19/03/10 23:39     Online: 210   Zoek

Index Profiel Chat         Foto Film Post         Forum Nieuwsbrief Zever         Muziek Agenda Playlist
Registreer hier gratis je eigen profiel

Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Noxa is één van de weinige profielsites met absoluut geen storende irritante reclame, en met een actieve controle om alles aangenaam te houden.

Als je je nu registreert , kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen. Je kan er ook op zoek gaan naar mensen van je school of andere vrienden die je al zou kennen.

Aankondigingen «    ( 1 / 8 )    »
Recente aanpassingen : forumquote, zoekmachine, profielnieuwsverwijdering, etc etc

Ypsilon

Yo noxa, dit is de traditonele half-jaarlijkse lijst met een aantal nieuwe dingen die sinds vandaag online staan, of de voorbije maanden stiekem al zijn ingevoerd :

- nieuw gecentraliseerd zoeksysteem . Rechtsboven is er nu een link genaamd 'zoek'. Als je daar iets intypte (vanaf 3 letters) wordt er gezocht in een hele hoop onderdelen van noxa tegelijkertijd. De resultaten worden constant bijgewerkt, en je ziet van elk onderdeel de eerste 5 tot 20 resultaten. Per onderdeel kan je doorklikken om zo door alle resultaten van die zoekterm te bladeren. Ook zijn er nu zoekknoppen in de meeste van die onderdelen (film, foto, post, playlist, etc) om meteen via die paginas te zoeken. Een klein nadeel van dat 'alles-in-1' zoeksysteem is dat het nu wat dubbel loopt met enkele bestaande dingen (zoals bij profielen of forum) maar dat wordt later allemaal nog verder samengebracht indien nodig.

- quote optie in het forum , rechts van iedere post. Bij het opslaan van een post met quotes zou de post zodanig gefilterd moeten worden dat er telkens maar 1 laag van quotes overblijft, om zo de posts niet te druk te maken na een paar keer opnieuw quoten. Ook is er nu een quote-check pagina die ongeveer gelijkaardig werkt als de reactie-check, maar dan specifiek links toont naar forumtopics waar je gequote bent. Al is de kans groot dat het quoten in het begin nog zwaar mislukt.

- foto albums : heeft al enige tijd een optie om andere noxa leden op een foto te vermelden, zowel bij het uploaden als bij fotos die al online staan. Die andere vermelde mensen zien die fotos dan ook in hun eigen album overzicht staan, wat hopelijk vermijdt dat meerdere mensen elk apart dezelfde fotos willen plaatsen.

- foto albums : andere optie die er ook al enkele weken is : een lijstje met ' favoriete fotos ' , en dus bij iedere albumfoto ook een optie om een foto toe te voegen (of verwijderen) uit dit lijstje. Het is nogal multifunctioneel : het kan gebruikt worden om gemakkelijk links naar bepaalde goeie fotos bij te houden of om later gemakkelijk reacties bij bepaalde fotos te kunnen nalezen (oftewel, ongeveer een reactie-check zoals bij het forum). Ook is het vanuit de site gemakkelijker om tussen al die tienduizenden fotos wat vlotter de populaire fotos te vinden, waarvan er nu ook enkele random worden getoond in het overzicht.

- foto albums : filter opties per tag op basis van meest of minst reacties/bekeken/oudst/favorieten, etc etc

- agenda : is sinds laatste topic ook nog wat veranderd, er zijn meer zoekopties en overzichten

- school : een aantal richtingen/schoolnamen zijn toegevoegd aan de lijst, op basis van suggesties bij de helpdesk. Al denk ik niet dat de lijst nu volledig in orde is (of ooit zal zijn)

- een en een emoticon . Nu ook met klikbare icoontjes in het menu bij gastenboek.

- profielnieuws ouder dan 1 jaar kan vanaf nu verwijderd worden . Voor meer achtergrondinfo ivm pro- en contra-standpunten van deze optie verwijs ik naar de 3472 forumtopics die er ooit al over geweest zijn. Kort samengevat : echt oud nieuws dat niet meer relevant is van hoe je nu bent, kan vanaf nu dus verwijderd worden (maar niet aangepast). Tegelijkertijd zou het profielnieuws hiermee niet te vluchtig of verwaarloosbaar worden, en blijft het dus toch nog goed bruikbaar voor langere informatieve tekstjes. Het werkt volledig zoals de bewerk/verwijder optie bij de gastenboeken, alleen is er dus geen effectieve verwijderlink bij nieuwsberichten jonger dan 1 jaar.

