aiaitisik
|
goedenavond,
ik heb daarstraks een cd van the Robert Cray band gevonden. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vind ze wel heel goed.
Is er iemand die hier al eerder van hoorde, of die er ook wat cd's van heeft?
Smoking Gun - the Robert Cray band
't Is voornamelijk blues en jazz dat ze spelen en het valt zeker te appreciëren .
~aiaitisik
|
02/12/08 23:48 |
darkshibby
|
ik had er ok nog ni van gehoord, maar het is precies wel de moeite, blues en jazz blijft toch het beste genre voor mij
|
03/12/08 00:37 |
drecksack
|
nochtans héél bekend, maar blues zou ik het niet noemen
|
03/12/08 00:38 |
aiaitisik
|
blues zou ik het niet noemen
?? Hoe noemt gij dat dan?
|
03/12/08 00:39 |
drecksack
|
jazz, mischien zelfs een beetje funk. Maar blues? nee.
|
03/12/08 00:41 |
aiaitisik
|
funk ook ja, maar blues-invloeden definitely zu
|
03/12/08 15:34 |
Hullabaloo
|
drecksack zit er toch wel volledig langs.
de meeste zaken die hij uitgebracht heeft ken ik of heb ik.
robert cray geeft me altijd een ambivalent gevoel.
als hij met zijn gelijknamige band speelt vind ik het écht niets maar als hij gastmuzikant is bij artiesten ( die meestal onder blind pig records of dixiefrog staan) dan is het wel echt te pruimen.
cray heeft een grote record deal dus hij moet ergens wel een muzikaal allegaartje maken en proberen om zoveel mogelijk mensen aan te spreken met zijn muziek om die grote record deal uiteindelijk toch maar te kunnen houden.
cray heeft vooral een goede neus voor zaken en promotie (signatuur gitaren, reclame, design, crossroads "blues & jazz festival", etc.) waardoor hij in mijn ogen muziek een beetje verloochend. ik geloof hem niet meer als hij musiceert....
zijnde als muzikant kan ik hem niet afkraken aangezien hij zijn materie wel degelijk en meer beheerst.
hij bewijst goed genoeg dat hij mooie west coast-, jump-, chicago-, detroit-, bebop, etc. -blues loopjes kan spelen.
robert cray band: neen, bedankt; (maar hij kan wel goede arangementen schrijven)
robert cray als studio en sessiemuzikant: zeer zeker, heeft talent genoeg en heeft het al meermaals bewezen maar ik geloof hem niet.
|
03/12/08 23:59 |
drecksack
|
Durf jij dit echt te vergelijken met 'echte' blues dan? Als sessiemuzikant mischien wel, zo goed ken ik hem niet, maar zijn band zit er toch wel mijlenver naast.
|
04/12/08 00:28 |
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je op deze registreer pagina inschrijven en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
|