Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/05/13 19:27
Online: 88
Naam : 
           Login : 
 Help

School «    ( 1 / 1 )    »
Zelf traject bepalen

Addison

Noxa,

Ik heb nu mijn tweede jaar lerarenopleiding Engels-Nederlands gedaan. Ik ben er op al mijn examens door, maar heb problemen gehad met mijn stage Engels: gebuisd. Onze resultaten stonden gewoon op een online formuliertje en naast mijn cijfer stond simpelweg 'moet hernomen worden'. That's it. Ik stuurde meteen een mailtje naar de trajectcoördinatie en die zei dat ik naar een infosessie moest komen op 6 september. Da's natuurlijk nog erg lang zonder te weten wat ik moet doen. Bon, via via heb ik gehoord dat als je gebuisd bent voor stage 2, je die in het derde jaar in de lente kunt opnieuw doen. Maar daardoor verschuift de stage 3 van het derde jaar naar de herfst = extra half jaar studeren. Ik vind dit echt tamelijk onnozel omdat ik eigenlijk maar 24 uur moet lesgeven. Dit staat dan gelijk aan een half jaar! Die 24 uur die ik moet geven, kan volgens mij perfect ergens anders ingepast worden. September bijvoorbeeld. Of gewoon in het eerste semester, waar ik algemene vakken heb en dus erg weinig naar Gent moet trekken.

Heeft er hier iemand al eens geprobeerd om een mouw te passen aan de 'regels' van het hoger onderwijs, waardoor je dus eigenlijk zelf je traject bepaalt?
Of wie is zelf al eens met een alternatief voorstel naar voren gekomen? Of...?

(Aja, waarom ik niet graag in januari zou afstuderen: ik wil hierna nog een schakeljaar volgen en dat kan pas gestart worden in september)
10/07/12 12:08
ikbenfluffy

Bij ons wordt dat altijd gewoon een extra stageperiode in je jaar op die manier, zeker als je t bespreekt met een pedagoog :p
10/07/12 12:35
abtd

ik veronderstel dat stage ook bij jullie veel studiepunten is. daarom is het vaak niet mogelijk om dat er nog eens bij te doen, ookal is het maar 24u. Eerst eens nachecken, denk dat je er maar 75 op een jaar mag doen, mss zelfs minder. Je moet ook meer insdchrijvingsgeld betalen denkik
10/07/12 17:11
Addison

Is 6 studiepunten. Dus zou perfect lukken. 60 + 6...
10/07/12 17:29
slaan

10/07/12 18:39
aaroneke

Het kan zijn dat je die stage idd in hetzelfde jaar moogt hernemen. Dit hangt idd van je aantal uren stage af. Je moet gewoon zo snel mogelijk met de coordinator overleggen (blijkbaar pas september) en als je je persoonlijk contract tekent, daarin zowel stage 2 als 3 laten zetten. Uiteraard heeft iedere school hierover zijn eigen regels en is het niet altijd mogelijk.
10/07/12 23:17
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2013 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.012646 seconden.