09/01/09 23:55

School «    ( 1 / 2 )    »
stageproblemen Tags :      

lovedrug

Ik heb een stageprobleem.

Het zit zo, ik kom elke week zeker een dik half uur te vroeg aan op mijn stage. Ik spreek de mensen aan zoals het hoort en me aangewezen is, ik doe het werk zoals het me toegewezen is, ik pak levering uit, hier ben ik een uurtje zoet mee. Dit lijkt veel, maar er komt amper volk in de winkel, en daarbijkomend ben ik maar een uurtje zoet met het uitpakken van levering, ik sta daar voor de rest met mijn vingers te draaien.

Nu kreeg ik mijn evaluatie in een volle klas te horen, (zo kinderlijk als mijn klasgenoten zijn lachen ze daar eens goed hard mee) dat ik niks doe, dat ik mensen aanspreek letterlijk met het hoofd naar de voeten gewezen, en nog een volledige lijst.. Hiervan vond ik vooral erg dat ze zeiden dat ik mensen zo aanspreek, astublieft seg, iemand met een beetje ''selfesteem'' spreekt niemand zo aan! Over dat ik altijd te vroeg kom en op het normale tijdstip vertrek, en daardoor nog eens een half uur, tot 3 kwartier anger op mijn bus moet wachten wordt immers niets gezegd.

In het begin van het jaar zei mijn leerkracht dat van het ogenblik dat ze ziet dat er geen werk is dat ze ons verplaatst. Nu had ik haar daar al eens over aangesproken, en ze zei dat ze zelf al had gezien dat de andere verkoopsters weinig werk hebben en maar staan te praten.
Lang voor de kritiek zelfs, maar ze veranderde er niets aan..
Hierna kreeg ik de kritiek te horen, nu was mijn punt definitief, hier wil ik niet meer naartoe, mijn werk wordt langs geen kanten gewardeerd, en ik heb er niets te doen een ganse dag.

Dus, ik spreek mijn leerkracht er over aan, mijn mama spreekt ze aan, mama gaat naar de directeur, hij zegt dat ik niet mag veranderd worden wegens een vast contract. Maar als je je ontslag in gaat dienen verbreek je toch ook je contract?
En daarbij komend, (ik ben geen rasict) maar een turks meisje uit mijn klas mocht van plaats veranderen omdat 'haar vader niet wou dat ze daar stond' niets meer, niets minder. En dan mocht zij wel veranderen van plaats.

Ik moet op deze plaats een volledig jaar staan.
Geen idee waarom mijn mentor zich zo gedraagt ten opzichte van mij, ik heb nog geen 1 positief woord horen zeggen, terwijl mijn leerkracht er heel anders over denkt.

Wat zouden jullie doen? Zouden jullie dit zo aanvaarden?
Ik vind dit een soort van ''rasicme'' dat turks meisje mag veranderen zonder reden, en ik met reden mag niet veranderen.. Daarbijkomend kent mijn mama de mentor, en die haar zoon heeft hetzelfde probleem als mijn broer.. Persoonlijk problemen waar ik hier liever niet over ga praten.

20/11/08 12:39
KaasKroket

Rasicme zal er weinig mee te maken hebben. Eerder positieve dicsirminatie.

Ge kunt eens vragen waarom dat meisje wel mocht veranderen. Als het om religieuze redenen is, dan is het wel begrijpelijk dat zij dat wel mocht. Enfin ja, eigenlijk niet.
20/11/08 12:46
lovedrug

Neen, dan zelfs niet, ze hameren er zo op om iedereen over dezelfde kam te scheren, ze doen het zelf niet.
20/11/08 12:48
sunshineintheevening

hmm ik denk ook dat ze dan zullen zeggen dat het jou zaken niet zijn waarom dat turkse meisje wel mocht veranderen.
de school heeft tenslotte in zo'n situatie het laatste woord, niet jij, niet een ander.
ik hoop dat het nog goed komt en je mag veranderen, anders veel sterkte voor de rest van je jaar.
20/11/08 12:52
PremierxLove

idem sunshine...
20/11/08 12:53
ForgottenVictim

Racisme zou ik het niet echt noemen maar het is wel erg onrechtvaardig.
Blijven praten met je leerkracht zou ik zeggen. En als ze je niet willen overplaatsen, veel succes..
20/11/08 12:55
GARGAMEL

Haha ik had zo hard uitgevlogen tegen die leerkracht.
Shit man wat een zeik. Ik word zo lastig van dat soort mensen he.
20/11/08 13:33
sylfetje

Positieve discriminatie naar dat meisje toe.

