|
| |
ForGameoftheLove
|
Hallo beste noxanen, ik bedacht me in de loop van deze mooie dag een dilemma en nu zou ik allicht graag weten wat jullie zouden doen. De situatie is puur hypothetisch en zal normaal gesproken nooit kunnen voorkomen, maar denk toch even mee:
Iedereen kent wel de alom bekende "Date met mij want over 3 weken ga ik dood"-truc. Ook al ben ik er vrij hard van overtuigd dat deze enkel voorkomt in de slechtere b-films, ze vormt de basis van mijn dilemma.
Er is een situatie waarbij je de liefde van je leven gevonden hebt, hier valt niets op af te dingen, je bent er zeker van dat het om die ene gaat, je bent er zeker van dat je no way ooit nog iets voor een ander gaat voelen dat in de buurt ervan komt. Nu zijn er allerhande complicaties waardoor die liefde niet fysiek ten uiting komt, de enige manier om ze wel tot uiting te laten komen is beweren dat je nog x aantal jaar te leven hebt en die met haar/hem wilt doorbrengen. (again, ik promoot hier niets. Wie dat gaat beweren is mentaal gestoord, wie om die reden een relatie mee aangaat is even gek).
Alles loopt op rozen, jaren geluk. Maar uiteindelijk komt daar de datum aan waarop je ongeveer zou moeten sterven, (we stellen dat het op 1 of andere manier gelukt is jaren verborgen te houden dat je loog) doe je het? Ben je bereid je leven te geven voor een aantal jaar geluk met die persoon? Als dit de enige manier zou zijn tijd door te brengen met die persoon, als elke andere manier zou leiden tot een leven zonder die, wat doe je dan?
* voor de wankers die niet geloven in de notie ware liefde: beeld je wat in dat ze bestaat
|
04/11/09 17:11
|
Breinaaldje
|
waarom zou je in de eerste plaats liegen om iemands hart te winnen?
ik zou geen relatie willen starten op basis van leugens - ik zou niet liegen en dus een andere manier zoeken om de persoon zijn hart te winnen. indien er geen andere manier is zal ik er mij uiteindelijk bij neerleggen.
maar ik zou zéker niet liegen, vooral niet over sterven.
|
04/11/09 17:19
|
ForGameoftheLove
|
waarom zou je in de eerste plaats liegen om iemands hart te winnen?
ik zou geen relatie willen starten op basis van leugens - ik zou niet liegen en dus een andere manier zoeken om de persoon zijn hart te winnen. indien er geen andere manier is zal ik er mij uiteindelijk bij neerleggen.
maar ik zou zéker niet liegen, vooral niet over sterven.
Daar gaat het ook niet om hoor
Ik wil eerder eens kijken hoe ver mensen zouden gaan voor iemand, de vraag is dus niet of dit een goede basis voor een relatie is. Want natuurlijk niet, je bent gestoord als je dit doet en je relatie heeft geen echte waarde gebaseerd op leugens als deze.
|
04/11/09 17:22
|
Amnesys
|
Als je al tot het uiterste moet gaan om zijn/haar liefde voor jou te winnen denk ik dat dit nogal een zielige poging is. Ik ben nogaltijd van mening dat liefde wederzijds en spontaan is, en niet valt te forceren.
Als ik daarom mijn geluk met die persoon in de wegsta, is dat maar zo. Voor mij is dit net hetzelfde als mijn partner mij verlaat en kiest voor iemand anders. Als je iemand graag ziet, houdt dit ook in dat je hem/haar kunt loslaten en gelukkig zien met iemand anders, en niet bij jou lokt door een of andere ziekelijke list. Het idee van die leugen zou elke dag aan mij knagen en ik zou dat nooit verborgen kunnen houden!
Er zijn nog andere mensen in de wereld. Nog genoeg mensen om graag te zien en van te houden. Misschien dan niet in die mate als die ene persoon, maar een mens is in mijn mening niet gemaakt om alleen te zijn. En het lijkt mij best mogelijk om een leven op te bouwen met iemand anders.
Ik zou dus ook absoluut mijn leven niet geven voor die persoon en een aantal jaren geluk.
Dit wil absoluut niet zeggen dat ik niet ver wil gaan voor mijn ware. Ik wíl ver gaan, ik wil wachten en geduld uitoefenen maar ik wil geen relatie die gebaseerd is op leugens.
|
04/11/09 17:23
|
piedsjie
|
ikzelf zou gewoon wat minderen met romantische films
|
04/11/09 17:26
|
ForGameoftheLove
|
Dit wil absoluut niet zeggen dat ik niet ver wil gaan voor mijn ware. Ik wíl ver gaan, ik wil wachten en geduld uitoefenen maar ik wil geen relatie die gebaseerd is op leugens.
