Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
23/04/14 13:46
Online: 54
Naam : 
           Login : 
 Help

Lifestyle «    ( 1 / 3 )    »
Zonnebril die je boven een gewone bril kunt dragen

Warsteiner

Het is een probleem dat alle brildragers kennen: je kan geen zonnebril aan. Nu voel ik meestal niet zo'n nood aan een zonnebril. Maar in juni ga ik naar Zuid-Spanje, waar de zon die tijd zeer sterk is, en waar veel huizen wit zijn, dus lijkt het me toch maar beter daar een zonnebril te dragen. Mijn brilglazen zijn ongeveer -6, -7, wat betekent dat ik zonder bril zeer weinig zie, dus mijn gewone bril niet dragen lijkt me geen optie. Er zijn verschillende oplossingen voor dit probleem. Je kunt een zonnebril op sterkte laten maken. Het nadeel hiervan is, naast de hoge prijs, dat je telkens van bril moet veranderen als je van helder zonlicht naar een donker gebouw gaat. Het schijnt echter dat er speciale zonnebrillen bestaan die je boven een gewone bril kunt dragen; hier staat zo een. Dat lijkt me de handigste oplossing. Heeft iemand ervaring met dergelijke zonnebrillen? Er zitten op Noxa zeker genoeg brildragers, wat doen jullie in zo'n geval? Of is een pet, die maakt dat de zon niet in je ogen schijnt, voldoende?
11/04/11 20:44
bigpinkbow

Volgens mijn vriend die opticien is heb je ook nog kleinere modellen waarbij je enkel "glazen" over je bril moet schuiven, die kan je dan omhoog zetten als je ergens binnen gaat... geen zicht maar die optie van op je foto ook niet =)
11/04/11 20:48
xRauwrr

Mijn papa heeft zoiets :D
Twee zonnebrilglazen precies, op maat van zijn brillenglazen, die hij dan met een klemmetje op de 'neusbrug' van zijn bril vastzet.
Hij wordt wel redelijk raar bekeken als hij binnen is en het klepje omhoog zet ^^
Ik zou eens gaan horen bij uw opticien

Edit: lol dat is dus niet hetzelfde als op die foto :p
Zelf overleef ik al jaren zonder zonnebril =)
11/04/11 20:51
Iphigenia

hahahah ik zou echt lachen als ik iemand zo zie rondlopen
ik koop gwn een zonnebril op sterkte
je koopt ergens tweedehands een leuke zonnebril en je laat er glazen inzetten, dat drukt de kosten
11/04/11 20:54
soep

een vriendin van mij heeft van die 'klepjes' om over haar gewone bril te dragen, maar ze vindt dat niet zo handig omdat de zon er vaak gewoon overheen schijnt, omdat gewone brillen niet zo aansluiten als zonnebrillen.
Ik zou je dus een zonnebril op sterkte aanraden, want dat wat jij zegt, vind ik er een beetje onnozel uit zien, persoonlijk. Het is precies een labobril.
11/04/11 21:01
Elisje

Ik denk idd ook dat het minder lastig is om telkens van bril te wisselen dan om met zo'n ding in het openbaar rond te lopen :p

11/04/11 21:06
Warsteiner

Quote door soep
Ik zou je dus een zonnebril op sterkte aanraden, want dat wat jij zegt, vind ik er een beetje onnozel uit zien, persoonlijk. Het is precies een labobril.

Dan lijkt me een voorhangzonnebril toch beter.
11/04/11 21:07
Hanimal

een bril waarvan de glazen donker worden als ge in fel licht komt?
11/04/11 21:09
Onvoorspelbaar

En voor die periode daglenzen aanschaffen?

Toen ik enkel mn bril droeg, had ik zelden een zonnebril aan. Nu heb ik godzijdank lenzen en draag ik een gewone zonnebril.
11/04/11 21:12
Warsteiner

Quote door Hanimal
een bril waarvan de glazen donker worden als ge in fel licht komt?

Da's ook duur, en heeft hetzelfde probleem als de zonnebril op sterkte. Ik ken zulk soort brillen niet, maar ik neem aan dat die glazen niet in een paar seconden weer helder worden als ge in zwakker licht komt.
11/04/11 21:14
LadyStardust

Zelfde als Hanimal, waarom geen brilglazen laten maken die donkerder worden in fel licht?
11/04/11 21:14
lean

Mijn mama heeft ooit voor mijn bril zo'n soort clip gekocht die ik aan mjin bril moest vastklikken en dan was het een 'zonnebril', maar ik vond dat dus superlelijk. :( Maar het lijkt mij wel beter dan dat van op uw foto!
11/04/11 21:22
lean

Quote door Warsteiner

Da's ook duur, en heeft hetzelfde probleem als de zonnebril op sterkte. Ik ken zulk soort brillen niet, maar ik neem aan dat die glazen niet in een paar seconden weer helder worden als ge in zwakker licht komt.

Idd, die blijven keeeeilang donker! In 't eerste middelbaar had een jongen in mijn klas dat en die zat precies elke les met een zonnebril in de klas. :' )
11/04/11 21:25
Lauww

Ik heb gewoon een zonnebril op sterkte gekocht, omdat ik ten eerste die voorhangshit een belachelijk zicht vind en ten tweede verdraag ik geen lenzen, dus dat was ook geen optie. En het is inderdaad niet handig om vrij vaak van zonnebril te moeten verwisselen, maar tja, er zijn zoveel dingen niet handig :p
11/04/11 21:28
Hanimal

mijn vriend heeft die van hem al 6 jaar fzo
die word redelijk snel terug licht. ma idd als ge me zwak licht zit word die al donker. en kost redelijk wa geld.
11/04/11 21:30
flens

Quote door Lauww
Ik heb gewoon een zonnebril op sterkte gekocht, omdat ik ten eerste die voorhangshit een belachelijk zicht vind en ten tweede verdraag ik geen lenzen, dus dat was ook geen optie. En het is inderdaad niet handig om vrij vaak van zonnebril te moeten verwisselen, maar tja, er zijn zoveel dingen niet handig :p

yep!
11/04/11 21:36
Lauww

Als ge een zonnebril op sterkte overweegt btw: spring regelmatig eens binnen bij optiekers, die doen echt supervaak acties. Ik heb een montuur van een groot merk en heb daar nog geen 50 voor betaald en op de glazen kreeg ik ook een korting.
11/04/11 21:46
JuicyLove

Ha, ik zit ook met da probleem =( Nu ook met autorijden, soms zou een zonnebril echt handig zijn. Maar mijn papa heeft van die zonneklepkes die ge zo omhoog kunt zetten, zoals hier ook al verteld werd en hij ging mij die ook eens geven, ma kheb er nimeer aan gedacht, morgen toch nog eens vragen. Ma op vakantie zou ik daar toch nie graag mee rondlopen =p. Lenzen is bij mij nog een optie, maar ik vind mezelf toch nog lelijker zonder bril, dus kweet nie :p
11/04/11 23:16
klsk4ever

Ik heb ook een zonnebril op sterkte. Je moet misschien wat meer van bril verwisselen, maar het is een pak comfortabeler om dragen dan die foto en die opzetklepjes, en ook wel een fraaier zicht.
11/04/11 23:26
Followmehome

DAT ziet er echt vreemd uit ! Mijn pap heeft zo'n klepke dat ge er op kunt doen, da's minder onozel dan deze link ze..

12/04/11 08:53
«    ( 1 / 3 )    »

2
© 2001-2014 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.050843 seconden.