|
| |
| Fame KX 88 hc USB MIDI keyboard controller |
Truckster
|
Ik heb hier op het forum niets over gevonden, dus ik denk dat ik het wel mag vragen.
Dus, het zit zo. Ik heb vandaag een mail gekregen van de Musicstore (de meeste muzikanten onder jullie kennen die 'winkel' wel) dat ik een Fame KX 88 HC USB MIDI keyboard heb gewonnen. Recommended retail price is € 545, maar ge kunt dat op de site krijgen voor € 300.
Ik heb al gegoogled naar Fame keyboards, maar ik vind er de ballen van. Enkel Duitse sites, en aangezien ik geen Duits kan, vraag ik het hier.
Hier zijn de kenmerken:
Features:
* 88 Keys with Aftertouch
* 8 free assignable endless encoders
* 8 free assignable faders
* master volume
* 5 velocity curves
* keyboard split
* remote control keys for sequncer
* USB
* input for sustain pedal
* GM/XG/GS mode
* 10 function buttons
* 10 memory slots
* Stand alone via Power adapter (option) possible
* Afmetingen (B x D x H): 1.400 x 375 x 140 mm
* Gewicht: ca. 30 kg
* no drivers install under Win ME/XP and MAC OSX
Ik weet dat Fame gitaren, versterkers, etc maakt, maar ik heb geen idee van die kwaliteit.
Dus. Zou iemand mij kunnen vertellen of ik iets tof heb gewonnen waar ge daadwerkelijk iets mee kunt doen? Dus niet iets zoals mijn keyboard van den Aldi.
Danku!
|
06/11/09 00:14
|
WorldWidePropaganda
|
geloof niet te veel van die Recommended retail price, voor de rest... fame is zowat de thuismerk van musicstore, ik ben er niet zo voor maar het zal zijn werk wel doen zekers
|
06/11/09 00:18
|
DJAmok
|
fame is big no no
|
06/11/09 00:18
|
Truckster
|
Volgens mij is het thuismerk van de musicstore nog altijd 'musicstore' of rockson of iets in dien aard. En achja, als het ni werkt verkoop ik het voor de rrp aan een van de zovele jongetjes die de nieuwe Coone willen worden.
|
06/11/09 00:24
|
WorldWidePropaganda
|
dat is het juist. met fame verlies je direct de doorverkoopwaarde.
|
06/11/09 00:28
|
killedbypokemon
|
fame is idd het huismerk van musicstore en idd te vergelijken met die instrumenten van de aldi.
Maar daarom niet slecht om mee te oefenen
|
06/11/09 00:32
|
Truckster
|
Maar .. die gitaren! Ik heb er nooit op gespeeld en nooit een beziggehoord, maar die zagen er toch zo high quality uit in de musicstoreboekskes! Is dat dan ook een droom?
|
06/11/09 00:45
|
AnihilateTheWorld
|
fame is nog ni zo slecht op t digitale instrumente vlak, die hun monitors zijn ni zo slecht vr d verhouding met de prijs dus die keyboard zal ook wel ni zo kankerslecht zijn
enja anders verkoopt ge die door he
|
06/11/09 00:49
|
plonserd
|
Let wel, das een keyboard waar an sich geen geluid uitkomt he.
Dien enkel om de VST-instrumenten in opnamesoftware mee te bespelen, of om een externe synthesizermodule mee aan te sturen.
Met andere woorden, veel verkeerd zal der wel ni aan zijn, want er komt geen geluid uit, en met een midikeyboard kunnen ze sowieso weinig verkeerd doen qua productie.
De 'pianofeel' zal wel op ni teveel trekken maar soit.
|
06/11/09 02:16
|
lolwtfhacked
|
ik volg plonserd
kep zelf ook ma een shitty midi-keyboard vn musicstore, ma vo productie goe genoeg om dinge in te spele.
|
06/11/09 02:36
|
Truckster
|
Let wel, das een keyboard waar an sich geen geluid uitkomt he.
Dien enkel om de VST-instrumenten in opnamesoftware mee te bespelen, of om een externe synthesizermodule mee aan te sturen.
Met andere woorden, veel verkeerd zal der wel ni aan zijn, want er komt geen geluid uit, en met een midikeyboard kunnen ze sowieso weinig verkeerd doen qua productie.
De 'pianofeel' zal wel op ni teveel trekken maar soit.
Holy shit, dus kan ik daar enkel mee 'spelen' via mijn pcboxen? Gaat ook wel zuigen dan. Damn you musicstore
|
06/11/09 12:03
|
plonserd
|
En achja, als het ni werkt verkoop ik het voor de rrp aan een van de zovele jongetjes die de nieuwe Coone willen worden.
de jongens die de nieuwe Coone willen worden weten waarschijnlijk wél wat een MIDIkeyboard juist is hoor
Niet zo neerbuigend over toetsen, keyboard, synths int algemeen als ge niet weet over wa ge't hebt he
Aan je uitleg te horen heb je nog veel te leren ^^
|
06/11/09 12:33
|
Truckster
|
de jongens die de nieuwe Coone willen worden weten waarschijnlijk wél wat een MIDIkeyboard juist is hoor
Niet zo neerbuigend over toetsen, keyboard, synths int algemeen als ge niet weet over wa ge't hebt he
Aan je uitleg te horen heb je nog veel te leren ^^
Het probleem is dat keyboards mij weinig tot geen ballen interesseren. Gitaar is the way voor mij, en een keyboard is soms wel tof, maar echt als hobby? Nope
|
06/11/09 12:37
|
plonserd
|
Dan moet ge geen vragen stellen en dat ding gewoon verkopen
|
06/11/09 12:43
|
Truckster
|
Dan moet ge geen vragen stellen en dat ding gewoon verkopen
FEIT!
|
06/11/09 12:51
|
WorldWidePropaganda
|
Holy shit, dus kan ik daar enkel mee 'spelen' via mijn pcboxen? Gaat ook wel zuigen dan. Damn you musicstore
Haahahahahaha haa
ik durfde het niet te vragen, ik ging er vanuit dat je wist waar het om ging, het staat zelfs in uw titel... MIDI-keyboard
dus jij wou 300 euro uitgeven zonder zelfs het besef te hebben van wat je zit te kopen?
als ik iets zoek of koop ivm muziek ga ik altijd 200% research doen over het product en de concurrentie. serieus
dit zou zo mooi zijn geweest
ik zie uw volgend topic hier al staan "mijn nieuwe fame midi-keyboard maakt geen geluid, help"
:''' )
|
06/11/09 13:33
|
Chicago
|
@WWP : leert gij maar eens eerst een topic lezen, hij heeft da spel gewonnne, hij wil da ni kopen..
|
06/11/09 19:45
|
Chicago
|
Akkoord,
maar leest dan is hoe jij effe lichtjes arrogant dieje topicstarter hier uitlacht ?
|
06/11/09 23:06
|
| | |