Ik vond buiten dat kader van die grote leugen niet echt een manier om duidelijk genoeg "ver gaan" voor iemand te stellen. De leugen is in deze ook maar secundair, het gaat me vooral om dat leven geven. Maar een degelijk antwoord alvast, thumbs up for you
|
04/11/09 17:27
|
Breinaaldje
|
Daar gaat het ook niet om hoor
Ik wil eerder eens kijken hoe ver mensen zouden gaan voor iemand, de vraag is dus niet of dit een goede basis voor een relatie is. Want natuurlijk niet, je bent gestoord als je dit doet en je relatie heeft geen echte waarde gebaseerd op leugens als deze.
weet ik.
dus; ik zou ver gaan - zeer ver. maar liegen gaat bij mij dan veel te ver.
ik zou het niet doen.
|
04/11/09 17:28
|
ForGameoftheLove
|
weet ik.
dus; ik zou ver gaan - zeer ver. maar liegen gaat bij mij dan veel te ver.
ik zou het niet doen.
Ik ga met je akkoord hoor
Liegen is een paar bruggen te ver, vanaf je echt begint te liegen in/voor een relatie is er geen relatie.
|
04/11/09 17:30
|
ForGameoftheLove
|
WWP vat de essentie perfect samen
Waarvoor dank!
|
04/11/09 17:33
|
Amnesys
|
Nuja, als we het dan toch hebben over dat 'ver gaan voor een geliefde'.
Er zijn toch genoeg voorbeelden van mensen die de huidige partner van hun 'ware geliefde' vermoorden zodat zij hun plaats kunnen innemen? Of hoeveel mensen vermoorden hun ex-partner niet omdat ze het niet kunnen verkroppen dat hij/zij een andere partner heeft? Dit is voor mij ook allemaal 'ver gaan voor uw ware liefde'. Vooral omdat volgens mij de meerderheid van die mensen niet beseft dat ze de kloof alleen maar groter maken en hun geliefde alleen maar verder weg duwen, terwijl zij er rotsvast van overtuigd zijn dat ze hierdoor terug bij elkaar kunnen zijn.
|
04/11/09 17:36
|
ReplicaOfMe
|
als die datum daar is gewoon zeggen : 'tiens, ik ga precies toch nie dood' & gewoon gelukkig doorleven? die persoon zal dan toch wel heel blij zijn dat ge uiteindelijk toch nie sterft?
|
04/11/09 17:36
|
ForGameoftheLove
|
Nuja, als we het dan toch hebben over dat 'ver gaan voor een geliefde'.
Er zijn toch genoeg voorbeelden van mensen die de huidige partner van hun 'ware geliefde' vermoorden zodat zij hun plaats kunnen innemen? Of hoeveel mensen vermoorden hun ex-partner niet omdat ze het niet kunnen verkroppen dat hij/zij een andere partner heeft? Dit is voor mij ook allemaal 'ver gaan voor uw ware liefde'. Vooral omdat volgens mij de meerderheid van die mensen niet beseft dat ze de kloof alleen maar groter maken en hun geliefde alleen maar verder weg duwen, terwijl zij er rotsvast van overtuigd zijn dat ze hierdoor terug bij elkaar kunnen zijn.
Zo'n dingen bedoel ik dus idd
Tot wat zijn de noxanen in staat?
|
04/11/09 17:37
|
whynot2000
|
"schat, ik heb stiekem meegedaan als proefpersoon voor medicatie tegen mijn ziekte. de kans was klein dat het zou helpen, dus ik wou je geen valse hoop geven... maar raad eens?"
|
04/11/09 17:39
|
Amnesys
|
Ik wil gerust figuurlijk bergen verzetten voor die persoon. Maar ik vind wel dat het een gezonde vorm van 'ver gaan voor mijn geliefde' moet blijven. Het mag dus geen 'obsessie' worden. Niet dat je bij wijze van constant bloemen en cadeau'tjes gaat kopen, ... om zijn/haar liefde toch maar te winnen.
|
04/11/09 17:39
|
ForGameoftheLove
|
Ik wil gerust figuurlijk bergen verzetten voor die persoon. Maar ik vind wel dat het een gezonde vorm van 'ver gaan voor mijn geliefde' moet blijven. Het mag dus geen 'obsessie' worden. Niet dat je bij wijze van constant bloemen en cadeau'tjes gaat kopen, ... om zijn/haar liefde toch maar te winnen.
Damn, dat zou en afknapper zijn constant bloemen en cadeautjes
Ik hou niet van bloemen, en maar van sommige cadeautjes
|
04/11/09 17:41
|
Breinaaldje
|
ik betwijfel trouwens of de andere persoon het ziet zitten een relatie aan te gaan met iemand die binnen enkele jaren sterft.
|
04/11/09 17:45
|
Paradiseofrave
|
Depends. Als dat lang genoeg is om kinderen te krijgen en die gezamelijk op te voeden tot een zekere leeftijd wel, anders niet. Alleen dat leugen zou mij tegenhouden. Maar ge kunt dit dilemma even goed stellen zonder het leugen eh .
|
04/11/09 18:08
|
Morthagg
|
Man, ik zou al niet kunnen leven met het idee dat de persoon die ik zo graag zie keilang heb voorgelogen, of dat die persoon met mij in een relatie is gestapt omdat ik dat heb aangehaald.
Ik kan me dus zeer weinig in de situatie, als ik die goed begrijp, inleven.
|
04/11/09 18:12
|
| | |