- vip-beloning-bij-aanbrengen-nieuwe-leden-ding : meer info : vip , en bijhorende pagina. Kort samengevat : dit is een samenbrenging van enkele vorige systemen die er het voorbije jaar voor enige tijd zijn geweest, en bedoeld zijn als beloning voor mensen die zwaar actief zijn en/of nieuwe leden aanbrengen. Er zijn een aantal manieren waarop de site kan merken dat je nieuwe leden hebt aangebracht, en per keer als één van die nieuwe leden ooit zelf vip neemt (wat de beste/simpelste manier is om te zien dat het een echt nieuw profiel is, en geen fake), dan krijg je zelf ook een week gratis vip. Hopelijk is dit wat motiviatie voor jullie om terug wat meer mond-aan-mond reclame te maken, waarmee noxa ooit 'groot' is geworden, en wat nog altijd nodig is om alles in stand te houden.

En dan zijn er ongetwijfeld nog wel enkele kleine recente aanpassingen die ik vergeten heb, maar die hier nog wel zullen aangevuld worden.
17/10/09 23:30
WorldWidePropaganda

quote en quote-check = nice
17/10/09 23:48
nimmegeers

Aha, de quotes, dat was ik al vergeten.
17/10/09 23:53
whynot2000

klopt het dat de quotes er nog niet zijn?
ik heb al wel quote-check, maar geen quote-knop
18/10/09 00:00
EternalScream

serieuze verandering waar ik al dan niet voorstander maar ben, maar dus in het algemeen
18/10/09 00:01
Ypsilon

Quote door EternalScream
serieuze verandering waar ik al dan niet voorstander maar ben, maar dus in het algemeen

en nu ? er stond idd nog iets te veel van testbeveiliging op
18/10/09 00:03
nimmegeers

Quote door Ypsilon

en nu ? er stond idd nog iets te veel van testbeveiliging op
Ziet er niet slecht uit.
18/10/09 00:05
EternalScream

nice !
18/10/09 00:05
EternalScream

maar nu krijg je misschien zoals nimmergeers al toont, een lange lijst van opeenvolgende quotes
18/10/09 00:06
whynot2000

Quote door c
Ziet er niet slecht uit.

quotes zijn niet meer b0rked
18/10/09 00:07
nimmegeers

Quote door EternalScream
maar nu krijg je misschien zoals nimmergeers al toont, een lange lijst van opeenvolgende quotes
Als ge de tekst hebt gelezen dan had ge kunnen weten dat daar een filter voor is die... misschien nog niet helemaal juist is?

edit: Dat klopt dus nog niet helemaal.
18/10/09 00:07
Ypsilon

mja, die filtering werkt dus nog niet goed. Toen ik het testte, bleef er iedere keer maar 1 niveau quotes achter, moet dus nog wat aan gewerkt worden
18/10/09 00:08
EternalScream

het werkt nu al op mijn zenuwen
18/10/09 00:08
Ypsilon

pech, wen er maar aan totdat het gefixt is
18/10/09 00:09
nimmegeers

Quote door whynot2000
WEL WAT GEVOELIG AAN AANPASSINGEN

Volgens mij kunt ge op bijna elk forum quotes aanpassen?
18/10/09 00:11
whynot2000

Quote door nimmegeers

Volgens mij kunt ge op bijna elk forum quotes aanpassen?

hmm, das waar ook, enkel op youtube niet
18/10/09 00:12
nimmegeers

Zou een beetje lame zijn als ge die gaat aanpassen hé... of soms is dat ook handig als ge een fout wilt verbeteren in iemand's tekst. (Dit gaat vervelend worden bij mensen die constant fouten verbeteren )
18/10/09 00:14
whynot2000

Quote door Ypsilon
Yo noxa, dit is de traditonele half-jaarlijkse lijst met een aantal nieuwe dingen die sinds vandaag online staan, of de voorbije maanden stiekem al zijn ingevoerd :....

mss ook zorgen dat quotes niet te lang kunnen worden - stel u voor dat ik uw startpost had gequote
PsychoButterfly

goh, is maar weird, die quotes op noxa. Het zal idd wennen zijn. Ben het normaal dat men zegt "@PsychoButterfly:" fzo
Moonwalker6

Ha, da's precies wel duimpke omhoog
18/10/09 00:16
«    ( 1 / 8 )    »

3
© 2001-2010 Noxa             Privacy verklaring