WW 21 - Costa del Sangue

12/08/19 23:57
Het dorpje Artiglione (gelegen ergens aan de westkust van Italië) is al sinds eeuwen een goed verscholen vakantie-oord. Het is er niet zo groot, de villa's zijn er niet enorm luxeus, en de stranden zijn er niet eindeloos lang. Nee, dit stadje moet het hebben van een heel specifieke charme waar enkel een bijzonder soort toerist op afkomt. De grote trekpleister is de kronkelige hoofdstraat van het dorp, waar meer dan een dozijn zeer excentrieke en exclusieve eetgelegenheden zich bevinden. De ingewijden weten dat je hier kan eten zoals nergens anders ter wereld en dit trekt dus van overal bezoekers aan. Deze culinaire tempels zijn de voorbije decennia opgericht door bizarre figuren met vreemde artiestennamen, die hun restaurants dan vaak ook nog eens naar zichzelf hebben vernoemd. Maar vanaf ze aan het kookfornuis staan, produceren ze de meest eigenzinnige gerechten.

De laatste jaren begint echter wel duidelijk te worden dat Artiglione wat over haar hoogtepunt heen lijkt te zijn. Er zijn nog wel genoeg toeristen, maar de restaurant-uitbaters merken dat hun inkomsten langzaam dalen. Waar ze vroeger nog vol professioneel respect leefden in een sfeer van gezonde competitie, ontstaat er nu wrange drang om de beste te willen zijn ten koste van de rest. Commisaris Giuseppe Ypsoloni kreeg al rapporten van zoutvaatjes die half opengedraaid waren, en van tandenstokers waar de puntjes van afgevijld werden. De concurrentie wordt nu dus hard en meedogenloos. Alles wijst er op dat er complotten gesmeed worden en dat sommige van die culinaire experts daadwerkelijk alle mogelijke middelen gebruiken om de rest buiten te werken.

_______________

Dit is ronde 21 van weerwolven, en de vaste kostgangers zullen nu hopelijk wel doorhebben wat er gaat komen. Inschrijvingen zijn geopend, en je hoeft enkel maar met een forumpost te laten weten of je mee wilt doen. Meer is niet nodig: er wordt voor jou dan een personage en bijhorende restaurant aangemaakt.

Voor nieuwe spelers: dit is een online spel waar iedereen functies en rollen heeft, en waar (normaal gezien) een groep burgers strijdt tegen een kleiner maar beter georganiseerde groep wolven. Bekijk de vorige topics voor meer duidelijkheid, en stel in deze topic gerust vragen als dit soort spel je zou aanspreken.

Het functie/regeldocument komt binnen enkele dagen wel online. De grote veranderingen zijn dit: alle functies zijn versimpeld en hebben enkel nog hun basis-actie (op enkele uitzonderingen na, zoals allicht necromancer). Barricade's en superstem zijn afgeschaft als aparte bijkomende actie. Burgemeester en artefact zijn ook niet aanwezig in deze ronde.

Wat is er nieuw: 'actie-pakketten'. Een pakket is een specifieke verzameling van bijkomende handelingen en voordelen die je gedurende de hele ronde kan gebruiken. Er zullen er ongeveer een tiental zijn, en iedere speler kan in het begin van de ronde zelf vrij kiezen welk pakket hij wil gebruiken. De keuze voor je pakket doe je samen met je actie voor de eerste nacht. De lijst met pakketten wordt pas bekend gemaakt als de inschrijvingen voltooid zijn en de introtekst geplaatst is, dus vanaf dat de aanloop naar de eerste nacht is begonnen. De keuze voor pakketten wordt uiteraard niet publiek gemaakt, en meerdere spelers kunnen hetzelfde pakket kiezen. Informatie over deze pakketten maakt verder deel uit van het spel, en is onderhevig aan bv sjamaning, blokkering of wisseling.

Om het wat beter uit te leggen is hier een fictief voorbeeld pakket:

- 2 barricade's (indien team burger, in plaats van een nachtelijke functie, niet in opeenvolgende nachten te gebruiken)
- 1 superstem (indien burgerfunctie, in plaats van een nachtelijke functie)
- Je kan één keer in de ronde je functie gebruiken op de vorige nacht ipv de huidige nacht.
- Je kan bij het uitoefenen van je functie ook te horen krijgen welke actiepakket je doelwit heeft gekozen (één keer naar keuze te gebruiken zolang je nog nooit een tegenstem kreeg, mee te geven bij je nachtelijke instructie)
- Je kan één keer jezelf sjamanen (indien wolf)
- Als een lynchstemming initieel tot een gelijke stand leidt en je was niet geblokkeerd de voorbije nacht, dan gaat je stem de eerste keer voor 1,5 stemwaarde tellen.

