|
| |
Truckster
|
Ik heb onlangs een topic gemaakt over een keyboard dat ik gewonnen heb.
Ik heb het nu, maar ik snap de ballen van hoe ge daar geluid uit krijg. Via usb & FL8 krijg ik er geluid uit, maar aangezien ik niet telkens mijn laptop wil aansluiten, wil ik weten hoe ik daar gewoon een normaal pianogeluid uitkrijg. Natuurlijk zal ik al zeker ne speaker moeten aanschaffen, maar daar snap ik niks van.
Ik heb al geprobeerd te googlen, maar weet niet goed hoe het te verwoorden, aangezien ik altijd maar links krijg naar Pa's.
Tell me how.
|
22/11/09 01:44
|
whynot2000
|
hihi
een midicontroller betekent niet meer en niet minder dan een controller voor midi, als er geen synth in zit (zoals hier dus het geval is) heb je geen geluid.
je zult dus ALTIJD een midimodule nodig hebben. tegenwoordig is dit vaak een computer dus, maar dat kunnen ook drummachines of synthracks of samplers... alles met een midi-ingang ( dit, met IN er bij geschreven ) dat geluid kan maken. (smm effectenmodules enzo hebben ook midi-in, maar die maken natuurlijk zelf geen geluid.)
maar laptop is ntrlk nog steeds het goedkoopste.
|
22/11/09 02:42
|
WorldWidePropaganda
|
het goedkoopste voor jou is om uw computer te blijven gebruiken
anders moet je iets aanschaffen als de Roland SonicCell, maar iets zegt me dat dit niet in uw budget berekend is
|
22/11/09 07:47
|
plonserd
|
kdacht dat het u niet interesseerde?
|
22/11/09 12:10
|
Ummagumma
|
get midi software.
Reason, bijvoorbeeld. Of FL, dat heb je precies al. En daar dan een piano-klank selecteren en hoppa, piano.
Geluid zal altijd via de output van uw midi module komen, in uw geval dus de output van uw pc. Ge kunt daar dus eender welke boxen op aansluiten, van verschillende kwaliteit!
|
22/11/09 12:44
|
Kraftwerk
|
Haha
De verschillen in simpele taal:
Een synthesizer (Bv. de microkorg, nord lead 2, juno 106) is een "omhulsel" + toetsen MET een synthesizer-engine in. Een synthrsizer kan dus geluiden opwekken uit zichzelf.
Een midi-controller (meestal met toetsen, kan ook zonder) is alleen maar het "omhulsel" + toetsen die de mogelijkheid heeft om zich aan te sluiten aan een synthesizer-engine.
Zo'n engine kan een hardware synthmodule zijn (Bv. Nord Rack, MS2000R) of een virtueel instrument (software) op een computer (Genaamd VSTi's: Bv. Albino, Vanguard, Omnisphere)
Voor zo'n VST te gebruiken hebt ge een DAW (digital audio workstation) nodig zoals Fruity loops, reason, Logic of Cubase. Een VST is eigenlijk een programma in een programma als ik het zo kan zeggen.
Er zijn ook stand-alone VST's waar ge geen DAW voor nodig hebt, maar daar kan ik niet meteen een voorbeeld van geven. (Toch niet van een stand-alone vst die gratis is)
Dus zonder synthesizer module of software doet dat ding niks.
|
22/11/09 18:26
|
Kraftwerk
|
Als ge nog geen fatsoenlijke VST's hebt en ge wilt ge er geen geld aan uitgeven:
Elektrostudio: 10 Gratis VST's
Zeer goede freeware, allemaal geïnspireerd op oude analoge bakken. (Juno 60, Jupiter 8, Moogs, Mellotron, ...)
Waarschijnlijk ook interessant voor de andere muzikanten hier.
|
22/11/09 18:35
|
plonserd
|
ik haat WIN-VST's
ben serieus aant overwegen om er nog ne windowspc bij te pakken om meer toegang tot gratis VST's te hebben..
en dan uiteindelijk toch alles doorsluizen naar Logic
|
22/11/09 19:27
|
Kraftwerk
|
Ahja, da's wel spijtig dat die niet op mac gaan. Toch ben ik jaloers op mensen met een mac & logic hoor
|
22/11/09 20:20
|
Ummagumma
|
ik haat WIN-VST's
ben serieus aant overwegen om er nog ne windowspc bij te pakken om meer toegang tot gratis VST's te hebben..
en dan uiteindelijk toch alles doorsluizen naar Logic
second that; ik wil ook gratis vst's
|
22/11/09 21:10
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je op deze registreer pagina inschrijven en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| | |