Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
SSD in laptop : 7 reacties (1/1) [Computer en Elektronica]

SSD in laptop

21/07/14 12:23
MDEP
Ik heb een laptop (Asus K53SV) waar ik een SSD in wil steken maar ik wil mijn originele harde schijf behouden voor opslag. Ik weet dat er manieren zijn om uw optische drive eruit te zwieren en te vervangen door een SSD of een andere harde schijf maar ik ben niet zeker hoe dit in de eerste plaats te doen. Compatibiliteit enal, ben ik geen krak in op vlak van harde schijven.

Ik was aan de deze aan het denken aangezien het meer zou zijn voor mijn OS en programma's en dus niet al te groot moet zijn. Iemand enig idee waar ik op ga moeten letten?

Edit: ik gok dat ik zoiets nodig heb: hierzo . Dat slaat toch op mijn model.
21/07/14 12:31
cloud9
Ik zou voor deze gaan. Ik heb zo eentje van 250GB in mijn pc steken, zijn prijs/kwaliteit momenteel de beste verkrijgbaar, en ook de meest gekochte. Wel goed opletten met de ruimte, in mijn laptop heb ik ook een SSD van 120GB steken, maar dat vind ik persoonlijk iets te klein. Ik heb nu 106GB in gebruik, en heb een data schijf van 2TB waar al m'n downloads enz opstaan.

& in uwe Asus laptop hebt ge 2 mogelijkheden, er past maar 1 HDD in voor zover ik kan zien, dus ofwel SSD erin, en u huidige schijf als externe gebruiken. Of ge kunt ook u DVD drive eruit doen als ge die niet gebruikt, en daar uw data HDD insteken. (moet ge wel nog een houder bijkopen, kost 25 euro).

& na de installatie moet ge er alleen op letten auto defrag uit te zetten als ge win7 of 8 hebt, anders beperkt dat de levensduur van u ssd enorm.
21/07/14 13:17
MDEP
Dat van dat defragmenteren wist ik gelukkig al! En Yes ik heb die houder al opgezocht, zou 23 euro kosten. Maar zou het uitmaken welke schijf ik waar steek qua snelheid? Of gaat dat geen verschil maken?
21/07/14 13:34
cloud9
maakt niet uit welke schijf waar steekt, maar best practice is dat ge u SSD steekt waar u HDD normaal hoort te zitten, en u data HDD in die houder.
& koop aub die crucial ssd niet, schrijfsnelheid van 150.. welk jaar zijn we, 2008? :p
21/07/14 15:31
bureaustoel
second that

koop u een samsung SSD. Kunt ge niks mis mee doen.
22/07/14 09:27
Ik heb zelf nog maar onlangs een SSD in mijn Asus N55SF gestoken, kunt ge echt niet veel mee mis doen! Ook een 250 GB editie genomen, dual boot voor Windows 7 en Ubuntu en dan alle programma's. Heb zelf geen zware spelletjes dus is dan zeker voldoende!

Over waar de SSD te steken en waar de HDD te steken - bij sommige modellen van computer ondersteund de DVD lezer mindere snelheden, en is het dus aangeraden daar de HDD in een HDDCaddy te steken (ik heb overigens ook van die site een Caddy gekocht voor mijn model, past perfect) omdat dan uw SSD wel volle snelheid kan halen in uw primair slot. Ik heb wel gelezen dat in bepaalde gevallen het beter kan zijn om uw HDD te laten steken, omdat de behuizing en dergelijke ervoor gemaakt is op die plaats extra schokbestendig te zijn. Maar normaal zitten die technieken tegenwoordig in de harde schijf zelf, want aan de plaats te zien waar mijn HDD zat was er niks speciaals bij mijn model.

Ik heb zelf wel de Crucial, had enkel lovende recensies gelezen en het was toen toch wat goedkoper dan de vergelijkbare Samsung. Maar de snelheid van de Samsung ziet er wel beter uit, dus daar dan maar voor gaan!

@cloud9: ik dacht gelezen te hebben dat Win7 automatisch detecteert wanneer een SSD gebruikt wordt en vanzelf de instellingen veranderd. Klopt dit? Anders moet ik het ook nog is nakijken :p
22/07/14 11:20
MDEP
Goeie raad iedereen, bedankt!
27/07/14 18:05
MDEP
Het is de Samsung 840 Evo 120 gig geworden. Van op de powerknop drukken tot dit typen duurde zeventien seconden.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.