En blijven praten met je leerkracht, ze blijven proberen te overtuigen om je ergens anders te zetten
20/11/08 13:35
lovedrug

Ik blijf er op hameren, het haalt niets uit..
Ik ga deze namiddag met mijn broer bij de directeur praten, mijn mama is veel te labiel en geeft meteen toe, ze heeft geen standpunt.
20/11/08 13:53
lastpak

als ge gaat, ziet dat ge sterk in u voeten staat door af te komen met feiten en bewijzen ....anders heeft alles wat ge zegt maar weinig waarde

en alst aan mij lag, ik had al laaaaaaaaaaaaaaang ambras gemaakt opt school.

en van dat ge u contract nie kunt verbreken is dikke bullshit -_-

positieve discriminatie, yup, maar da is een waardeloos standpunt. Ge kunt daar beter NIET mee af komen want ze zullen toch volhouden dat het niet dezelfde situatie is.

en als ge echt wilt, moete daar enorm veel druk achter zetten tot ze toegeven, gewoon elke dag daar staan om te reclameren ...allé zo zou ik het doen he
20/11/08 14:26
Bkevin

@ lastpak : daarom is uw naam lastpak zeker ?

Ontopic : idd, blijven volhouden !

Nuja, ik heb zelf vandaag stageproblemen gehad maar dan eerder van het soort dat er blijkbaar niets geregeld was. Stomme scholen !
20/11/08 14:54
theyoungones

Tjah, werk zien en kritiek kunnen aanvaarden zijn ook stagepunte he..
In zo'n winkel is toch meer te doen dan enkel de levering uitpakken en af en toe een klant helpen.

20/11/08 15:27
CRAZYxBEAUTIFUL

Kzou zeggen, hou het toch nog een tijdje vol. Zoek werk, kuis desnoods de rekken af of weet ik veel en laat zien dat je bereid bent om te werken. Indien je nu gaat opstappen gaat ze nog harder met je lachen mss. In wat soort winkel werk je trouwens.?
20/11/08 15:46
Cheesy

de winkelier constant vragen, wat kan ik doen? gewoon de hele tijd achter werk zagen
20/11/08 16:04
theyoungones

de winkelier constant vragen, wat kan ik doen?

Bwah, dan krijgt ge op uw dak dat ge niet zelfstandig genoeg kunt werken
Werk moet ge zien uit uzelf.
20/11/08 16:15
lovedrug

Ja maar ik zit constant op te ruimen, en kheb ook al zitten kuisen, afwassen en dergelijke..
In een schoenenwinkel, maar het is geen eenmanszaak, het is zo een grote zaak zoals bijvoorbeeld Brantano ofzo 3 op de 4 mensen zeggen dat ze alleen verder kunnenn..

Mijn leerkracht belde me op om te zeggen dat ik echt moest gaan, omdat ik anders op het einde van het jaar een c-attest krijg! Wat een gezeik allemaal seg. Ik ben het moe, ik geef het op.
20/11/08 16:24
whenxdarknessxfalls

Jup, blijven volhouden. En als ge merkt dat het alleen maar verslechterd: zoveel mogelijk proberen te bewijzen. Zoals lastpak zegt... zonder bewijzen staat ge toch nergens tegenover een school.
En als ge u zwaar benadeeld voelt: juridische stappen ondernemen (extreem gaan is goed )
Uiteindelijk gaat het wel om UW punten hè.

20/11/08 16:28
theyoungones

in zo'n grote zaak hebt ge dan toch wel voldoende te doen?
Enja, ga even zitten met de verantwoordelijke daar en leg uw zaak rustig en respectvol uit.
Als ge duidelijk maakt dat ge uw stage tot een goed einde wilt brengen, en dat ge openstaat voor opbouwende kritiek en feedback en dat ge eraan zult werken, dan komt het mss nog goed. En leg uit waar jij problemen en hulp mee nodig hebt.
Even uw trots inslikken. Kleine prijs om geen c attest te halen.
20/11/08 16:29
nadiakuh

Ge weet nooit waarom data meisje toch heeft moge veranderen é. Da kan zijn da zij wel sterke argumenten had om te mogen veranderen. Maar ja het blijft natuurlijk oneerlijk da gij ni moogt verandere en zij uiteindelijk wel.
20/11/08 17:24
theyoungones

Iedereen, ge schrijft het als ' racisme ' trouwens.
Niet rasicme, zoals ik hier overal lees. Eerst de c, dan de s.
20/11/08 17:29
«    ( 1 / 2 )    »

2 / 2
© 2001-2009 Noxa