Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
28/08/14 15:04
Online: 44
Naam : 
           Login : 
 Help

Computer en Elektronica «    ( 1 / 1 )    »
Converteren van CR2 naar JPG

Ikkedendikke

Hey,

Ik heb dringend hulp nodig bij het converteren van foto's...

Heb er een 700-tal getrokken met een Canon, maar deze foto's staan blijkbaar in RAW... :s

Ik weet er niet zo veel van af en heb dus geen idee hoe ik dit best kan omzetten...

In Photoshop kan ik ze nie openen en de programma's die ik vind op internet zetten allemaal een 'watermark' op mijn foto's, wat uiteraard ook niet de bedoeling is... :s

Kan iemand mij aub helpen?

Merci al!
25/04/11 21:36
spitsprinkhaan

wa zou ge RAW nie kunne openen met photoshop, daar zijn zeker plugins voor!
25/04/11 21:38
arbitterr

Adobe Photoshop cs4 kan .raw toch openen bij mij
25/04/11 21:54
arbitterr

(en ook CRW en CR2, in totaal 20 'Camera Raw' bestandstypes)
25/04/11 22:02
WorldWidePropaganda

lightroom
25/04/11 22:09
poetictragedy

ja op de site van adobe vind je een dng convertor normaal.. en photoshop kan raw openen maar dat valt te zien welk type je fototoestel is als het fototoestel vrij nieuw is kan bv cs 4 deze niet openen
25/04/11 22:44
Flightlessbird

Mijn CR2 bestanden kon photoshop en Bridge CS4 ook niet openen.
Ik heb Lightroom en dat kon wel alles goed openen en is ook gemakkelijker in gebruik vind ik dan toch..
26/04/11 01:13
Ikkedendikke

Quote door Flightlessbird
Mijn CR2 bestanden kon photoshop en Bridge CS4 ook niet openen.
Ik heb Lightroom en dat kon wel alles goed openen en is ook gemakkelijker in gebruik vind ik dan toch..

Maar krijgt ge dan en watermerk op uw foto's als ge da programma niet koopt, en gewoon een trial ofzo installeert? :$
26/04/11 01:28
Matva

Bij uw camera zat toch software om dat om te zetten?
26/04/11 09:45
DIN33

Download een plugin voor photoshop, dat gaat zoals niks. voila: Link

Dan open je al de foto's, ofwel in delen (700 zijn er wel veel), je kiest onderaan in het midden het formaat en dpi dat je wilt. Dan selecteer je al de foto's en kies je voor afbeeldingen opslaan. Dan kan je je foto's een naam en nummer geven en een bestandsindeling naar keuze. Even laten doen en klaar is kees!
26/04/11 11:56
Faith

Met Lightroom krijg je geen watermark, je mag die gewoon maar 30 dagen gebruiken.
Ik zou echt Lightroom pakken, is heel goed daarvoor, importeren in Lightroom, dan alles selecteren, rechtklikken Export & dan instellen hoe & waar hij moe exporteren en klaaaar :)
26/04/11 17:40
Syrr

Idd, bij uw camera zit normaal software. Normaal gezien noemt da Digital Photo Professional.
Daar kunt ge uw foto's mee openen en dan gewoon ctrl + D en tis geconverteerd.
26/04/11 21:45
weird021

Photoshop CS 4 kan et wel lezen, Lightroom 2 ook geloof ik en bridge cs4 ook.
27/04/11 11:08
SheWantsUnderground

Ik doe da met Digital Photo Professional en da is van Canon zelf.
27/04/11 23:06
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2014 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.016018 seconden.