Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
gekreukte ijzeren plaatjes terug glad krijgen : 7 reacties (1/1) [Wonen]

gekreukte ijzeren plaatjes terug glad krijgen

25/08/14 15:54
Hey noxa,


Laatst wou ik de keuken van mijn appartementje opfleuren met wat decoratie aan de muur.
Ik vond deze platen . Ik dacht eerst dat het karton was en kocht (om gaatjes in de muur te voorkomen) dubbelzijdige tape. Toen ik ze uit de verpakking haalde bleken het ijzeren exemplaren te zijn, maar de tape was best stevig en er kwam geen verf mee van de muur dus hing ik ze zo op. Ik had er 15 en ze blonken allemaal mooi aan de muur. Maaaar helaas, toen ik terugkwam van de winkel lagen ze allemaal mooi op de grond te blinken :D

Ik had ze dan even in de kast gelegd, maar toen ik aan poging 2 wou beginnen, kleefden ze allemaal aan elkaar. Omdat de tape het niet hield aan de muur had ik niet zien aankomen dat ze allemaal vast gingen zitten aan elkaar, de tape deed dus wel heel goed zijn werk op ijzer en nu zijn alle plaatjes heeeel hard verkreukeld. Is er iemand die misschien een goeie tip of een trucje kent om die platen terug glad te krijgen? Een boek erop leggen werkt niet omdat het ijzer is. Een drukpers heb ik natuurlijk niet, dus ik ben aan het hopen op iets dat ik zelf kan doen.

Iemand een idee?
25/08/14 17:22
goh, terug wat recht kloppen met een hamertje? mss een plank hout er op leggen en dan op de plank slaan?
25/08/14 17:53
cloud9
Een telefoonboek op leggen, en erop gaan staan? :p
25/08/14 18:04
overdrive
Tussen twee rollen persen onder hoge druk, anders is het haast onmogelijk.

(Werkt alleen als er geen opstaande randen zijn, anders idd met een hamer en iets wat als aambeeld kan dienen voor daaronder. En nee hout zal hoogstwaarschijnlijk geen aambeeld kunnen vervangen. Mss heeft een kennis wel een bankschroef met een groot vlak oppervlak. Maar dat zal toch niet zo goed lukken als met een rollen pers. De randen zou je er nadien weer in kunnen plooien maar dan zit er al zoveel tijd in dat je wss beter nieuwe plaatjes koopt)
25/08/14 18:09
overdrive
en als ze beschildert zijn rubberen of plastic hamer gebruiken
26/08/14 16:17
RLRRLRLL
Hoe komt het eigenlijk dat die gekreukt zijn want dat is mij niet helemaal duidelijk :D en bedoelt ge echt gekreukt of eerder verbogen? Als ze echt gekreukt zijn kunt ge ze wegsmijten vrees ik...

Gelijk hier al gezegd is zijt ge met een bankschroef niet veel (ge kunt proberen he), denk dat ge al bijna een pers nodig hebt idd... + er zit waarschijnlijk reliëf in die platen dat ge zou wegpersen of verf erop die ge zou beschadigen...
26/08/14 19:11
quote door
Hoe komt het eigenlijk dat die gekreukt zijn want dat is mij niet helemaal duidelijk :D en bedoelt ge echt gekreukt of eerder verbogen? Als ze echt gekreukt zijn kunt ge ze wegsmijten vrees ik...

Gelijk hier al gezegd is zijt ge met een bankschroef niet veel (ge kunt proberen he), denk dat ge al bijna een pers nodig hebt idd... + er zit waarschijnlijk reliëf in die platen dat ge zou wegpersen of verf erop die ge zou beschadigen...


Ze heeft die gekreukt door de dubbelzijdige tape er af te trekken denk ik :p
31/08/14 01:38
josfindus
ik heb een tafeldrukpers. als ge niet te ver woont moogt ge ze er wel is door rollen ze :p
kvrees alleen dat ge altijd lijntjes van de plooien gaat blijven zien. ook al zijn ze terug plat


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.