|
| |
Twixx
|
Hallo,
Ik had een vraagje voor de mensen die elke dag pendelen van en naar school. Is dit goed te doen? Ik zou elke keer iets langer dan een uur onderweg zijn.
Zijn er hier mensen die pendelen van Leuven naar Limburg of van Leuven naar Gent?
Ik ga namelijk van studiekeuze veranderen en ga waarschijnlijk gaan pendelen.
Is dit een goed idee of zou ik toch beter op kot gaan?
|
20/11/09 16:22
|
nimmegeers
|
Dat hangt ervan af of gij zo lang op uw trein wilt zitten hé.
Iets langer dan een uur op de trein zitten is wel lang. :/
Ik zit ongeveer elke keer 26 min. op de trein en dat is zeker te doen.
|
20/11/09 16:31
|
Amnesys
|
Ik heb dat ook even gedaan en dat wordt ge KOTSbeu! Ik was elke dag 1,5u enkel onderweg! Neem nu maar eens dat je 's avonds les hebt tot half 6 en dan nog naar huis moet en dan nog leren/taken maken is echt wel kut!
Nuja, je moet het zelf weten maar ik vind het best een 'grote' opoffering!
|
20/11/09 16:32
|
Lobmans
|
Dat is een keuze die ge zelf moet maken he. Kijk eens op de site van de NMBS en De Lijn hoe het zit met de dienstregelingen, en hoelang ge onderweg zou zijn.. En dan moet ge zelf maar beslissen of ge ofwel liever een uur onderweg zijt per dag, ofwel maandelijks 200-300-... euro ophoest voor een kot.. Dat kunnen wij in uw plaats niet beslissen he
Ikzelf ben vier jaar lang met de bus op en af naar Hasselt geweest, wat toch minstens 1u-1,5u reizen is (enkel), en vond dat dit best wel te doen was..
|
20/11/09 16:35
|
jesss
|
Hangt er ook van af hoeveel les dat ge hebt. Als ge een volle rooster hebt (8u30 tot 17u elke dag) dan is het er vaak wel teveel aan. Als ge, zoals mij, slechts 15u les per week hebt, dan is het mss wel te doen om te pendelen.
|
20/11/09 16:36
|
OforsakenO
|
ik zit elke dag in totaal 2 uur op de bus... tis haalbaar, maar het zorgt ook wel voor beperkingen... da snormaal gezien een uur extra slapen en een uur extra studeren...
aangezien ik nie op kot mag moet ik dit dus blijven doen... als ik u was zou ik mssn toch liever op kot gaan
|
20/11/09 16:57
|
Lobmans
|
Anderzijds kan pendelen wel al een goede voorbereiding vormen op het écht werkleven later. De kans is groot dat ge dan ook elke dag van 7u tot 18u van huis zijt, dus dan weet ge nu alvast hoe dat zal voelen later
|
20/11/09 17:09
|
mushaboom
|
Ik heb vorig jaar gewerkt in Leuven, ik woon in herk-de-stad.
Ik nam de trein Diest - Leuven
en mijn vertrekt thuis 's morges was half 7 en ik was thuis om 18.00. (dus opstaan 5.45uur)
Ge kweekt dat bioritme wel hoor..
Maar nu heb ik toch iets gehuurd
|
20/11/09 17:14
|
Extraction
|
Ik heb alvast niet gekozen om te pendelen, omdat het niet haalbaar was. Een lessenrooster die me vertelde dat ik toch acht uur 's avonds les had. En een raadpleging van de dienstregeling van het openbaar vervoer die me zei dat ik elke dag vier uur zeker onder weg ging zijn. Voor mij was het al vrij snel een uitgeklaarde zaak dat ik op kot zou gaan.
|
20/11/09 17:18
|
Extraction
|
Nuja, op zich ben jij maar een uurtje kwijt. Ik zeker al twee. Ik weet ook niet hoe het zit met je lessenrooster. Als je een matige lessenrooster hebt, dan kan pendelen nog wel denk ik. Maar ik moest af en toe vroeg beginnen, had springuren en wel eens tot acht uur 's avonds les.
Maar, alles hangt ook af van je inzet en bereidwilligheid natuurlijk.
|
20/11/09 17:24
|
MilkandCookies
|
ik zit elke dag een half uur op de trein, dan nog es een kwartier (soms langer) op de bus wachten, en daarna nog eens een halfuur op de bus zitten. In het eerste jaar was het te doen, maar nu is het stil aan heel mijn opleiding aan het verpesten.
|
20/11/09 17:36
|
Avgrund
|
Ik woon op maar een half uurtje van leuven, maar ik moet door slechte busuren altijd veel te vroeg vertrekken zodat ik altijd een uur heen en een uur terug kwijtspeel. En om altijd zo te moeten wachten of 'rondhangen' bij springuren omdat je op geen kot terecht kan, word je heel snel beu. Tis ook duur, want wa doet ge in u springuren 'iets gaan eten', of op cafe gaan, de bib blijft niet leuk
Ik hoop alleszinds op een kot volgend jaar, want het is niet alleen tijdrovend, maar ook heel vermoeiend om constant 'onderweg' of 'rondhangend' te zijn.
|
20/11/09 17:37
|
RhythmAndBlues
|
ik doe da en eig valt da wel mee
ge kunt u huiswerk in de trein make enzo e
|
20/11/09 17:40
|
Juno
|
Ik heb een half jaar gependeld van kapellen naar gent, nooit meer. Echt waar. In het heen gaan cava nog, moest wel om half 7 mijn trein hebben, maar daar kan ik mij nog overzetten, alleen had ik in't terugkomen echt kakslechte verbindingen waardoor ik soms 2,5 uur onderwerg was voor iets da normaal anderhalf uur duurt. Die trein die ik moest pakken was meestal ook te druk voor mijn huiswerk te maken, dus da zat er ook al ni in. Ik was echt cnstant kapot, ik sliep altijd het hele weekend, lol.
|
20/11/09 17:59
|
BRENDAPRINSESSHIT
|
haha , ik moet ook elke dag iets meer als een uurke op de bus zitten :' )
ik kan ook daar op internaat gaan
maar voor mij is da nog te doen , maja , ik moet nie echt veel leren :' )
& op vrijdag ben je wel een beetje heel moe :' )
|
20/11/09 18:09
|
tryingtofigureout
|
pendelen suckt, zeker alsge springuren hebt! leven het kot dus
|
20/11/09 18:09
|
hwi
|
Op de trein zitten is best cva alst geen overbevolkte trein is. Dan kunt ge rustig wat lessen herhalen of wat zaken opschrijven. Geen uur verloren dus
|
20/11/09 18:16
|
MilkandCookies
|
ik doe da en eig valt da wel mee
ge kunt u huiswerk in de trein make enzo e
da ga egt nie altijd, zeker nie als ge em alt op spitsuren moe pakken en alst druk is. hangt ook nog van de richting af, ik doe grafische vormgeving en das allemaal op de pc of tekene, das allemaal nie zo handig op den trein vind ik. pc lukt nog, al is da soms de moeite nie om die aan te zetten voor da halfuurtje trein. Op den bus word ik misselijk van lezen, en terwijl ik in lokeren op de bus zit te wachten durf ik vant krapuul da daar rondloopt mijn laptop toch nie egt uit mijn boeketas halen.
|
20/11/09 18:28
|
juturna
|
Ik moet ook van thuis naar Leuven iets meer als een uurtje op de trein zitten en ik zit op kot; ik zou echt nie kunnen pendelen elke dag, al zeker niet met zo'n onregelmatig uurrooster.
|
20/11/09 18:29
|
| | |