pieptj
|
Al heel men leven (of toch vanaf de leeftijd dat ik het kon vatten) weet ik dat ik geadopteerd ben...
ik ben men ouders zeer dankbaar dat ze zo open zijn geweest tegenover mij
en dat ik het niet (als grote shock) moest ontdekken op mijn 18de
toch zit ik met vragen, en dat is normaal
daarom ben ik van plan, binnen anderhalf jaar, mijn biologische moeder op te zoeken
om een antwoord te krijgen op die vragen
natuurlijk ben ik bang dat ze me niet wil zien
maar toch...
zijn er misschien mensen die hier vertrouwd mee zijn?
en daarmee bedoel ik
2) ben je geadopteerd
1) ben jij op zoek gegaan naar je (bio) ouders
|
05/12/08 16:00 |
theyoungones
|
Ik vraag mij af wat er mis is met u dat je ofwel geen punt zet, ofwel drie na elkaar. Compensatie ofzo?
|
05/12/08 16:07 |
BlueCasket
|
Wa zit gij nu te zeiken over zon klein detail theyoungones !
@pieptj
mja ik hoop dat u biologische moeder positief ingesteld is en dat ge later er mss ook nog gelukkig mee kunt worden meer kan ik jammer genoeg ni doen om u te helpen
|
05/12/08 16:16 |
theyoungones
|
klein detail, klein detail.. Dat stoort mij.
Ontopic zou ik wel graag weten hoe jij je puberteit hebt doorlopen ( of doorloopt?) wetende dat je geadopteerd was. Pubers hebben allemaal al zo'n identiteitscrisis, is dat niet erger als je niet weet wie je biologische ouders zijn?
|
05/12/08 16:18 |
pieptj
|
@theyoungones
nja ik ben metal =' )
goei antwoord?
|
05/12/08 16:30 |
theyoungones
|
Als jij metal zijn een puberale identiteitscrisis wil noemen
Ben je afkomstig uit een ander land of ben je echt in belgië geboren en dan hier ter adoptie afgestaan?
|
05/12/08 16:38 |
landerr
|
@theyoungones
ga is na huis jom
|
05/12/08 16:45 |
nathfuckingthrone
|
ik heb dat zelf ni meegemaakt maar mijn opa wel
die is zijn moeder gaan opzoeke in brussel
zijn vader kent hij niet(het was toen zo wa rond den tijd van den oorlog dus ja)
maar zijn moeder wou hem eigelijk niet echt zien
en mijn opa is dan in zowat een depressie geraakt
dus ja
en hij wist da ook heel zijnleven eigelijk da hij geadopteert was
maar is eigleijk op latere leeftijd pas gaan zoeke
kdenk da hij toen 50 ofzo was.
khoop dak u wa kon helpe ^^
|
05/12/08 16:51 |
AdrianHealey
|
Ik woon bij mijn moeder maar heb mijn vader al kei lang (ik ken hem niet) niet meer gezien - telt dat ook?
|
05/12/08 17:17 |
Suddenly
|
Ik ben geadopteerd ja,
en ik ben niet echt op zoek naar mijn biologische ouders
Ik heb ze nooit gekend en heb daar dus geen band mee ..
Heb niet de behoefte om hen op te zoeken dus ..
Da's trouwens onbegonnen werk voor mij denk ik
(Viëtnamees )
|
05/12/08 17:29 |
pieptj
|
ik ben van belgie zelf
daarom... weten da in hetzelfde land iemand rondloopt waar gij 9 maanden in gegroeid hebt
nja ik wil haar wel zien
en ik wil weten of zijn ook aan mij denkt
en waarom ze het deed enzo
@Suddenly
da ligt dan ietsjes anders
ook al heb ik een vriend, komt van afrika
ook geadopteerd
en die is zijn echte mama ook gaan zoeken
en heeft zo ondervonden dat zijn zus en broer ook in belgie wonen
|
05/12/08 17:33 |
Suddenly
|
Ja, maar ik denk dat da altijd persoonlijke keuzes zijn
& ik denk trouwens dat men niet weet wie mijn ouders zijn ..
