| Poetsen helpt borstkanker te voorkomen
|
Tags :
Borstkanker
| |
HCunited
|
Wie vaak de stofzuiger, het strijkijzer of de vaatdoek in de hand neemt, zou minder snel borstkanker krijgen. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat huishoudelijke taken het risico op borstkanker doet verminderen. Vooral strijken zou gunstig werken. Vrouwen die in de vruchtbare leeftijd zijn, hebben 30 procent minder kans op de ziekte als ze vijf keer per week 30 tot 45 minuten strijken, schrobben en poetsen. Vrouwen die de overgang achter de rug hebben, zouden het risico met 20 procent zien afnemen. De onderzoekers van het Britse kankerinstituut bestudeerden de gegevens van meer dan 200.000 vrouwen uit negen Europese landen. In de ruim zes jaar dat de vrouwen werden gevolgd, kregen bijna 3500 van hen borstkanker. Wetenschappers onderstrepen al langer het belang van beweging bij kankers. Voldoende sporten draagt bij tot het verlagen van bepaalde soorten, waaronder ook darm- en baarmoederhalskanker. Een andere reden om extra te bewegen is dat het helpt bij het voorkomen van overgewicht. Teveel wegen verhoogt het risico op vrijwel alle soorten kanker.
En stofzuigen maar
|
21/11/08 19:36 |
whiteNightmare
|
U post wel veel onzin.
Een oude schoolvriendin van mijn moeder is een soort bejaardenhelpster (argh de juiste term, iemand?!) dus die heeft genoeg huishoudelijk werk gedaan in haar bijna 50-jarige leven en raad eens wat er een goeie twee jaar geleden de kop op stak?
Juist ja, borstkanker.
|
21/11/08 19:39 |
DaysOfRegret
|
Een andere reden om extra te bewegen is dat het helpt bij het voorkomen van overgewicht. Teveel wegen verhoogt het risico op vrijwel alle soorten kanker.
this made my day
het was gewoon het lot dat vrouwen moeten zorgen voor de was en de plas!
neenee, ma tis wel een intressant onderzoek
@whiteNightmare: het onderzoek zegt niet dat niemand borstkanker kan krijgen ookal strijkt deze veel...
over de kwaliteit van het onderzoek valt niets te zeggen duuus...
|
21/11/08 19:41 |
HCunited
|
@ WN En gy antwoordt nogal opmerkelijk veel op mijn onzin, doe da gwn ni dan als het u stoort
En ja het zegt ook ni dat ge het niet kunt krijgen, die kans is er altijd.
|
21/11/08 19:43 |
honeyxchocolate
|
Tegenwoordig krijg je van alles kanker en de meest onzinnige middeltjes helpen je er weer van af.
Komaan zeg, waar gaan we naartoe?
|
21/11/08 19:54 |
whiteNightmare
|
Ik zeg niet dat ge die onzin niet moogt posten.
Maar het is wel best opvallend dat de twee meest absurde topics van vandaag op uw naam staan.
honeyxchocolate vat het perfect samen.
|
21/11/08 20:04 |
titsontheradio
|
dan krijg ik zeker nooit borstkanker
ik ben heel de vakantie gaan kuisen
|
21/11/08 20:06 |
Morthagg
|
juist ja.
Boring : /
|
21/11/08 20:13 |
levi01
|
1: ik geloof er geen reet van
2: als ge op alles moet letten waarvan ge kanker krijgt hebt ge geen fijn leven meer denk ik
live fqast, die young
|
21/11/08 20:16 |
zodiaccupuncture
|
'k heb van horen zeggen dat de sloefen klaarzetten voor de man ook heel goed is
|
21/11/08 20:17 |
ManInDarkAlley
|
Maar van dat kuisen word je dan weer hongerig en ga je misschien meer voor snelle en minder gezonde maaltijden kiezen. Ook krijg je tijdens het schoonmaken waarschijnlijk de kans om diep na te denken over de gebroken stukken van je verleden, waardoor je langzaam maar zeker depressief wordt en bijgevolg je troost gaat zoeken in goede vriend McDonald's en co, met het gevolg dat je gaat werken om je hamburgerverslaving te kunnen betalen... Om nog maar te zwijgen van de verhoogde kans op plots overlijden als je schoonmaakproducten consumeert.
