Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Chronisch verkouden : 38 reacties (1/2) [Ernst]

Chronisch verkouden

12/04/14 21:27
Hallo,

Ik ben op zoek naar middelen om mijn weerstand op te krikken.
Om de 3 weken (nu 2x na een kamp) serieus verkouden met in het begin een hel van en keelpijn
en de dag erop serieus verkouden zowel druipneus als verstopt.

Ik ben dit kotsbeu en ik ben op zoek naar middeltjes om dit te verhelpen, dingen zoals fruit dat heeft
totaal geen effect, het zal sterker moeten zijn dan dat.

Alvast bedankt voor de hulp.
12/04/14 21:29
RiverSong
Antibiotica.
12/04/14 21:48
littlexbastard
Al eens naar uw huisarts geweest?
12/04/14 21:53
Neen eigenlijk niet, heb schrik dat die mij vol gaat steken met medicatie.
12/04/14 21:56
Echinacea forte is goed voor de weerstand, maar ik zou toch eens naar een NKO gaan?
12/04/14 22:04
pijlbord
Bij mij is verkouden gewoon 'shit, mijn neus zit verstopt en ik praat een beetje raar'. Keelpijn is daar in ieder geval geen onderdeel van. Dus dan denk ik precies dat ge met meer dan een verkoudheid zit?

En uhm, honing is tha bomb voor alles dat met uw keel te maken heeft. Gewoon wat thee of warme melk met honing bij en paar keer per dag een lepel zo uit de pot. Verzacht de pijn.
12/04/14 22:06
Ik zou van de antibiotica afblijven als ge dat niet nodig hebt, dat verzwakt u na een tijdje toch maar weer.

Ik ging zeggen 's morgens, kwartierke voor ge eet, een glaasje (lauw)warm water drinken met daarin een halve citroen in uitgeperst, maar ik zie net dat ge geen fruitmiddeltjes wilt.
Of meer knoflook eten. Knoflook is heel goed voor de weerstand. :)
12/04/14 22:09
Keelpijn hoort bij mij ook standaard bij een verkoudheid hoor.

Regelmatig gember eten kan helpen. En zelfgestookte hoestsiroop met whiskey!

Ma als ge iets sterker wilt dan gezond eten enzo, maar geen medicatie.. wa wilt ge dan eigenlijk? Homeopathie ofzo?
12/04/14 22:13
Roh ik wil wel fruitmiddeltjes maar standaard fruit eten is gewoon niet genoeg.
Antibiotica ben ik echt geen fan van en waarschijnlijk helpt dat ook maar een bepaalde periode.
Ik vraag mij gewoon af of iemand dit herkent en er middeltjes voor weet zonder dat ik
naar zware middelen moet grijpen.
12/04/14 22:31
aangezien je zegt 2x na een kamp zal het misschien te maken hebben met oververmoeidheid.
ik kwam vroeger ook ziek terug van weekends en festivals en dat bleek heel hard te maken te hebben met het aantal uren slaap dat ik had. probeer u dus ofwel wat kalmer te houden op dat kamp ofwel wat extra te slapen als je terug thuis bent.

ik heb ook heel vaak last van mijn keel en mijn oren en ik weet ook niet wat ik daar moet aan doen. ik eet gans de dag door strepsils. de keelpijn gaat niet weg maar het verdooft mijn keel zodat ik weer een uur of 2 verder kan :) voor de rest laat ik mij gewoon uitzieken vaak...
12/04/14 22:32
ETTOL
Thee met honing heeft mij tijdens de examens goed geholpen, zo echt 3 koppen per dag, of soms meer. Vooral voor keelpijn, want zo zuigtabletjes doen het voor mij echt niet.
12/04/14 22:42
echinacea is tha shit! werkt snel en is natuurlijk. sinds ik gezonder eet en vitaminesupplementen neem heb ik opmerkelijk minder last van verkoudheden, want was daar ook wel gevoelig aan.
12/04/14 23:21
Naar de dokter gaan en uw bloed laten testen? Misschien vitaminentekort?
Ik moest voor iets ongerelateerd aan verkoudheid/keelontstekingen (die ik vaak heb ) zink/selenium/multivitaminen nemen en daardoor was ik een periode van 6 maanden niet verkouden of ziek. Dat hielp mijn weerstand wel.

Dat je geen antibiotica wilt, snap ik. Ik word daar altijd alleen zieker van.
13/04/14 00:16
gemberthee maakt mn neus wel wat vrij
Voor keelpijn heb ik nog geen middel gevonen, buiten zuigtabletjes van de apotheek
13/04/14 00:45
RiverSong
quote door
Antibiotica.


Dit was een mop.

...
13/04/14 01:38
zeker da het een valling is en geen allergie ofzo? (omda het zo dikwels terugkomt.) ik ken iemand die ook heel geregeld véél last had van verstopte neus en loopneus enzo, en daardoor ook ellendig gevoel.
toevallig allergietesten gedaan en bleek katten/huisstofmijt/.. en nogwa allergie te hebben. na een anti-allergiepillenkuur nog zelden last van..
allez waarmee ik gewoon wil zeggen, mss toch is langs den dokter? want ookal is uwe weerstand idd zo laag da moet toch ergens vandaan komen. die kan u ni verplichten om pillen te pakken als ge da ni wilt e. :)
13/04/14 08:47
als ik een verkoudheid voel aankomen maak ik altijd gember-citroen thee, maar zo verse he. en dan een paar kopjes per dag drinken. dat helpt bij mij echt 80 % procent van de keren.
13/04/14 09:38
Satisfy
FESS operatie. Worked like a charm (y)



Edit: ik had chronische sinusitis (zonder hoofdpijn wel) maar dus echt 10 maanden aan een stuk, dag in dag uit, snutten snutten en nog eens snutten. Wordt ge gek van.

Raadpleeg een KNO- arts zou ik zeggen.
13/04/14 10:24
Echinacea forte heeft bij mij wel goed geholpen

meer sporten en gezonder eten ed ook nooit een slecht idee
13/04/14 10:52
Ik heb daar ook enorm vaak last van, bijna altijd een verkoudheid en om de 1,5 maand een gezwollen, zere keel, gezwollen lymfeklieren en dergelijke. En inderdaad, ook na elk kamp, weekendje uit enzovoort terug ziek.

Volgens mij lag dat deels aan het feit dat ik een verminderde longinhoud heb waardoor ik sneller vermoeid ben. Vermoeid = lage weerstand. Nu doe ik longoefeningen en neem ik vitamine D en tot nu toe helpt het best goed. Ben nog wel steeds vaak verkouden maar zonder de vervelende keelpijn.