| Scepter en zo'n bol
|
Tags :
| |
MangoW
|
Weet er iemand hoe dat voorwerp heet, dat je koningen soms op schilderijen e.d. ziet vasthouden.
In de ene hand hebben ze een scepter en in de andere hand zo'n bol. Nu ben ik op zoek naar de naam van die bol.. Is er iemand die weet hoe dat heet?
Ik dacht eerst aan 'staat', maar dat ben ik niet zeker..
(en op Google vind ik het niet direct)
|
02/12/08 22:07 |
Matva
|
google zegt Orb
|
02/12/08 22:25 |
NEoCHIp
|
was da niet gwn n wereldbol?
om aardse macht voor te stellen
|
02/12/08 22:44 |
astator
|
petanquebal!
ge wilt ni weten hoe verzot de gemiddelde middeleeuwse koning op petanque was!
|
02/12/08 22:45 |
astator
|
tis idd orb trouwes
|
02/12/08 22:45 |
kell
|
Is dat niet een rijksappel ofzoiets?
|
02/12/08 22:47 |
lauraaaa
|
Ik heb bij geschiedenis geleerd dat zoiets een rijksappel heet.
|
02/12/08 23:12 |
aiaitisik
|
rijksappel zal wel kloppen
|
02/12/08 23:53 |
snowball
|
ne goeie offhand mee dikke spellpower en schijteveel int natuurlijk!
|
03/12/08 09:08 |
vogelken
|
Een globus cruciger.
|
03/12/08 11:23 |
MangoW
|
Hmm, danku!
De reden waarom ik dat vraag is omdat mijn geschiendenisleerkracht het zelf niet weet, het is dan ook zo'n kwal!
@Neochip: dat stelt 'de staat/het rijk' voor, daarom dat het woord voor 'staat' en 'die bol' in het Russchisch hetzelfde is, maar als je dat vertaalt naar het Nederlands, kom je enkel 'staat' uit.
|
03/12/08 12:40 |
Twann
|
wat een domme geschiedenisleerkracht
|
03/12/08 12:41 |
MangoW
|
@Twann: Ja, dat is 'ie echt. Hij gebaart wel altijd of hij iedereen kent en alles weet, maar eigenlijk stelt hij niets voor! Bovendien bestaat zijn leven ui mopjes zoeken op het internet en ze dan vertellen in elke klas waar hij les aan geeft..
Dinsdag waren we dus op zoek naar regalia en zegt 'ie: "De koning kan bijvoorbeeld een kroon hebben of een scepter.."
Ik: "Aahja, en zo'ne bol!"
Meneer: "Eeh, ja, en zo'ne bol.. Dus dat zijn allemaal machtssymbolen en.."
Ik: "Meneer, hoe heet zo'n bol eigenlijk."
Meneer: "Dat weet ik niet, zoek jij het even op?"
Ik: "Hehe!"
Nu hoop ik wel datie zelf niet op Noxa zit, aangezien hij nogal op zijn privacy gesteld is, maarja, ik heb zijn naam niet vernoemd éh.
Bedankt trouwens aan ieder die het wist
|
03/12/08 12:46 |
Matva
|
Nu hoop ik wel datie zelf niet op Noxa zit, aangezien hij nogal op zijn privacy gesteld is, maarja, ik heb zijn naam niet vernoemd éh.
Nooit doen btw :' ) mijn leerkracht aardrijkskunde van vorig jaar heeft zijn naam hier op noxa gevonden En die sprak mij daar over aan :'' ) Hij kon er wel mee lachen
|
03/12/08 17:08 |
Codec
|
die bol stelt de wereld voor (jaja, echt waar, fuck copernicus-adepten hier) en het kruis uiteraard het geloof, aanhang van het rooms-katholieke
|
04/12/08 01:04 |
|