Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Welke Europese stad is de moeite? : 35 reacties (1/2) [Reizen]

Welke Europese stad is de moeite?

18/08/14 22:04
Hallo,

ik wil graag eind augustus nog een last minute boeken voor een weekje, liefst niet te duur. Nu is mijn vraag, welk Europees land, of welke stad vonden jullie echt de moeite en waarom?
Misschien kan ik hieruit ideeën halen, want we weten allebei niet echt naar waar we willen gaan... :p
Ik ben nog niet veel op reis geweest, daarmee bedoel ik: niet verder dan Frankrijk of Duitsland met mijn ouders met de auto. Maar deze keer wil ik dus een vliegvakantie.

Alles is welkom, alvast bedankt!
18/08/14 22:22
Heum budapest ! Goedkoop en leuk .
18/08/14 22:28
Budapest inderdaad!

Je hoeft trouwens niet te vliegen om een leuke reis-zonder-je-ouders te maken hé! Hoewel vliegen jammergenoeg soms de goedkoopste oplossing is :(
18/08/14 22:29
Boedapest idd ;)
18/08/14 22:54
Lissabon Porto samen met Coimbra, Zadar samen met Tisno (Kroatië) eeeh Budapest, Malta! (maar nogal duur deze tijd van het jaar vrees ik) en nog wat.
18/08/14 23:19
monochronological
't is in de mode om boedapest te zeggen, maar kga toch gaan voor

berlijn
of stockholm

laatste is wel ni goedkoop
maar ook ni zooo duur als vaak beweerd wordt.
18/08/14 23:31
Vorig jaar in Warschau geweest, was wel nice, en dit jaar gaan we Krakau bezoeken omdat dat naar t schijnt nog wat bruisender is :p en relatief goedkoop ook.
18/08/14 23:49
Ostrava als ge locals leert kennen die u het wachtwoord van de absynth bar willen geven ;)
18/08/14 23:52
Wel een moeilijke vraag om te beantwoorden als ge niks zegt over wat ge graag doet. :D Wandelt ge graag? Dan zijn Scandinavische steden vaak wel goed, die zijn voor zover ik mij herinner vrij compact en goed te doen te voet (zeker Oslo, maar da's wel vrij duur). Berlijn is dan weer een veel grotere stad, wat wel een voordeel is als ge u een volle week wilt bezighouden. Eet ge graag tapas? Dan is Madrid een zeer leuke optie. Barcelona ook, daar hebt ge zelfs een stukje strand. Ziet ge graag belachelijk grote statige gebouwen? Dan moet ge naar Wenen (of Boedepest 't schijnt, maar daar ben ik nog niet geweest).

Allez, 't is maar om te zeggen: de opties zijn nogal eindeloos. :p Uiteindelijk heeft elke grote stad wel zijn leuke kanten. Misschien geen slecht idee om gewoon op skyscanner eens te kijken waar ge momenteel goedkoop naartoe kunt vliegen?
19/08/14 01:28
Wroclaw is dirt cheap. Beetje het Venetië van het oosten, maar dan minder stinkend.

Voor de rest zou ik niet echt weten wat aan te raden. Zeker omdat je enige vereiste blijkbaar is dat het goedkoop moet zijn.
Maar aangezien elke stad zijn eigen karakter, bezienswaardigheden, temperatuur, etc heeft...
19/08/14 09:24
Berlijn, Praag, Wenen, Valencia, of Boedapest. Wenen is wel wat duurder.
Zagreb in Kroatië is ook heel mooi en een van de schoonste steden waar ik ben geweest, maar er is wel minder te doen.
19/08/14 09:32
Riga, Milaan, Barcelona, Stockholm, Berlijn, Wenen, Deblin, ...
19/08/14 10:33
Stockholm, Göteborg, Helsinki, Tampere, Düsseldorf, Bern, Tallinn, Dubrovnik.
19/08/14 13:16
etangsnoirs
Sint-Lambrechts-Woluwe, Sint-Agatha-Berchem, Sint-Joost-Ten-Node
19/08/14 14:46
Carolily
Berlijn, zonder twijfel.
19/08/14 14:49
TrueColours
We zijn in het voorjaar naar Boedapest geweest. Het is echt spotgoedkoop daar en 't is een heel charmante stad. 't Is zeker de moeite om ook eens buiten de stad te gaan kijken (ge gaat ook zien dat de prijzen enorm naar omlaag gaan (Jäger voor minder dan 1 euro :D ).

Het enige wat me tegenviel in Boedapest was de mentaliteit van de mensen. Daar schuilt nog wat communisme in... Niet altijd even sympathiek als ge het mij vraagt, maar dat moet ge der bij nemen. Een van de leukste dingen vond ik metro nemen. Sommige stations waren echt heerlijk mooi.

Er zijn ook 2 grote musea (recht tegenover elkaar, er tussen ligt een groot plein). Het ene is nog al klassiek, het andere redelijk modern, zelfs experimenteel. Moest ge écht specifieke info willen (ivm waar ge precies moet zijn) dan moogt ge me altijd PM'en :)
19/08/14 14:50
TrueColours
quote door
Sint-Lambrechts-Woluwe, Sint-Agatha-Berchem, Sint-Joost-Ten-Node


Haha onnozelaar :D
19/08/14 15:09
Berlijn, Boedapest, Praag, Barcelona of Wenen zijn zéker de moeite.
19/08/14 15:28
Om eens compleet te andere richting op te gaan: ik vind het zuiden van Engeland echt prachtig mooi. Veel natuur, veel cultuur, veel geschiedenis (als u dat interesseert), ... Alleen het klimaat kan mss een tegenvaller zijn (al is het weer daar nu eigenlijk beter als hier) :D
19/08/14 16:33
cloud9
Wenen is in Europa mijn favo stad zonder twijfel! Heeft echt voor iedereen wat wils, het is een studentenstad, dus uitgaan is top. Heeft ook een historisch centrum, en het beste openbaar vervoer dat ik ook ben tegengekomen! Had een goedkope hostel net aan de stadsrand, en heb m'n auto een week niet aangeraakt daar (en ik ben echt anti openbaar vervoer :p )