09/01/09 23:07

Gezocht «    ( 1 / 2 )    »
foto's hersenen blower vs hersenen niet blower. Tags :      

REQUIEM

Hallo,

Ik moet morgen een debat doen over de legalisatie van soft drugs. Ik moet de contrapartij doen en ik zag onlangs foto's van de hersenen van een blower (en hoe deze gekrompen waren). Nu vind ik deze niet meer dus als iemand die heeft of weet staan?
19/11/08 20:48
foutiti

naart schijnt doet taffen dus niks aan u hersenen
19/11/08 20:58
kell

Dat moet nogal een betrouwbare bron zijn geweest, dat je dat zomaar aanneemt.
19/11/08 20:59
popawhizzle

ik ben er bijna zeker van dat op lange termijn het gebruik van cannabis zowiezo wel effect heeft op de hersenen!

19/11/08 21:02
lean

Ik heb die, in het PACS - systeem in het ziekenhuis .. waar ik nu dus niet ben en die ik waarschijnlijk toch niet mag doorsturen
19/11/08 21:05
kell

Effect ja, maar echt krimpen. Dat vind ik toch wel al ver gaan. Nuja, ik ga niet zeggen dat ik er iets van af weet.
19/11/08 21:07
Hopeless

ket, foutiti: bent gij stome ofzo? Naar't schijnt? Checkt wetenschappelijke testen etc, da's wel degelijk zo. Bij de ene meer dan de andere, maar sowieso iéts. (Van dat krimpen weet ik ook niet.) - Krimpen uw hersenen als er hersencellen afsterven of beschadigd geraken?

Volgens onderzoekers van de Universiteit van Melbourne, in Australië, krimpen de hersenen van mensen die elke dag een jointje roken.
De wetenschappers onderzochten gedurende 20 jaar 15 mannen die elke dag ten minste 5 joints rookten. De hersenen werden op gezette tijdstippen gemeten en vergeleken met die van mensen die geen cannabis rookten.
Na 20 jaar bleek dat de hypothalamus van de cannabisgebruikers 12% kleiner was dan die van de niet-gebruikers. Daarbij was het hersendeel dat instaat voor het verwerken van emoties 7% kleiner bij de gebruikers van de softdrug.
"Dit toont aan dat dagelijks gebruik van cannabis giftig is voor het menselijk brein,” aldus neuropsycholoog Murat Yücel.

jaa jong élke dag gedurende x aantal jaar.
19/11/08 21:07
lean

Ja u serotoninecellen sterven onder andere af maar of dat het echt schade heeft is nog niet gekend (want ze weten niet of de hersenen een 'bufferzone' hebben gecreëerd daartegen)
19/11/08 21:10
kell

@ Hopeless: Ziet ge, daar zijt ge dus iets mee.
19/11/08 21:11
REQUIEM

@hopeless, dat artikel vond ik ook al, maar ik zoek foto's om bij dat onderzoek te kunnen voorleggen.
19/11/08 21:14
chusto

is da nie da ge van weed meer hersencellen gebruikt?
19/11/08 21:27
Donna

hopeless heeft dan ook n mooi voorbeeld in de buurt
19/11/08 21:28
levi01

alcohol is erger als weed
19/11/08 22:04
overdrive

Voor zij die wekelijks paffen (of pakt 2 à 3 keer de week) maakt het zo goed als niets uit. Hooguit wat concentratiestoornissen en geheugenverlies. Maar dat valt moeilijk aan te tonen.
Zelfs voor jongere blowers (+-16j) maakt het niet zo heel veel uit ook al wordt dat wel langs alle kanten uitgeschreeuwd
("hun hersenen zijn nog in de ontwikkelingsfase en die wordt dan afgeremd...blablabla" )
19/11/08 22:12
foutiti

die naart schijnt was dan ook van wetenschappelijke tests en het artikel hiervan stond zelfs nog op noxa, hier dus .
Dus neen ik ben niet dom :' ), wel grappig dage zo uitvliegt daarover

nu hebben we het hier wel op een volledig ander aspect, dat er hersencellen afsterven kan goed zijn, maar dat gebeurd na ne klop op uwe kop ook, daardoor worde daar nog nie dommer van
19/11/08 23:33
whenxdarknessxfalls

Marihuana heeft blijkbaar nog een ander effect: "Frequent Marijuana Use May Affect Brain Function But Not Structure"

Maar hier wordt dat weer tegengesproken: "...very heavy long-term smoking might be associated with structural changes in two areas of the brain rich in receptors to the drug."

Volgens onderstaande website:
They found that volume of the hippocampus, which is involved in memory and regulating emotion, was on average 12% smaller in the cannabis users.
Website
=> Maar dit wil niets zeggen over de oorzaak, volgens mij. Causaliteit is belangrijk. Wie weet zijn het mensen met een kleine hippocampus die sneller grijpen naar cannabis, vermits de hippocampus ook veel te maken heeft met emotie.

Het beste dat ge kunt doen is eens zoeken naar wat mail-adressen van neurochirurgen ofzo. Dat moet nog vrij makkelijk zijn. Heb zelf heel wat neurochirurgen en neurologen weten te contacteren voor mijn eindwerk over Obsessive-Compulsive Disorder, vorig jaar.

Zorg gewoon dat ge geen waardeloze bronnen hebt zoals "blogspot", "forum van...", "thesun.co.uk", ...
20/11/08 01:59
boiboi

volgens mij krimpen de hersens van elke mens die een dagje ouder wordt

20/11/08 11:53
boiboi

ik denk dat het eerder de psyche verandert, waardoor je op een andere manier naar het leven kijkt, het leven anders ervaart en soms zelf schizofreen van kunt worden
maar echt minder hersencapaciteit denk ik niet, ken veel blowers die interessantere dingen te zeggen hebben dan de doorsnee alcoholverbruiker
20/11/08 11:55
Donna

drinken blijf ik toch erger vinden.
20/11/08 12:10
StaticMind

Krimpen uw hersenen als er hersencellen afsterven of beschadigd geraken ?

ik heb daar pas een documentaire over gezien
er werd namelijk ( en blijkbaar nog steeds) gezegd dat door het roken van cannabis hersencellen zouden afsterven...en dat is blijkbaar een fabeltje

what happened? well....
onderzoekers hebben tests uitgevoerd op apen, een deel daarvan kregen dagelijks cannabis toegediend,de andere helft niet.
naderhand werd dan 'geconcludeerd" dat de apen die cannabis kregen meer dode hersencellen hadden dan apen die geen cannabis kregen.

Wat bleek nu jaren later...--> de apen die cannabis toegediend kregen, kregen met een gasmasker rook die vergelijkbaar is met 30 joints, in een keer binnen.
Dit heeft als gevolg gehad dat deze apen verstikkings-verschijnselen kregen..
eerste wat er gebeurt bij verstikking --> hersencellen die afsterven

ze hebben met meerdere tests aan kunnen tonen dat het hier niet om de cannabis ging, en dat cannabis wel degelijk GEEN hersencellen beschadigt
geloof dus niet alle "wetenschappelijke" onderzoeken zonder verdere info te weten...
20/11/08 12:54
«    ( 1 / 2 )    »

2 / 2
© 2001-2009 Noxa