| |
|
tobyplus8
|
Iemand ooit het gevoel dat je iemand's hersenen kan sturen (controleren)?
Door middel van 'bepaalde woorden' te gebruiken die bij een gesprekspartner een trigger doet afgaan, ondertussen meerdere 'bepaalde woorden' inplanten gedurende het gesprek, en je daardoor het volledige gespreksonderwerp stuurt tot zelfs toekomstige onderwerpen, die de gesprekspartner zelf niet doorheeft omdat die blijft 'vasthangen' op de eerdere 'bepaalde woorden' die je gebruikte.
Met bepaalde woorden bedoel ik woorden die voor de persoon in kwestie betekenisvol zijn, die dus zogezegd een 'belletje' in de hersenen doet klinken.
(zoals bijvoorbeeld bij schaken, een aantal stappen verder denken dan de gesprekspartner , in zekere zin)
..
|
05/08/12 04:20
|
VoMiCa
|
nee
en ze zegge da ik teveel smoor..
|
05/08/12 04:24
|
nimmegeers
|
Is dat niet logisch? Aangezien mensen sommige woorden gewoon aan iets linken?
En gesprekken sturen doet volgens mij iedereen toch? Allez niet met woorden speciaal maar algemeen dan.
Of bedoelt ge effectief 'bepaalde woorden' waardoor die persoon over iets begint dat eigenlijk totaal niet te associëren valt met het woord? (na uw edit is het dit wsl niet)
Maar ik denk dat ik u ongeveer wel snap, ik doe dat zelf ook soms. Ik manipuleer constant gesprekken. Maar meestal naar mijn eigen zin.
Maar ik gok dat jij eerder dingen bedoelt waar die persoon zelf graag iets wilt over zeggen? En dat je bv. iets zegt en dat die persoon dan meteen dat verhaal begint te vertellen?
Ah wacht, dat schaken maakt het inderdaad wel duidelijker. Ja, dat doe ik soms ook. Ge kunt bv. 1 woord gebruiken en dan daarna nog een ander woord waardoor die persoon bv. die 2 woorden begint te linken en er zo op 'de achtergrond' iets wordt opgebouwd waardoor die over iets begint dat gij wilt? En zo komt ge dan op uw onderwerp dankzij die woorden? Jep, komt zeker voor en dat is eigenlijk smerig.
edit1: al is het wel handig als ge subtiel iets wilt aanbrengen door gewoon die persoon er zelf over te laten beginnen
edit2: al klinkt hersenen sturen wel vreemd... :' )
|
05/08/12 04:35
|
DeKosmischeFuga
|
Ik denk dat je het over manipuleren hebt.. al weet ik het niet zeker, uw uitleg is een ramp.
|
05/08/12 10:20
|
trappedinthesystem
|
misschien moet ge diejen boek van gili is lezen (iedereen paranormaal). da's zo'n "goochelaar" die zich (onder andere) met zo'n dinge bezighoud. keb den boek zelf nog ni gelezen ma kweet wel da die zelf heel goe is in zo'n psychologische spellekes, om et zo ff te noeme.
en effe voor de duidelijkheid: gili beweert helemaal ni een paranormale gave te bezitten, integendeel.
|
05/08/12 11:16
|
Xanthine
|
In het nieuwe seizoen van America's got talent zit een "mindreader". Die gast is echt goed. Diddleman noemt die denk ik
|
05/08/12 11:22
|
Nakkeskud
|
Het eerste waar ik aan moest denken was BioShock "would you kindly..?".
Teleurstelling alom.
|
05/08/12 11:54
|
Ellun
|
Als zo'n dingen u interesseren moet ge geheugenfout van Dean Koontz eens lezen
|
05/08/12 13:51
|
EvilPooh
|
In het nieuwe seizoen van America's got talent zit een "mindreader". Die gast is echt goed. Diddleman noemt die denk ik
Is da zo dat die jury vanalles moest tekenen? Want die gast cheat gewoon door de plakband heen zeggen ze.
|
05/08/12 16:38
|
pijlbord
|
Is da zo dat die jury vanalles moest tekenen? Want die gast cheat gewoon door de plakband heen zeggen ze.
Ja, wat dacht ge nu, dat die echt gedachten kon lezen?
@topic: Stop met drugs man, serieus.
|
05/08/12 17:49
|
DinosaurKiller
|
Dat noemt een conversatie voeren? Indien dat niet zou gebeuren zouden twee verschillende mensen om de beurt random uitspraken doen.
|
05/08/12 22:23
|
Axiom
|
Ja daar heb'k aleens van gehoord, maar dan eerder in een sensuele manier. Als in 'deze onze Va, Gina en John gingen eens naar de winkel' daaruit kunt ge dan vagina verstaan...
Maar ge moet al vreemde dingen gaan doen om dat niet te laten opvallen, nee? :' )
|
06/08/12 19:41
|
FlyingMonkeyMaster
|
Geef eens een concreet voorbeeld want ik kan er mij precies niks bij voorstellen. Of toch in ieder geval niets anders dan een gewone conversatie.
|
07/08/12 12:13
|
AdrianHealey
|
Het is niet zo ongelooflijk moeilijk een gesprek te sturen.
|
07/08/12 15:00
|
SunInYourEyes
|
Dat filmpje van derren brown is zot. Die kon dat wel goed verstoppen want ik dacht op geen enkel moment aan een bmx of fiets. Misschien valt het meer op in het Nederlands. Als ge dat met iemand wilt uithalen dan moet ge dat eerst goed voorbereiden dus.
Nee nog nooit geprobeerd.
|
07/08/12 16:52
|
tigersushii
|
Cut back on the MaryJane my friend!
|
08/08/12 11:06
|
hinkstap
|
Nee, nog nooit heeft iemand zulk iets meegemaakt. Gij bent uniek in uw soort.
Schrijf u er een boek over en noem uw alter ego Sigmund.
|
10/09/12 03:21
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| |
|