| |
|
venkske
|
Hey,
Een paar dagen geleden zette ik een topic online over het feit dat ik 4 kittens in een zak had gevonden en dat ik een baasje zocht voor deze diertjes.
Ik vond ze op zondag rond 12u in een veld in Meeswijk. Ze zaten in een plastieke zak.
Ik was op dat moment bij mijn liefje z'n thuis en daar hebben ze twee speelse honden dus we durfden ze niet mee naar zijn thuis te nemen.
De verstandigste oplossing was ze naar het dierenasiel in Eisden brengen dachten we op dat moment.
We hebben dit dan ook meteen gedaan met het idee dat ze daar de nodige zorg zouden krijgen.
We waren echter net terug thuis toen we langs verschillende kanten hoorden dat er in dit dierenasiel niet goed voor de katjes gezorgd zou worden.
's Avonds wouden we ze dus gaan terug halen maar natuurlijk konden we er toen niet meer binnen.
Maandagochtend zijn mijn zus en ik zo snel mogelijk naar daar gegaan en we verschrokken van wat we er zagen.
De katjes lagen in een gemetseld hok met een kartonnen plaat voor het deurtje waardoor ze helemaal geen licht kregen.
Het waren nog erg jonge katjes (rond de 4 weken) en ze moesten dus eigenlijk om de zoveel uren kattenmelk krijgen. Van een asiel verwacht je toch dat daar dan ook voor gezorgd zou worden?
De katjes zagen er uit alsof ze in de hele tijd dat ze daar waren geen eten hadden gekregen.
Twee van de vier katjes hadden nog zo weinig kracht dat ze niet meer konden rechtstaan.
Zelfs als ze lagen vielen ze nog om.
Dit terwijl ze alle vier heel erg vlot konden lopen toen ik hun in het veld vond.
In het veld waren de katjes ook nog redelijk proper.
Hun neusjes waren wat vuil maar dat was het dan ook.
Toen ze uit het asiel kwamen klitte hun vacht aan elkaar door diarree en overgeefsel.
Bovendien stonken ze naar hondenstront.
We zijn zo snel mogelijk met de katjes naar een vzw gegaan die zwerfkatten opvangt in 'pleeggezinnen'.
Die mensen hebben de katjes zo snel mogelijk eten gegeven, hun op een warmwaterkruik gelegd en constante zorg gegeven.
Helaas was er eentje al zo erg verzwakt dat het eindelijk toch nog is gestorven.
Twee van de drie anderen waren er ook heel erg aan toe.
Ze hebben via een sonde eten moeten krijgen omdat ze gewoon de kracht niet meer hadden om zelf te eten.
Nu beginnen ze stilletjes aan zelf te eten.
Nu was mijn vraag wat jullie hiervan vinden..
Als je dieren naar een asiel brengt verwacht je toch dat er goed voor gezorgd wordt en niet dat ze op 24 uur enorm veel achteruit gaan?
Hebben jullie zelf ook klachten over dit asiel?
Zoja, dien dan alsjeblief klacht in bij de politie in de hoop dat er eindelijk toch iets aan gedaan wordt.
En zouden jullie deze petitie willen tekenen?
Petitie
Alvast bedankt!
|
04/08/10 16:10
|
venkske
|
Het kost je misschien 5 minuten tijd maar zo kunt ge wel veel dierenlevens redden .
|
04/08/10 16:19
|
eenboswandelingetje
|
Ik zou sowieso nooit dieren afzetten in een asiel.
Als ge dieren hebt, moet ge daarvoor zorgen, no matter what.
Toen één van mijn konijntjes onverwacht zwanger bleek te zijn,
heb ik ervoor gezorgd dat we alle kleintjes konden houden en dat ze allemaal een hok van een fatsoenlijke grootte kregen.
Mijn vriend en ik hebben ook al half en half besloten om later een groot deel van onze huisdieren te gaan halen bij de dierenbescherming en in het asiel i.p.v. er nieuwe te kopen (om het zo cru te zeggen). Op het vlak van honden ligt dat nu wel een beetje anders, maar ik denk dat we toch ook sneller een gedumpte, Spaanse windhond zouden adopteren dan een nieuwe te kopen.
