10/01/09 02:26

Muziek «    ( 1 / 4 )    »
dnb genres Tags : Drumnbass  Dnb  Dubstep  

citizenkane

Geachte noxanen,

waarschijnlijk verschijnen hier af en toe wel een aantal post over drum'n bass,
Meestal is dit een saaie opsomming van dj's en producers die voor iemand persoonlijk de max zijn,...
Maar deze keer zou ik het gesprek iets willen verbreden.

Welke dnb genre spreekt je het meeste aan ?
jump up, jungle, het ruigere darkstep ?, liquid, het rustige dubstep ?

Welke dnb artiesten vindt je niet goed en waarom?

Is er volgens jullie een verschil tussen de dnb die in Europa populair is en diegene die ze in de U.S draaien?

Welke artiesten heb jij de laatste tijd in België zijn passeren?

19/11/08 23:35
NoMoreHeroes

vind jij niet met dt, leer uw dt-regels!
19/11/08 23:35
DrinkWaterEnLeef

schijt regel om dubstep onder drum and bass te categoriseren.

rip good old dubstep days
19/11/08 23:43
metalhead696

hah lol.. word der nen blog geplaatst over D'nB en den eerste da antwoord is nen belacheleke da komt zeveren over dt-regels xD

enfin, ik ben ni zo thuis in den D'nB eigelek, alhoewel ik het wel graag hoor... k heb dr dus ook ni veel artiesten van..
mer liefst dingen gelek sommige liekes van Pendulum
mag k mss ies wa voorbeelden hebben van "de ruigere darkstep"? die naam spreekt mij precies wel aan xD

enja, pendulum heb ik dus een kwartierke gehoord op pukkelpop

19/11/08 23:47
citizenkane

darkstep, voor mij is dat : limewax (myspace.com/limewax) , ram thrilogy, technical itch,Cytech, numek,...
19/11/08 23:52
citizenkane

en @ drinkwater, ik had u reactie wel verwacht. Maar tleek me eerder slimmer om een korte opsomming te maken, dan weer een hele zever neer te pennen over de al dan niet verschillende subgenres. Wie heeft daar een boodschap aan op dit forum ? Ik ga denk ik al blij mogen zijn als meer dan 20 mensen reageren die weten wat dubstep is.
Alle sjans dak breakcore niet heb vermeld, of ik had het nog is kunnen horen.
19/11/08 23:54
Ypsilon

als je denkt dat niemand er een boodschap aan heeft, vermeld ze dan niet ?

de verwarring vergroten terwijl je klaagt dat er waarschijnlijk toch niet veel mensen het zouden weten, dat lijkt me ook niet zo slim en informatief

en dit is een forum, geen blog
19/11/08 23:57
mouseman

jammer dat er zoveel gezeik is rond de verschillende genres van muziek.. ik vind dat elk genre zen plaatsje heeft en iedereen moet luisteren naar wat hij persoonlijk goed vindt. grappig dat hier zoals op elk forum rond dnb, darkstep, breakcore.. steeds dezelfde dj namen aan bod komen. Zoek op myspace en andere sites en je vindt veel aangenamere dj's dan zomaar limewax of pendulum. niet dak ik dit forum wil afbreken, maar over een aantal post zitten we weer aan de doodgewone opsomming van de meest bekende dj's
20/11/08 00:09
citizenkane

daar slaag je de kop op de nagel. hoewel, zovaak zal je limewax hier niet horen denk ik hoor...
20/11/08 00:30
pumpi3

vraagje: dubstep is een genre op zich, wat heeft dat eigenlijk met dnb te maken?

ik ben dnbfan pur sang, alles in de dnb spreekt mij aan, enige voorwaarde is: het moet goed klinken! maar als ik echt moet kiezen, dan kies ik voor wobble, dat vind ik wel het leukste klinken en is altijd leuk op feestjes ^^

Welke dnb artiesten vind je niet goed en waarom?

mja, dat is een moeilijke vraag er zijn weinig artiesten die ik niet kan appreciëren.. laten we het houden op: iedere artiest heeft slechte en goeie liedjes ^^ maar artiesten in de dnb die echt slecht vind, nah, heb ik niet echt.

Is er volgens jullie een verschil tussen de dnb die in Europa populair is en diegene die ze in de U.S draaie

voorlopig pas ik op deze vraag

ik ga gewoon opnoemen wa ik dees jaar allemaal gezien heb en enkel de buitenlandse

aphrodite, generation dub (2x), total science, twisted individual, loxy, dj friction, dj hype, benny page, chase & status, silver, baron (2x), bad company, brookes brothers, taxman, dom & roland, dj hazard, future prophecies, high contrast, capital J, d. kay, bryan gee

mijn wishlist van artiesten die ik nog moet zien is nog heel lang
maar met dit feestje wordt er al een heel deel geschrapt!
20/11/08 01:20
ChewChewMelon

ik ben dnbfan pur sang, alles in de dnb spreekt mij aan, enige voorwaarde is: het moet goed klinken! maar als ik echt moet kiezen, dan kies ik voor wobble, dat vind ik wel het leukste klinken en is altijd leuk op feestjes ^^

Akkoord.
20/11/08 01:21
paljaske

ik ben wel te vinden voor jungle gecombineerd met wat dubstep....
maar een hele avond dubstep= slaapverwekkend
20/11/08 04:03
oosterbos

Jungle is niet echt een genre van d'nb net zoals dubstep
Maar Jungle spreekt mij het meest aan en gewone d'nb vind ik echt zo niet goed

20/11/08 07:21
paljaske

omg... jungle geen genre van dnb, wat hoor ik nu....?
is zon opmerking van, metallica is geen metal xD:' )
20/11/08 08:40
Deformography

Jungle is afkomstig van rave
persoonlijk vind ik liquid het leukste. is zowat zweermuziek.
op feesjes verkies ik jump up (sub focus, high contrast, zinc, chase & status , Tc , calibre ..)
een hele set wobble vind ik niet zo tof , dat heeft iets te.
London elektricity vind ik echt leuke dnb , vooral omdat het zo gevarieert is
En de donkere drum n bass vind ik minder. te hevig, Ik heb het nogal op 'rustiger'
maar op feesjes ben ik een beest !

20/11/08 08:54
figgy

Dubstep, darkstep, jungle ook wel

Welke dnb artiesten vindt je niet goed en waarom?
Ik vind veel van die bekende namen maar niets, gelijk DJ hype, pendulum,

Is er volgens jullie een verschil tussen de dnb die in Europa populair is en diegene die ze in de U.S draaien?
Geen idee, ben slecht op de hoogte.

Nymfo, int kavka. Beste drum 'n bass feest dat ik ooit heb meegemaakt. Bassline smith. Hm, lang geleden dat ik nog op een drum 'n bass aanwezig was. Madruler op ockxfest.

Mijn dubstep/downtempo/whatever ontdekking van dit jaar is toch wel Burial.
20/11/08 09:13
StJuttemis

Ik stoor me enorm aan die stomme dt fout.

Oja, ik luister geen dnb. Denk ik.
20/11/08 09:18
bonkers

@ NoMoreHeroes
Er bestaat geen dt-regel. Er kan alleen maar een -t toegevoegd worden.
20/11/08 10:00
dietergeudens

the panacea, yeah
wel in zijn livesets
20/11/08 10:18
dietergeudens

--> darkstep dus, geef mij maar den harde dnb
20/11/08 10:20
«    ( 1 / 4 )    »

2 / 2
© 2001-2009 Noxa