21/03/10 10:18     Online: 165   Zoek

Index Profiel Chat         Foto Film Post         Forum Nieuwsbrief Zever         Muziek Agenda Playlist
Registreer hier gratis je eigen profiel

Help

Reizen «    ( 1 / 1 )    »
Canada

TMB

Hallo ,

Wij zijn van plan om deze zomer 3 weken naar Canada te trekken , meer bepaald British Columbia. De bedoeling is om een ticket te boeken en gewoon ginds een " mini-van" te huren en zo van bikepark tot bikepark te trekken ( fietsvakantie) en te camperen om het wat goedkoper te houden.
Allemaal leuk en wel , maar waar moeten we nu eigelijk overal rekening mee houden om de grote plas over te steken ?

Een planning gaan we niet maken , dus daar moet je al geen rekening met houden.

Ik zit zelf met 101 vragen :
* Ik zal een 50kg bagage bijhebben ( inc fiets ), wat gaat dat grapje kosten ?
* Vanaf wanneer mag je daar met een wagen rijden ?
* Hoe zijn de prijzen daar van benzine , supermarkten , etc?
* Visum aanvragen ?
* Zal mijn bankkaart daar werken ?
* etc.

Laat maar komen !
06/11/09 23:06
Peach

ge moogt pas nen auto huren vanaf 23 jaar of zelfs 25

bankkaart werkt daar kost u wel elke keer 2.5 euro
06/11/09 23:10
EternalScream

ik denk niet dat noxa de plaats is om dat uit te zoeken, kan een reisbureau die info niet verschaffen?
06/11/09 23:13
TMB

Een reisbureau aast alleen op geld , tickets gaan we via I-net boeken.
Een auto huren is geen probleem omdat ik de jongste van de groep ben ( 19-30jaar) , maar mag ik er dan ook effectief met rijden ?!

En waarom niet op Noxa , kan toch zijn dat er hier ook jongeren zijn die niet naar Lloret De Mar gaan ?

06/11/09 23:16
Peach

nee gij moogt daar niet mee rijden,

gij zijt daar trouwens ni voor verzekerd moest gij een auto accident doen

trouwens er zijn toch genoeg canada forums op internet?
06/11/09 23:17
HonorSociety

en anders is der nog alt iets zoals een ambassade

Als algemene regel geldt dat Belgen en Luxemburgers geen touristenvisum nodig hebben voor een verblijf van maximaal zes maanden. Wel moet u een retourticket hebben en moet uw internationaal paspoort geldig zijn tot minstens een dag na de geplande vertrekdatum uit Canada.

Over die bankkaart wetek nie maar ga da gewoon ies vragen in een lokale bank, die kunne u daar wel mee helpen
07/11/09 01:39
Epifyt

kijk eerst eens naar Into the wild
07/11/09 02:06
elientjn

Benzine: rond de 1.34 dollar? (voor zo ver ik van een foto van een benzinepomp kan afleiden )
Supermarkten redelijk gewone prijzen denk ik. (ik ben het vergeten hoe duur alles was, maar dan zal het wel niet buitensporig duur geweest zijn zeker? )
Uw bankkaart zal werken.

En als je veel vragen heb; ik ken een Belg die daar woont, ik kan die wel een mailtje sturen.
07/11/09 11:45
prana

British columbia,voornamelijk de streken rond Vancouver zijn vrij duur.
Je kan ginder gewoon met je bankkaart aan ATM's geld afhalen maar zoals iemand eerder zei rekenen ze daar tax bij,dit bedrag kan lichtjes variëren telkens.

07/11/09 14:34
luciferinfestus

Gelijk Prana zegt: Ik herinner mij het er ook als vrij duur, tenzij je voor kleren en dergelijke gaat winkelen. De Canadese dollar staat anderzijds wel vrij laag. Aangezien gij wss met uw mtb gaat zeker Whistler checken, dat is daar echt wel het paradijs (kunt ge ook goed uitgaan), maar het is wel superduur. Maar heel de North Shore boven Vancouver heeft een heleboel Mountainbiketrails en north shore parkjes.
07/11/09 15:33
HonorSociety

Quote door elientjn
Benzine: rond de 1.34 dollar? (voor zo ver ik van een foto van een benzinepomp kan afleiden )
Supermarkten redelijk gewone prijzen denk ik. (ik ben het vergeten hoe duur alles was, maar dan zal het wel niet buitensporig duur geweest zijn zeker? )
Uw bankkaart zal werken.

En als je veel vragen heb; ik ken een Belg die daar woont, ik kan die wel een mailtje sturen.

Ik heb gehoord da het der toch vrij duur is vergeleken met hier, weet nu nie hoe da juist zit na die crisis maar dervoor was het ginder wel duur

en ik weet da het in Amerika zo is da de prijzen daar aangegeven staan in Gallons ipv liters maar of da in Canada ook zo is weet ik nie natuurlijk
07/11/09 16:07
katelijn

om uw fiets mee te sleuren hangt dat er écht vanaf met welke maatschappij je vliegt...
wij nemen af en toe een windsurfplank mee en dat kan een pakske kosten...
mijn broer had die in canada gekocht en dat koste 900-2000 euro (afhankelijk van de maatschappij) om die terug mee nr huis te sleuren... we hebben hem uiteindelijk met den boot laten afkomen
maar dus, moraal van het verhaal: vooraleer tickets te kopen, check de prijzen eens voor uitzonderlijke baggage, want ik vrees dat een fiets daar ook onder gaat vallen...

is een fiets daar huren trouwens ook geen optie? voor de rest denk ik dat je 2 bagages van 25 kg mee mag nemen pp (maar dat gaat wss ook wel afhangen met wat je vliegt...)

voor de andere vragen verwijs ik naar de reacties van de rest hier

07/11/09 17:39
TMB

Een fiets huren ga ik echt NIET doen. Ten eerste is het huurmateriaal geen topmateriaal , stukken moet je terugbetalen ( en wees maar gerust , je zal daar stukken rijden ) EN 120 € /dag voor een fatsoenlijke fietske te huren is er me toch over !
07/11/09 18:22
katelijn

ja, toch wel ja
07/11/09 19:58
BrotherOfMetal

Dat grapje van extra bagage gaat u veel kosten!
Ik moest vorige keer 350 CAD bijbetalen. (Ik meen toch dat ik rond 70 kg zat)

Een wagen huren gaat vanaf 21 jaar normaal gezien.

Prijzen benzine was VORIG jaar 1 CAD de liter, goedkoper dan hier maar toch meer dan genoeg.
De supermarkten zijn even duur, misschien iets goedkoper dan hier.

Geen visum, ge kunt normaal 3 maanden daar blijven als toerist.

Bankkaart werkt normaal, maar wel zeker zien dat de bank die optie niet geblokkeerd heeft.

U gaat in de zomer, heel tof maar lekker duur dat hoogseizoen!
08/11/09 17:37
GasolineMonkey

ne maat van mij is in canada gaan wonen speciaal om der te gaan velo rijden, nuja hij is wel van canadese afkomst...
10/11/09 00:00
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je op deze registreer pagina inschrijven en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

3
© 2001-2010 Noxa             Privacy verklaring