10/01/09 02:03

School «    ( 1 / 2 )    »
mening over godsdiensten Tags : Mening  Godsdiensten   

AngeNoir

Hallo allemaal,
Ik moet voor een semestertaak van godsdienst de meningen over bepaalde godsdiensten / god verzamelen van meerdere mensen. Dus ik zou het zeer leuk vinden moesten jullie hierop reageren

Alvast bedankt!

21/11/08 20:35
titsontheradio

god bestaat niet
wat denkt je leerkracht daarvan?
21/11/08 20:50
Shamandalie

En wat is nu uw vraag? Godsdiensten in het algemeen? Of 'bepaalde' - welke dan?
21/11/08 20:50
astator

mijn leerkracht godsdienst verklaarde ooit: hoe groter je zelfvertrouwen hoe minder je behoefte aan een godsdienst
mijn persoonlijke mening: ik weiger te geloven in 1 enkele god die alles bepaalt en kiest maar dan vooral toch afwezig is
ik vind de godsdiensten van vikingen en idianen vele mooier, hun goden dat waren de natuurelementen die een uitleg meekregen om verklaard te worden en dat waren prachtige verhalen die ondanks hun hoge fantasy gehalte toch vele mooier en geloofwaardiger waren dan pakweg de bijbel, de koran of de thora
zuiver persoonlijk natuurlijk^^
21/11/08 20:51
astator

oh btw ik heb zelf ooit gezegd in een gesprek met een overtuigd moslim: bewijs dat uw god bestaat en ik word moslim
dit geld voor ieder geloof
en is bij deze een oproep aan alle gelovigen van eender welke godsdienst, bewijs dat uw god(en) bestaan en ik "bekeer" mezelf
ondertussen blijf ik atheist^^
21/11/08 20:53
AngeNoir

@ Shamandalie: over die da ge uw mening wilt overzeggen?
mijn opdracht is letterlijk: verzamel verschillende houdingen van mensen ten overstaan van religies
21/11/08 21:00
theyoungones

bewijs dat uw god bestaat en ik word moslim

Het punt van godsdienst is dat ge erin geloofd zonder daar echt fysieke bewijzen voor te hebben he. Als god hier bij mij in de zetel zit en achter een pint vraagt, wat is mijn geloof dan nog waard?

Nuja, zelf geloof ik niet in een god. Maar ik vind niet dat de bijbel/koran moeten afwijzen als onzin, er staan nog altijd belangrijke lessen in, of je nu in god geloofd of niet.
21/11/08 21:04
couldbeyourfavourite

ben zelf atheïst
ik vind godsdiensten persoonlijk pure zever in pakskes, maar als mensen hier troost in vinden, mij niet gelaten!
21/11/08 21:06
levi01

godsdiensten zijn kut en een bron van oorlogen punt uit
21/11/08 21:06
TastesLikeHer

Godsdienten.. ik vind het ook maar zever. Vooral nu mijn leerkracht godsdienst van mij een non wilt maken -_- Kvind dat ze overal zedenleer moeten geven ipv van godsdienst te verplichten (: Voor de rest is dat ieder zen eigen keuze zeker..
21/11/08 21:17
luciferinfestus

Buh,
Islam, Christendom, en Jodendom zijn op zich tamelijk hetzelfde, maar met een verschillende "interpretatie".
Buddhisme is veel te hype naar m'n goesting, maar het heeft wel wat goede punten.
Hindoeisme, daar weet ik niet genoeg van om mij uit te spreken, al zijn hun goden wel lelijk
En de rest zijn iets te klein, dus daar weet ik niet veel van af.
21/11/08 21:18
PlasticHeart

Telkens als wij onze mening geven over godsdienst dan weerlegt die leekracht dat altijd. En da's best kut. Ik zelf geloof ook niet in God, door al die verschillende godsdiensten is er zoveel oorlog op deze wereld en dan zouden gelovigen net vredelievend moeten zijn? En wat is dat met al die priesters die kindjes verkrachten, .. shit man. Geloof nee dank je!
21/11/08 21:18
MillionDollarMarxist

Godsdiensten zijn wel ok, ikzelf ben christen (hoewel lange tijd atheïst geweest), maar waar ik mij aan stoor zijn instellingen die mensen in hun geloof proberen te leiden met loze richtlijnen en dergelijke. Daarom erken ik het gezag van de Kerk niet en ga ik bijgevolg niet naar de kerk. Ik heb lang nagedacht en gelezen over het concept 'geloof', uiteindelijk kon ik mij er zelf in vinden en mijn eigen interpretaties vinden, die mij op bepaalde vlakken inspireren in het leven enz. en dat is de essentie, denk ik.
21/11/08 21:22
tyranymous

fanatiekelingen verneuken de wereld, fanatiekelingen zijn er altijd, dus weg met die handel
21/11/08 21:23
astator

Voorwaar ik had een visioen!!
Een heilige pinda zal nederdalen uit de hemel allen die het waard zijn overladen met geschenken vol liefde vrede en vanzelfsprekend pinda's!!
zij die echter zondaards zijn zullen voor straf verbannen worden uit de hemelse tuim der pindabomen en gedoemd zijn tot het einde der tijden te verblijven in een onzalig oord alwaar er enkel spruitjes met rotte vis te eten valt!
Allen op de kniejen en bid tot de heilige pinda!!!!

21/11/08 21:29
Stevie

niemand gelooft in God tenzij hij of zij beïnvloed is (en niet beter weet)

godsdienst (is niet gelijk aan in iets geloven) bestaat enkel nog omdat het een grote rol gespeeld heeft in de geschiedenis.

+ vroeger werd godsdienst ook gebruikt om waarden aan te leren, maar dat kan natuurlijk ook perfect zonder godsdienst
21/11/08 21:30
levi01

ik schrijf een boek over een gast die op water loopt, dode doet herijzen, sterft voor onze zonden,...
200 jaar later
hupskee nieuw geloof

ik vind het maar raar dat niemand die dingen heeft geschreven over jezus terwijl dat het gebeurde, ik bedoel er loopt een gast over water doet bovennatuurlijke dingen maar niemand die dat dan opschrijft he.
het nieuwe testament is ongeveer 200-tal jaar na christus geschreven.

edit:
haleluja
21/11/08 21:37
ashtoroth

crap crap crap
21/11/08 21:41
luciferinfestus

het nieuwe testament is ongeveer 200-tal jaar na christus geschreven.
Buh, daarom hoeft iets toch niet onbestaande te zijn. Christenen werden voor die datum nog vervolgd, en waren sterk verspreid over het Romeinse Rijk, mij lijkt het nogal logisch dat ze toen moeilijk het Nieuwe Testament konden neerschrijven.

Niet dat ik zeg dat het echt waar is enzo
21/11/08 21:48
theyoungones

Ik vind trouwens ook dat ge het beter ergens anders vraagt. De normale reactie van de gemiddeld 15 jarige noxaan is ' fuck religie, dat is enkel goed voor oorlog en dat boekje klopt helemaal niet '.
Nogal typisch puberaal gedrag:' )
21/11/08 21:57
«    ( 1 / 2 )    »

2 / 2
© 2001-2009 Noxa