|
21/11/08 20:30 |
rudi
|
dat lijkt me wel steek te houden, alleen nutteloos om daar zo'n grootschalig onderzoek naar te doen
de percentages zijn ook erg hoog, en het is onmogelijk om alle factoren die de borstkanker veroorzaken in acht te nemen
één van de risico's in zulke statistische onderzoeken is dat er een verband LIJKT te zijn, zonder dat het bewezen is
200.000 vrouwen klinkt echter betrouwbaar, en lichaamsbeweging helpt inderdaad de kans op kanker te verlagen, dat is geweten
(maar mij zult ge niet zien strijken nu, bah, ook niet als ik borsten had)
de repliek van whitenightmare is dan weer erg onwetenschappelijk, want uit een singulier geval kan nooit een conclusie van enig belang worden getrokken
|
21/11/08 20:46 |
whiteNightmare
|
rudi, gij lelijke janet, werk mij niet tegen.
Natuurlijk weet ik wel dat 1 geval geen heel onderzoek kan tegenspreken maar ik vind het belachelijk dat ze dan net poetsen als hét ultieme middel tegen kanker naar voor schuiven.
Ik betwijfel trouwens of lichaamsbeweging wel helpt.
Kanker is zo onvoorspelbaar en grillig, dat kan zowat iedereen overkomen en het maakt volgens mij echt weinig uit wat ge eet of hoeveel ge beweegt ed.
|
21/11/08 20:55 |
rudi
|
Het is gewoon zo dat ge nooit moogt denken dat als ge u houdt aan die hele waslijst van zaken die de kans verminderen, dat het u dan niet zal overkomen. Dus het zou fout zijn om te denken: 30% door poetsen, 20% door geen vlees eten en 50% door niet roken, dus jeeeej: geen kanker!
Maar zo grillig is borstkanker niet, het is enkel zo dat alle invloeden niet volledig opgehelderd zijn (of zullen worden). Dat vetkleppen sneller kankers ontwikkelen is onomstotelijk. Dat ge door veel lichaamsbeweging minder kans hebt om een vetklep te worden is onomstotelijk. Dat poetsen een vorm van serieuze lichamelijke inspanning is, is onomstotelijk. Dus de uitkomsten van dat onderzoek zijn voorspelbaar, enkel de cijfers ogen spectaculair, en kunnen te wijten zijn aan andere factoren die te weinig in acht werden genomen.
|
21/11/08 21:01 |
whiteNightmare
|
Huuuh ik heb nog nooit gehoord dat dikke mensen sneller kanker ontwikkelen om eerlijk te zijn.. :' )
|
21/11/08 21:03 |
rudi
|
die krijgen dat vaker, dat is toch reeds de uitkomst van heel veel onderzoeken geweest meen ik
|
21/11/08 21:08 |
DenHeld
|
In andere termen,
Het is het best dat vrouwen gewoon huishoudelijk werk doenb (':
|
21/11/08 21:12 |
wateenzever
|
"leest mijn naam en gij zult weten"
|
21/11/08 21:49 |
ALIENSDONTBOOGIE
|
Ik vind dit ook maar onzin...
Een tante van mij is een soort bejaardenhelpster en die heeft borstkanker gekregen,
een andere tante die poetste (strijken dus ook) elk moment dat ze thuis was en heeft ook borstkanker gekregen.
En zo kan ik nog 2 voorbeelden geven van mensen die kanker hebben gekregen, de 1 was ook een bejaardenhelpster en de ander deed enorm veel aan beweging.
|
21/11/08 21:54 |
|