|
| |
lololaatje
|
Hij proefde me
Zout
Water tot zich dragend oud
Zijn ontginning me loslippig ontgaan
Van papillen, hart en kiel ontdaan
Chromosomend
Doch beschromend
Weggeëbt
-mens mensis vrouwelijk-
En ik vloedde
Onverhoeden
Wij wasemenden
Waterhalend in oceanen lucht
En ik zwolg,
Schuimend verbolgd
om hoe bitter zijn
zout
Nu snoefde
|
01/02/10 14:55
|
Emperor
|
Ben ik dom als ik het niet snap?
|
01/02/10 15:59
|
rudi
|
dient de dt-fout een doel of is het gewoon een fout?
het 2de deel vind ik nog wel een zekere schoonheid bevatten
|
01/02/10 16:48
|
lololaatje
|
Het dient mij eraan te herinneren dat ik niet 's nachts maar overdag moet schrijven en dringend weer naar school moet kunnen.
Mijn welgemeende excuses:
weggeëbd* (uiteraard)
Helemaal niet dom, Emperor, het is symbolisch.
|
01/02/10 16:52
|
NickFalcon
|
ik denk dat ik weet waarover het gaat.
lijkt mij wel goed geslaagd
|
01/02/10 17:11
|
MaglorCiryatan
|
Ik stoor me enorm aan het kunstmatige taalgebruik in de eerste strofe. Het leest zo stroef. Het tweede deel is beter gelukt, ook de beeldwerking spreekt meer aan. Classic Freud though. De ironische woordspeling aan het einde is simpel maar blijft hangen. En ik smeek u om iets te doen aan al die deelwoorden. Ze vermoorden uw verzen. Is er trouwens een reden waarom er 'mensis' staat ipv 'mentis', en 'wasemenden' ipv 'wasemden'?
|
01/02/10 17:55
|
lololaatje
|
Stroef? Metrum is een lastig ding.
Oh, mijn deelwoorden, nu het nog 'ns gelezen te hebben beginnen ze me ook te storen...
Hmm, ik wilde zowel de nadruk op 'maand' als op 'mens' behouden vandaar het verbasterde 'mensis' ipv de genitief 'mentis'.
'Wasemen': ik heb een haat-liefde-verhouding met dat woord; het is prachtig maar te kort naar m'n zin, vandaar.
Bedankt voor dat staaltje constructivisme!
|
01/02/10 18:59
|
MaglorCiryatan
|
Welk metrum dan? De versvoet ontgaat me.
Achja, ik ben eerder voor deconstructivisme maar dat is ondertussen ook al passé.
|
01/02/10 19:12
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je op deze registreer pagina inschrijven en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| | |