Uw verhaal is natuurlijk anders en ik snap zeker en vast wel waarom ge ze daar even hebt gezet.
Maar ik verschiet er eigenlijk helemaal niet van, hoor :' )
|
04/08/10 16:28
|
ETTOL
|
Amai, schandalig.
Done.
|
04/08/10 16:30
|
OforsakenO
|
vréselijk, ze zouden er bij ons niet eens aan mogen denken om zoiets te doen!
In Genk zitten er echt héél veel dieren, en toch doen we ons best om ALLE dieren genoeg liefde en aandacht te geven... en zéker te zien dat ze voldoende verzorging, een proper kot, de juiste medicatie, inentingen,... krijgen
Die petitie is een supergoede actie!!!
en aan de mensen die het hiermee eens zijn, verspreid die petitie! doe ik zelf ook!
|
04/08/10 16:44
|
xencore
|
Done. Triest gewoon.
|
04/08/10 16:54
|
AlaskaY
|
bulbasaur, zijt ge retarded ofzo zodat ge niet meer dan tien zinnen kunt lezen?
Ik vind dit erg triest trouwens.
Sowieso dat ik ook ooit een hond uit het asiel ga halen!
|
04/08/10 16:56
|
Nakkeskud
|
Omg da's echt sad. Ik zou toch ook verwachten dat als beestjes naar een asiel brengt dat ze daar worden verzorgd.. hell da's toch waar een asiel voor dient? Ik word ziek als ik zo'n dingen hoor/zie/lees.
|
04/08/10 16:56
|
venkske
|
Bedankt allemaal
|
04/08/10 17:07
|
rudi
|
als ge zoiets vindt kunt ge asiel best als laatste optie zien, kunt beter zelf een plaats ervoor vinden op internet, en als die er dan slecht voor zorgen kunnen ze alsnog naar het asiel desnoods
|
04/08/10 17:09
|
venkske
|
Daarom ook dat ik ondertussen naar baasjes zocht.
Maar als je denkt dat ze thuis niet veilig zijn omwille van de honden en als je echt niet weet wat de behoeften zijn van zulke jonge diertjes, wat doe je dan?
Ik had op z'n minst verwacht dat een asiel er alles aan zou doen om deze beestjes in leven te houden.
En veel andere opties waren er niet aangezien het zondag was en dus zo goed als alles gesloten was.
|
04/08/10 17:12
|
Tigerprinted
|
Wow, da ga er echt wel over..
& k heb getekend
|
04/08/10 17:34
|
rudi
|
tja het is natuurlijk uw schuld niet, ge moogt gewoon niet te veel vertrouwen op asielen, zelfs als ze er wél goed verzorgd worden is de kans groot dat ze dan geen thuis vinden en een spuitje krijgen
|
04/08/10 17:34
|
Mrliz
|
Een asiel is geen dierenparadijs.
Als je echt wilt dat je dieren geholpen worden kan je ze nog beter naar een dierenarts in de buurt doen, als zij een goed hart hebben zullen ze je voorthelpen (zo doen ze dat bij ons althans). Maar nog beter is naar een vereniging die katjes opvangt, zoals je gedaan hebt!
Maar het asiel is echt geen oplossing. Ik doe nooit of te nimmer een dier naar het asiel, ook geen zak gevonden kittens. Ik zoek er zelf wel een thuis voor.
|
04/08/10 17:41
|
venkske
|
Zoals ik al zei, dat probeerde ik, maar in de tussentijd kon ik die katjes echt niet thuis opvangen, ik wist compleet niks van hun noden.
En dat zijn er meer dan je denkt, ik heb het naderhand bij de vzw gezien, dat had ik nooit zelf kunnen doen.
|
04/08/10 17:43
|
Nakkeskud
|
How sommige mensen klinken precies zo beschuldigend naar topicstarter?
Ik zou hetzelfde hebben gedaan omdat ik er van uitga dat een asiel de plaats is waar je dieren heen brengt als je ze vindt. Ik zou het niet anders hebben gedaan. Vindt dat je al meer moeite hebt gedaan dan sommige mensen zouden doen, en super dat je die beestjes ook daar hebt weggehaald zodat ze nu wel meer kansen hebben op een beter leven
|
04/08/10 17:54
|
| |
|