Want ik zat in een weeshuis, en ik was 4 maand toen 'k naar België gekomen ben ^^
|
05/12/08 17:38 |
joliennemiej
|
ik heb een vriendin die ze eveneens wilt gaan opzoeken, maar zij krijgt nog geen gegevens, minderjarig..
|
05/12/08 18:00 |
catonthewall
|
Ik heb hetzelfde aan de hand als Adrianhealey, en ik denk dat dat dezelfde vragen kan oproepen als bij een adoptie:. Waarom laat hij niks van zich horen? En denkt hij toch nog aan mij? Zou hij mij willen leren kennen? etc
Ik ben ondertussen 23 en nog geen moeite gedaan om hem op te zoeken. Waarom niet? Ten eerste heb ik nog geen rijbewijs of auto (hij woont redelijk ver), maar ten tweede, en dat is het belangrijkste, het kan mee heel weinig boeien. Ik zie hem simpelweg als mijn verwekker, meer niet. Ik ken hem niet en interesse om hem wel te leren kennen is er niet of toch heel weinig. Reden daarvoor is waarschijnlijk dat hij in al die jaren helemaal niets van zich heeft laten horen, nog geen kaartje (en hij wist zeker wel ons adres), wat voor mij duidelijk genoeg is over zijn interesse in ons. Ook is mijn moeder altijd heel open geweest als wij vragen hadden over hem of over hun scheiding, waardoor het merendeel van mijn vragen lang geleden al beantwoord zijn geweest.
Maar wie weet zal ik er ooit nog wel eens contact mee zoeken, heel misschien.
|
05/12/08 18:03 |
Donna
|
kzou precies ook wel nieuwsgierig zijn naar mijn bio ouders.. of ik op hun lijk ofzo..
zyn je ouders er nu trouwens oke mee dat je er naar op zoek wil gaan?
|
05/12/08 18:11 |
Juana
|
1) Ik ben geadopteerd.
2) Ik heb geen behoefte om ze te gaan opzoeken en het zou wrs ook niet lukken, ik zat in een weeshuis. ik wil wel ooit eens opreis gaan naar het land waar ik van afkomstig ben.
|
05/12/08 18:52 |
KaasKroket
|
Uw ouders zijn toch gewoon de mensen die u hebben opgevoed. Wat doet die bloedband er eigenlijk toe? Ik begrijp echt niet waarom gij die mensen in godsnaam wilt bezoeken. Wat hebt gelle elkaar te vertellen? Buiten DNA hebt ge daar niks mee gemeen.
|
05/12/08 19:46 |
brokenxflame
|
Mijn tante heeft mijn neef ook moeten afstaan voor adoptie. Nu enkele jaren geleden heeft zij haar zoon en hij ook haar terug gevonden. Dit is nu misschien wel iets anders. Mijn neef woont nu wel in frankrijk en spreekt enkel frans hij is zijn ouders die hem zijn hele leven hebben opgevoed heel erg dankbaar maar zijn hele leven heeft hij het gevoel gehad iets te missen. Hij zegt zelf zolang mijn ouders nog leven kom ik niet naar België maar ik denk als ze sterven ik wel bij mijn biologische moeder in de buurt ga wonen. Nu komt mijn neef om de twee weken op bezoek bij mijn grootouders, Hij verwijt hun ook niets dat mijn tante hem heeft moeten afstaan. Zijn vader is hij nog steeds aan het zoeken , Want mijn tante heeft nooit kunnen vertellen dat ze zwanger was.Ik denk dat het jou goed zal doen om antwoord te krijgen op al jouw vragen. Net als mijn neef die nu de gelukkigste man ter wereld is !
|
05/12/08 19:59 |
titje
|
is het niet erg voor u ouders (u adoptieouders) dat zei weten dat je je biologische moeder wilt opzoeken?
alle k weet niet hoe ik dat zou opvatten moest ik een kindje adopteren, is dat goed of niet..? misschien wilt ze daar wel blijven, ja je weet dat niet e, ergens zou ik het niet doen, want u biologische moeder dan die heeft u afgestaan , en u ouders nu die hebben altijd goed voor u gezorgd dus.. k weet het niet zo goed, maja hangt natuurlijk van situatie per situatie af e.. x
|
05/12/08 20:26 |
|