19/03/10 08:50     Online: 60   Zoek

Index Profiel Chat         Foto Film Post         Forum Nieuwsbrief Zever         Muziek Agenda Playlist
Registreer hier gratis je eigen profiel

Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Noxa is één van de weinige profielsites met absoluut geen storende irritante reclame, en met een actieve controle om alles aangenaam te houden.

Als je je nu registreert , kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen. Je kan er ook op zoek gaan naar mensen van je school of andere vrienden die je al zou kennen.

Creatief «    ( 1 / 1 )    »

NickFalcon

Er is een meisje dat mooi lachen kan, en telkens ik ze zie,

.
30/01/10 14:15
IIBn

-.-"
30/01/10 15:09
whynot2000

als er één ding is wat een romantisch gedicht hoort te doen is het wel de dingen zeggen die je niet wilt zeggen, of niet zo sterk/melig wil uitdrukken, toch toe laat neer te schrijven.
dit is gewoon een excuus voor een gedicht waar je te lui voor was het af te maken, of ge zijt echt gewoon helemaal emotioneel geblokkeerd (zelfs fictief mocht er geen meisje zijn)...
30/01/10 15:24
Luxuria

en wa nu als die geen tande heeft?
30/01/10 15:29
NickFalcon

of het is een personage die te kampen heeft met zijn 'onmogendheid'
en dit gedicht is de ultieme expressie daarvan,
het is een meisje dat hij al meerdere malen gezien heeft, mss zelfs gesproken heeft
maar toch weet hij haar naam nog niet ('een' meisje)

wat ik wel een mooi contrast vind is dat tussen, 'het meisje dat mooi lacht' wat het heel
mooi maakt, maar dan aan de andere kant de triestheid dat hij de moed nog niet verzameld heeft.

dit zinnentje kwam eigenlijk zomaar vanzelf, en ik typte het neer, kdacht dan aan nog wat hoe ik het verder kon maken maar eigenlijk vond ik dat hij zo al af was, dat het zo al een krachtige uitdrukking heeft, yet met zo weinig woorden.

en mijn gedichten bevatten juist meer dingen dan er eigenlijk geschreven staan
'There is more to a picture then meets the eye' zoals Neil young ook zingt.

30/01/10 15:38
MaglorCiryatan

Ja analyseer anders even je eigen gedicht en beroof ons van alle interpretatiemogelijkheden
Waarom post je het eigenlijk op een forum als je het dan zelf begint op te hemelen?

Ik vind het slecht trouwens. Mislukte poging tot experimentalisme. En wat jouw gedichten bevatten, bepalen de lezers wel, niet jijzelf alleen.
30/01/10 15:45
rudi

dat mag ik hopen dat het méér bevat dan wat er staat
er staat een halve zin

volgens mij bevat het enkel dat ge dan met uw mond vol tanden staat en verder niet zoveel?
ik vind het dus niet echt een meeslepend gedicht, maar met wat goeie wil en inleving van de lezer heeft het nog wel 'iets' (maar niet zoveel dus)
30/01/10 15:50
Morthagg

..
Ik vind dit anders nog wel okay.
Het drukt inderdaad uit dat sommige dingen niet te zeggen vallen. Je het er niet uit krijgt. Of dat ze al gezegd zijn door de stilte. Het hoeft niet besproken te worden, wat het bedoelt zit in de nietszeggendheid. Maar kom, te veel woorden om iets van een halve zin te bespreken.
En er is niets mis met je eigen gedicht te analyseren he : /
30/01/10 15:53
NickFalcon

ah ma ik zeg niet dat je mijn interpretatiemogelijkheden moet aanvaarden of desnoods zelfs lezen
daarom dat ik de interpretatie dervan ook appart zet telkens, en mss ook om te zien of jullie het ook zo zagen of wat jullie ervan vinden als het zo te interpreteren was.

kan ik die post mss nog verwijderen nu (kzie geen verwijderknop dus kdenk van niet ma mss...?)

anyways
30/01/10 15:53
Truckster

Wauw, een Creatief-forumpost die NIET door rudi is gepost.
30/01/10 20:49
MaglorCiryatan

Tja, is het zijn fout dat andere mensen niet zo productief zijn?
30/01/10 21:17
NickFalcon

wie zegt dat die andere mensen niet zo productief zijn?!

en ik heb er al meerdere gepost maar die bleken niet zoveel reacties te krijgen
omdat sommige blijkbaar niet dachten dat je ook eerst de eerste post met de gedicht alleen
kon lezen en pas daarna de auteur z'n interpretatie te lezen, gewoon ter interesse.

blahblah blauwe bananen zijn niet krom x(
untill proven otherwise
30/01/10 23:41
timieboy

met één woord
slecht
30/01/10 23:50
NickFalcon

ook met één woord

dankuwel

en met géén (of zonder) woord:

.

30/01/10 23:55
AnnaKatharina

De reden waarom het voor mij niet werkt, is de banaliteit ervan (hoeveel mensen hebben ooit wel niet zoiets gezegd of gedacht?) en niet zozeer dat het een halve zin is, hoewel ik dat toch ook maar link vind. Het is wat Rudi zegt, iedereen vat het, maar er is geen meerwaarde. Volgende keer beter misschien. Laat u niet ontmoedigen.

31/01/10 01:39
NickFalcon

Da ontmoedigt mij nie wì,

kheb er al meerdere geschreven (zie profielnieuws)
k schrijf die vooral om me te amuseren, ma stiekem vind ik sommige
echt wel geniaal en...

eigenlijk van die andere die ik geschreven heb ik mijn interpretatie toegevoegd
omdat ik de genialiteit(imo) dervan wou meedelen
en om te checken of anderen het ook wel zo geniaal vinden of eerder onzin.

31/01/10 01:50
hoetoevallig

Ik herinner me nog goed de kritiek die een zekere nobele onbekende 'Heerscher' had op een gedicht van me hier indertijd. Het was een gedichtje, ja de -je was beslist op z'n plaats. Ik had vele woorden gezocht, verraadde de boodschap, ontkrachtte het gedicht, ontnam de lezer alle zin verder te lezen omdat het niet breekbaar was. Ik had dan nog eens het lef om het te onderschrijven. Er is ook een verschil tussen banaliteit en het alledaagse (trachten te) vatten. Hij zei onder andere: 'Doe me huilen met één zin, vertel een hele levensfilosofie in amper vijf zinnen. Als je dat kan heb je schrijverscapaciteiten.'
Diep het wat uit en hou me er over op de hoogte. Vertel ons niet enkel wat er gebeurt, verhaal ook wat het zo bijzonder maakt. Blijf experimenteren, ook met een mogelijke andere afloop en wat dat zou teweeg brengen.
31/01/10 13:48
douba

Ik las Heerscher graag, wat is daar van geworden?

31/01/10 20:41
Emperor

Weniger ist nicht immer mehr
31/01/10 21:24
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je op deze registreer pagina inschrijven en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

3
© 2001-2010 Noxa             Privacy verklaring