17/03/10 03:23     Online: 15   Zoek

Index Profiel Chat         Foto Film Post         Forum Nieuwsbrief Zever         Muziek Agenda Playlist
Registreer hier gratis je eigen profiel

Help

Dagelijkse onzin «    ( 1 / 3 )    »
Smogalarm: debiel

Koeny

Gisteren op de VTM zegt een bebaard mannetje van het een of ander milieubureau dat de beperking vd snelheid tot 90 km/h de fijn stofuitstoot gemiddeld tss 20 en 30% verminderd.

Dus als je 25% trager rijdt stoot je 25% minder uit. Maar staat niemand er bij stil dat je 25% langer moet rijden om x kilometer af te leggen? Hierdoor geld de logica dat de snelheidsbeperking geen reet invloed heeft op de totale fijn stofuitstoot. En het heeft een negatieve invloed op de economie.

Wat vinden jullie?
09/02/10 13:16
Matva

Uiteraard is het smogalarm bullshit
09/02/10 13:17
tuesadorable

Smogalarm is geen bullshit, het is wél een druppel op een hete plaat. Kijk, we hebben maar een bepaald aantal dagen waarbij we over een bepaalde emissie van stof mogen hebben, vanuit een richtlijn van Europa. We zijn nog maar februari en we zitten al op 15 dagen van de 25. Niet dat Europa ons hiervoor komt beboeten, daar zijn ze nogal laks in, maar het is logisch dat smogalarm dan direct afgaat.

Ik studeer milieu en moest gisteren op stage (met de auto, jawel), en op plaatsen waar je gewoon al 70 mag werd ik voorbij gestoken... Srsly, doe niet zo arrogant en probeer toch voor anderen die wel om het milieu geven iets te doen. Nu zeggen dat het debiel is, is ook jammer. Zoek maar eens wat MIRA-rapporten op.

09/02/10 13:28
whynot2000

dat heb je nu eens fout zie,
de grootste uitstoot komt er bij het optrekken. en als je snel rijdt, trek je niet alleen harder op maar ook nog eens vaker, omdat je vaker moet vertragen. (voor dezelfde afstand, _niet_ voor dezelfde tijdsduur)

dus die kilometers da hem zegt mag je niet zo letterlijk opvatten, dat gaat wss eerder om hoe veel je gemiddeld optrekt per kilometer.
09/02/10 13:29
Koeny

En waarom moet je vaker vertragen? Als iedereen op dezelfde manier knoeit aan 90 km/h moet je dan ook vertragen.
09/02/10 13:48
DenHeld

dees gaat echt weer zo'n topic worde zoals da een van die fymbromyalgie
09/02/10 13:56
katelijn

09/02/10 14:05
WorldWidePropaganda

door de smogalarm was er maandag dubbel zoveel file als op een gewone maandag (400km ipv de gewoonlijke 200)
vervuiling alom.
09/02/10 14:12
tuesadorable

Dat is nog niet geweten he WWP, dar gingen ze toch nog onderzoeken?
09/02/10 14:29
Fiji

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen zich aan het smogalarm houden.
09/02/10 14:51
noblok

Quote door Koeny
Wat vinden jullie?

Dat hij het waarschijnlijk over uitstoot per gereden kilometer en niet per uur had.
09/02/10 15:10
ChewChewMelon

Ik ga met de fiets.

Of met de trein.
09/02/10 15:14
Sverige

Quote door Koeny
Gisteren op de VTM zegt een bebaard mannetje van het een of ander milieubureau dat de beperking vd snelheid tot 90 km/h de fijn stofuitstoot gemiddeld tss 20 en 30% verminderd.

Dus als je 25% trager rijdt stoot je 25% minder uit. Maar staat niemand er bij stil dat je 25% langer moet rijden om x kilometer af te leggen? Hierdoor geld de logica dat de snelheidsbeperking geen reet invloed heeft op de totale fijn stofuitstoot. En het heeft een negatieve invloed op de economie.

Wat vinden jullie?

Volgens u redenering kunt ge dus - voor het milieu- best zo snel mogelijk rijden, want hoe sneller = minder rijden (in tijd) = minder vervuilen.

Ik hoop dat ge daar nu zelf eens een keer opnieuw over nadenkt, en dan beseft dat uw stelling nergens op trekt.

Over die file's, dat is een andere kwestie.
09/02/10 16:03
naitodoragon

Er was juist een nieuwsflashje op de radio. Door de limiet van 90 km/uur gaat het verkeer veel vlotter.
09/02/10 16:59
wateenzever

Quote door noblok

Dat hij het waarschijnlijk over uitstoot per gereden kilometer en niet per uur had.

idd, tis per km
09/02/10 16:59
AdNoctem

Quote door Koeny

Is dat een vergelijking over eenzelfde afstand of tijdseenheid?

Als het niet voor dezelfde afstand berekend is hebt ge gelijk
09/02/10 17:00
ZeroReflex

Quote door Sverige

Volgens u redenering kunt ge dus - voor het milieu- best zo snel mogelijk rijden, want hoe sneller = minder rijden (in tijd) = minder vervuilen.

Ik hoop dat ge daar nu zelf eens een keer opnieuw over nadenkt, en dan beseft dat uw stelling nergens op trekt.

Over die file's, dat is een andere kwestie.

Hij zegt toch niet dat het beter is om sneller te rijden? Hij zegt gewoon dat het geen verschil maakt.
Ik ga het niet debiel noemen, het zal waarschijnlijk wel iets uithalen maar ik heb er geen kennis van.
09/02/10 17:03
xRauwrr

sneller rijden = heviger remmen = meer uistoot; o.a.
dacht ik
09/02/10 17:15
Justpurrrfect

Ik fiets en heb het koud.
09/02/10 17:49
Lalotj

Je verwaarloost wel het feit dat er meer wordt verbuikt bij optrekken, dus wanneer je een hogere snelheid wil bereiken er toch nog net dat tikkeltje meer verbuikt wordt..
09/02/10 18:20
«    ( 1 / 3 )    »

3
© 2001-2010 Noxa             Privacy verklaring