19/03/10 00:59     Online: 80   Zoek

Index Profiel Chat         Foto Film Post         Forum Nieuwsbrief Zever         Muziek Agenda Playlist
Registreer hier gratis je eigen profiel

Help

Internet «    ( 1 / 4 )    »
onbeveiligd draadloos internet

MemDjay

aangezien mijn kotbaas en bazin internet voor mij zouden regelen,
maar dat tot heden nog steeds niet is gebeurt,
zit ik altijd op onbeveiligd draadloos internet (hercules of linksys)

nu zijn mijn vragen:
legaal zal het niet zijn, maar is het strafbaar?
kunnen hercules en linksys ergens opzoeken wie gebruik maakt van hun internet?

20/11/09 11:21
DinosaurKiller

hercules en linksys zijn namen van routers..
Dus nee 'Linksys' kan niets opzoeken, enkel de eigenaars.

Maar aangezien ze te dom zijn om hun netwerk te beveiligen zal daar wel niet veel kans inzitten.

Ik heb zelfs eens hier op kot een onbeveiligd netwerk beveiligd met een wachtwoord op de router zodat die daarna men ip niet zou kunnen blokkeren.
20/11/09 11:34
hwi

Ge bent traceerbaar ja; met AirSnare brb. En ik denk dat et strafbaar is ook, omdat ge in principe kunt gaan sniffen op de gebruiker zijn netwerk en persoonlijke data intercepteren... en omdat et diefstal is.
(& daarvoor kunt ge in den bak vliege)

@ Dino; das zéker strafbaar.

ps: zie "Wardriving"
20/11/09 11:35
OHHMYGOD

idd, zoals hwi al zei.
wij hadden vroeger ook onbeveiligd draadloos internet, en er zaten echt keiveel mensen op.
Nu is het beveiligt en kunnen alleen men zus en ik erop.
Maar het is idd strafbaar, en ge kunt er een serieuze boete voor krijgen of in den bak voor vliegen.
20/11/09 11:40
DinosaurKiller

Dat heb ik ook niet gezegd, maar wie gaat dat nu ooit controleren ?
Maar ik had er maar 1 enkele keer iets van gedownload.
20/11/09 11:42
hwi

Quote door DinosaurKiller
Dat heb ik ook niet gezegd, maar wie gaat dat nu ooit controleren ?

Stelen omdat ge kunt stelen maakt het niet minder erg imo.
20/11/09 11:43
DinosaurKiller

Als ge uw auto onbeveiligd of met de sleutels er nog aan achterlaat krijgt ge ook volledig de verantwoordelijkheid zelf als die daarna weg is.

En men kotnetmeter was op dus het kwam goed uit want ik had echt iets nodig.
20/11/09 11:46
tuesadorable

Gohja, het is strafbaar maar ik ga er meestal van uit dat de mensen die hun netwerk niet beveiligd hebben ook geen zware internetters zijn en er dus niet echt iets van gaan voelen. Tenzij je wat films begint te downloaden natuurlijk
20/11/09 11:48
hwi

Dus als iemand op een bankje zit en zijn/haar portefeuille ligt naast haar, mag je hem gerust pakken zonder dat ze het ziet, omdat ze er maar beter op moest letten?

Proficiat, ge bent een voorbeeldmens.
20/11/09 11:48
DinosaurKiller

Dus gij gaat nooit als ge internet nodig hebt de kans pakken als er zich een onbeveiligd netwerk presenteert ?

Een portefeuille zou ik niet pakken want dat is anders.
20/11/09 11:51
hwi

Dus gij gaat nooit als ge internet nodig hebt de kans pakken als er zich een onbeveiligd netwerk presenteert ?

Inderdaad

Een portefeuille zou ik niet pakken want dat is anders.

Nee
20/11/09 11:52
whynot2000

Quote door hwi
Dus als iemand op een bankje zit en zijn/haar portefeuille ligt naast haar, mag je hem gerust pakken zonder dat ze het ziet, omdat ze er maar beter op moest letten?

Proficiat, ge bent een voorbeeldmens.

dat is immoreel, maar dom van dat vrouwtje.
maar dino heeft gelijk, onbedoeld een onbeveiligd netwerk opzetten zou op zich al strafbaar moeten zijn.
dat is als rijden zonder autoverzekering, of niet bij een ziekenkas zijn.
20/11/09 12:04
hwi

Quote door whynot2000
dat is immoreel, maar dom van dat vrouwtje.

wtf. dus gerechtvaardigd ofwa?
20/11/09 12:06
whynot2000

doe jij dom of ben jij dom?
immoreel = moreel niet te rechtvaardigen.
en strafrechtelijk ook al niet.
maar als dit gebeurd hebt ge niet het recht u bestolen te voelen, niet in deze tijden.
20/11/09 12:13
hwi

Wat heeft dat dom van dat vrouwtje er dan mee te zien. Dat maakt geen ene flikker uit é vriend
20/11/09 12:14
whynot2000

tuurlijk wel, wie zet er nu in zulke barre samenleving zijn handtas naast zich op de bank om er dan niet meer op te letten? terwijl men er toch heel de tijd voor waarschuwt (op het nieuws, op borden én affiches in winkelstraten en stations.)

zelfde met het beveiligen van uw netwerk.
20/11/09 12:19
hwi

Niet iedereen heeft de kennis om een AP te beveiligen, en sommigen weten zelfs niet dat zoiets kan. Gebruik maken van die onwetendheid vind'k gewoon zielig. Als ik onbeveiligde netwerken zie, & ik weet van wie ze zijn, ga ik die personen altijd de raad geven ze te beveiligen & hun default AP pass aan te passen.
20/11/09 12:21
whynot2000

oei, verkopen ze tegenwoordig de routers zonder handleidingen?
20/11/09 12:27
hwi

Jah jongen... Kijk eens op noxa alleen naar hoeveel vragen ge hier krijgt over multimediaprobs, & zie hoeveel daarvan ge zou kunne oplosse door gewoon de handleiding is te lezen

Zo werkt et niet eh. & de huidige generatie AP's zijn gewoon hot plugable dus vanaf men ziet "AH het werkt!" denken ze dat ze er zijn

Al meer dan eens gezien... Mocht iedereen de handleidingen lezen, dan zou ik maar snel van studierichting veranderen als'k u was
20/11/09 12:30
whynot2000

niet de handleiding lezen zou ook bestraft moeten worden.

ma hmm, komt er in uwe windows ook niks van 'ge zou der beter een wachtwoord opzetten'-vensterke de eerste keer ge da gebruikt? ik meen da al gezien te hebben. nuja, zo zou het in ieder geval moeten.
20/11/09 12:35
«    ( 1 / 4 )    »

3
© 2001-2010 Noxa             Privacy verklaring