|
| |
| Eindwerk: Woodstock/huidige festivals |
MakingItBeautiful
|
Voor school moet ik een eindwerk maken voor Geschiedenis.
Hierbij moet ik Woodstock met huidige festivals vergelijken.
Ik moet eigenlijk enquêtes afnemen, maar ik probeer het op een makkelijkere manier te doen omdat het niet gemakkelijk is om mensen van 40 jaar te vinden die nu nog naar festivals gaan.
Ik zou dus graag van jullie te weten komen
- Wat vinden jullie van Woodstock?
- Wat vinden jullie van huidige fstivals (Pukkelpop, Dour, Groezrock,...)
- Welke verschillen zijn er?
- Is dit positief of negatief
- ...
Nog meer informatieve informatie is welkom!
|
07/11/09 21:42
|
Retoriek
|
Er zijn genoeg mensen van 40 die nu nog naar festivals gaan, maar die hebben Woodstock meestal niet zelf ervaren he. En koop u het festivalboek.
|
07/11/09 21:48
|
HerpesGenitalis
|
wauw, als da geen prachtig onderwerp is
|
07/11/09 22:00
|
rudi
|
Ge moogt uw vragen wat meer specifiëren, want als ik daarop antwoord ben ik zowat uw eindwerk aan het schrijven.. Bedenk bv zélf wat verschillen, en vraag of we het daarmee eens zijn en of we ze negatief vinden.
|
07/11/09 22:06
|
MakingItBeautiful
|
Ge moogt uw vragen wat meer specifiëren, want als ik daarop antwoord ben ik zowat uw eindwerk aan het schrijven.. Bedenk bv zélf wat verschillen, en vraag of we het daarmee eens zijn en of we ze negatief vinden.
Hoe meer informatie ik te weten kom hoe beter...
Maar ik had gedacht aan
- Tent wat nu tuinhuisjes worden om in te slapen
- Drugs / drank
- De prijs van het ticket
- Dood gaan van mensen
- Muziek dat veranderd is..
|
07/11/09 22:11
|
rudi
|
Die tuinhuisjes dat is nog een randfenomeen hé.
Drugs en drank zijn stom.
Dure tickets zijn stom.
Slechte muziek is stom.
ehm, ja, ik weet niet of veel mensen zin gaan hebben om een gans verhaal neer te typen, ik hoop voor u van wel.
|
07/11/09 22:18
|
OneNonBlond
|
Woodstock is te gek! Huidige festivals niet!
|
07/11/09 22:41
|
unruhe
|
ge gaat hier niemand vinden die woodstock heeft meegemaakt dus echt objectief zal uw vergelijking niet zijn.
Maar soit, festivals zijn leuk, behalve werchter. De ticketprijs boeit me weinig want ik kan het toch betalen, mensen die in die festihutjes slapen zijn watjes (oh en de 0,01% die daarin slaapt gaat het verschil echt niet maken). Er sterven dagelijks meer mensen op de snelweg dan op een festival. En nogal logisch dat je Jimi Hendrix niet meer op een podium zult vinden, de muziek op festivals zal altijd de muziek zijn die populair is bij de jeugd op dat moment.
|
07/11/09 23:04
|
CHARISJx
|
Hoe kunne wij de huidige festivals nu vergelijken met woodstock
|
07/11/09 23:10
|
Jilly
|
Er zijn echt nog wel veel veertigers te vinden op pukkelpop bvb, en aangezien de gemiddelde leeftijd op noxa 17 is, of misschien lager, denk ik niet dat wij je daar bij gaan kunnen helpen!
en als je het mij vraagt heb je een heel cool onderwerp, dus doe er zelf eens wat moeite voor!
|
08/11/09 00:16
|
whynot2000
|
welja, wa ge altijd hoort e.
woodstock (en grote dingen van toen) werd georganiseerd om een geweld concert aan het publiek te geven.
huidige (grote) festivals zijn gebaseerd op statistisch onderzoek naar hoeveel inkom men kan vragen om zo veel mogelijk winst te hebben terwijl er toch nog genoeg volk afkomt om te luisteren naar bands die opgehemeld worden door platenmaatschappijen die statistisch onderzoek doen op hun klanten.
dat is erg handig als je een gemiddelde consument bent, want ze hebben dan alles wat jij goed hoort te vinden op twee keer twee dagen in de zomervakantie voor jou gepland.
als je daarentegen van muziek houdt zal je een beetje beter moeten zoeken en op meer concerten gaan door heel het jaar, die dan wel minder kosten.
(niets tegen pukkelpop ofzo trouwens^^ just saying)
|
08/11/09 01:03
|
xjustxanotherxstarx
|
kwou da ook zeggen :'D
|
08/11/09 01:45
|
Lotss
|
ik heb heel lang gelden is iets op tv gezien over woodstock en de festivals nu ..
helaas kom ik er niet op , maar als ik het weer weet laat ik je dit meteen weten.
Zelf vind ik de festivals mss een beetje duur. Maar wat je daarmee maakt vind ik dan weer onbeschrijfelijk.
hoeveel een pintje kost , tja , als je naar een fuif gaat kost het daar toch ook al snel 1.70..
dus dat maakt mij niet zo veel uit.
|
08/11/09 09:45
|
HerpesGenitalis
|
veel te hoge prijzen voor drank en eten
|
08/11/09 09:46
|
fukkedupp
|
Woodstock was eigenlijk een simpel probeersel om na te gaan of mensen (en vooral jongeren) 3 dagen in rust en vrede konden samenleven. Vandaar dat Woodstock gezien wordt als HET hippie-evenement aller tijden.
Nu daarentegen zijn festivals gewoon amusement en tijdverdrijf voor jongeren, en voor de organisatoren een geweldige manier om geld binnen te halen.
Woodstock was trouwens ook een zeer betaalbaar festival, aangezien zo'n 80% van de mensen gewoon gratis naar het festival gingen. Nu draait alles om winst maken, toen om elkaar samen te brengen in vrede.
In die tijd, met de hippie movement, was men ook veel toleranter ten aanzien van drugs; hetgeen ervoor zorgde dat er massaal veel drugs kon/mocht gebruikt worden. Desondanks waren er toch minder agressoren dan er nu zijn. Door drank en drugs onder "politiecontrole" te zetten, creeer je een fenomeen waarbij jongeren alles stiekem doen waardoor de controle dus totaal wegvalt. Laat je ze doen, dan tasten ze binnen de perken hun grenzen af.
Dat is in ieder geval mijn mening.
|
08/11/09 09:57
|
jesss
|
niemand van onze leeftijd kan echt zeggen wat het verschil is tussen woodstock en de huidige festivals, want niemand van ons is op woodstock geweest... Het enige wat wij erover weten, is hetzelfde als wat jij weet: via krant, televisie
|
08/11/09 10:46
|
| | |