
09/09/05 23:14
zombiieh
trappist, ni? Anders schrijft ons leerkracht GT da fout :p
09/09/05 23:15
Cken
ow ja, srr...da komt ervan hé

zat worden van het woord :p :p hehe ;)

srr!
10/09/05 00:02
GekoeldVat
hmm is denken. Ja ge kunt altijd naar de bibliotheek of een boekenwinkel. Maar als je op mijn ervaringen durft te vertrouwen:
voor u desser eh, bier IN u deeg doen (bv pannekoeken). En voor de rest wa maakt da eigelek uit.? als gij nu bier bij uwe friet wilt :s . ik ben precies weer ni op de hoogte =)
10/09/05 01:01
plonserd
pannekoeken met bierdeeg zijn niet lekker (ik heb het geprobeerd, vind het op niets trekken)

in beignetdeeg daarentegen!

anyway, nog dingen waarin je trappist kunt verwerken (desserts met trappist als begeleidende drank kan ik niet direct opkomen)

sabayon van trappist:

1 eidooier, 1 eierdopje suiker, 2 eierdopjes trappist loskloppen en dan op een zacht vuurtje luchtig kloppen


ofwel trappistbierijs (normaal doe ik het met kriek, maar dit moet ook wel lukken)

1 l trappist, 600 gram suiker en (ik denk) 4 eidooiers (ik zoek het morgen wel ns op)

zelfde als sabayon, even koud opkloppen, maar dan op het vuur gewoon laten koken.

voor de rest: afdraaien in ijsmachine, of op andere manier zoals beschreven in mn vanilleroomijstopic..

hopelik heb je hier iets aan?
10/09/05 02:17
trolface
Stoofvlees maken de meeste mensen met dingen als trappist of abdijbier.
Ik weet wel dat er in Brussel een Restaurant is waar ze één of ander ijs met Palm overgieten, heb daar ooit eens nen site van gevonden.
10/09/05 02:19
trolface
Trouwens, ik weet ze maar wie weet alle trappisten?
10/09/05 08:09
plonserd
orval,chimay,rocheftrr,westmalle en westvleteren zijn de 5 belgische
en la trappe de hollandse
10/09/05 08:09
plonserd
rochefort dus
10/09/05 16:05
totimon
8)
10/09/05 16:12
plonserd
mja, heb 4 jaar drankenleer gehad op school he :p

en een uitgebreide degustatie van al de trappisten hoorde daar ook bij natuurlijk ^^

(een flesje per persoon, verspreid in 2 lessen, dus per les 3 flesjes trappist :p ..fuck ik HOU van drankenkennis!)
11/09/05 17:17
cloverthirteen
ergens op den humo site sta er nen link nor een site vol me gerechten me trapist en bier ook nagerechten denk ik
11/09/05 20:57
Cken
bedankt aan iedereen, en vooral aan plonserd

toen de leerkracht het uitlegde, kwam het erop neer, dat de drank niet in het gerecht wordt geserveerd :s maar gewoon derbij, dat je uit een glas kunt drinken

heb me dit weekend in verschillende kookboeken verdiept, maar allemaal mee die stomme wijnen derbij natuurlijk (hum pfft)

@plonserd: ik ga me jouw recepten eens maken, lijken me overheerlijk ;) en idd dat zijn de 5 Belgische trappistbieren :] Santé ;)

@GekoeldVat: het maakt heel veel uit, het is voor mn eindwerk, kunnen ze u op een klein detail buizen :s :(

-x-
12/09/05 01:13
plonserd
no prob, koken, eten en drank, en alles wat er bij hoort is mn passie (ik ben zoooo blij dat dit forumonderdeel er is!)
12/09/05 02:00
deGeoff
plonserd is da man, da cooking man :p

btw ik denk da vrouwen vallen voor keukenprinsen ;)
12/09/05 08:51
plonserd
waarom denk je dat ik kok ben?tis allemaal deel van mn vrouwenversiertactiek

ik kan koken, gitaar spelen, én ik zie er nog ns verdomd goed uit ook (:| )

lol nu moet ik met mezelf lachen
12/09/05 19:14
Cken
hehe lolz

kweet nie zo zenne deGeoff, das nie goe veur ulle lijn ;) al da eten :p

@plonserd: dat kan ik geloven :) ik vind het wel iets handig..

-x-
13/09/05 00:19
plonserd
heb het daarnet met de collega's ook gehad over het feit dat meisjes vallen op jongens die kunnen koken..ze hebben dat ook al ondervonden :p

alleen is het moeilijk om een relatie te beginnen als je elke dag de hele dag werkt (van 10 uur sochtends tot middernacht ofzo) en als je moet werken in het weekend :s