Er zullen dus meestal een vast aantal barricade en superstem opties zijn (soms is dat aantal ook 0 ), er zullen een paar opties zijn waarmee je een variant van je basisfunctie kan uitvoeren (de eenmalige functies zitten hier dus in verwerkt), er zullen soms mogelijkheden zijn om te achterhalen welk actiepakket iemand heeft (een beetje zoals onderzoeken of iemand een artefact heeft), en er zijn diverse kleine voordelen of beschermingen die automatisch geactiveerd zullen worden (vaak overeenkomend met dat van artefact of burgemeester in vorige rondes).

Veel van de pakketten zullen rond een aantal specialisaties gebouwd worden, met defensieve, offensieve of info-vergarende capaciteiten. Sommige zullen voordelen voor de groep geven, anderen enkel voor de speler die ze gekozen heeft. Ieder pakket gaat uiteraard ook beperkingen en nadelen met zich meebrengen: sommige zullen bijvoorbeeld geen enkele barricade bevatten of er zullen offers nodig zijn om een bepaald voordeel te kunnen verkrijgen.

De bedoeling van dit pakketten-systeem is dat je iets kan kiezen dat aansluit bij je eigen speelstijl, en dat je je verkregen functie en rol wat kan upgraden naar iets uniek. Meer uitleg en alle technische details komen ook wel in het pakketten-document te staan.
13/08/19 00:12
Ik doe mee! :D
13/08/19 06:00
Ik ook!
13/08/19 07:30
Vamosss maar dan in het Italiaans
13/08/19 09:38
Damn dat lijkt mij een leuk spel met die pakketen. Ik ben helaas weer met vakantie op het einde van de maand, dus ik moet passen. Ik ben wel vrijwilliger om u te helpen met de samenstelling van het chaospakket.
13/08/19 10:15
moh :s

van wanneer tot wanneer ben je juist afwezig? Afhankelijk van de timing van de ronde valt er misschien nog wel iets op te vinden. Het zal wel even duren eer alles klaar is en alle inschrijvingen binnen zijn, en de deadline van de eerste nacht gaat wat langer zijn dan gewoonlijk (ivm pakket keuze). Dus ik wil gerust nagaan hoe alles te combineren valt?
13/08/19 10:23
30 aug - 12 sep, dus het valt (net zoals het vorige spel) waarschijnlijk juist slecht. Maar geen probleem ze, ik doe het volgende spel wel mee.
13/08/19 10:56
Amai, ik ben benieuwd naar die pakketten en het verhaal. I'm in!
13/08/19 11:24
mannekes, kheb de titel efkes geanalyseerd...
BLOEDKUST

VERDACHT
13/08/19 11:25
Sebiet gaan er nog doden vallen :s
13/08/19 11:27
quote door

mannekes, kheb de titel efkes geanalyseerd...
BLOEDKUST

VERDACHT


shit, betrapt :D
13/08/19 16:24
Kdoe mee.
16/08/19 21:56
I'm in
17/08/19 23:00
Boventekst aangepast met documenten met regels, functies en personages tot nu toe.

Belangrijkste veranderingen ivm functie doc:
- eenmalige functies zijn over het algemeen weggehaald bij burgers
- een aantal functies zijn veranderd (verleider, necromancer) of verwijderd. Er zijn nu vooral minder opties om stemmen te manipuleren
- een paar minder voorkomende rollen zijn verwijderd. Een paar andere rollen (bv welpje) zijn minder drastisch gemaakt.
- bij de wolfkill methodes zijn er ook een paar veranderingen, maar niks drastisch.

(er zal ongetwijfeld nog wel een beetje gesleuteld worden aan de details)

Het document met de actiepakketten komt pas online vanaf dat de spelers hun pm met functie/rol/alliantie krijgen, en dat gaat pas gebeuren vanaf dat er voldoende inschrijvingen zijn voor een tof en evenwichtig spel.
18/08/19 12:03
<3 de personagebeschrijvingen! :D
18/08/19 12:40
Hahaha zalig idd!
18/08/19 13:09
Ik doe mee!
18/08/19 19:33
Depulso
De personages hebben mij overtuigd dus ik doe nog wel eens mee, aangezien ik nog drie weken thuis ben.
19/08/19 02:15
Ik doe meee
Kdacht da ik da al gezegd had ma tis nie daar precies
25/08/19 10:29
ZIJN WE AL MET GENOEG?